Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?

30-Iun-2016
723

In randurile de mai jos, avem un contract de consultanta tehnica, cu o alta persoana juridica, care desemneaza o persoana avand calificarea de inginer pe profilul de activitate pe care-l desfasoara societatea beneficiara. Vom stabili in ce conditii poate fi considerata o cheltuiala nedeductibila fiscal si daca este nevoie de anumite rapoarte sau alte dovezi de acordare a consultantei.

Consultanta se refera la: mod negociere preturi de achizitie materii prime, mod de negociere preturi de comercializare a produselor, mod de determinare a normelor de consum sau normare manopera, solutii de stabilire si executie tehnologica a produselor.

Incepand cu anul 2016 vechile reglementari privind deductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii pentru care era solicitata justificarea necesitatii efectuarii lor au fost inlocuite de cele prevazute la art.25, alin. (4), lit. f) din Legea nr. 227/2015.

Noile prevederi au in vedere serviciile de management, consultanta, asistenta sau altele de aceasta natura prestate de o persoana situata intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia se realizeaza un schimb de informatii si care sunt efectuate ca urmare a unor tranzactii calificate ca fiind artificiale. Ca urmare, regulile de deductibilitate devin mai relaxate atunci cand este vorba de serviciile prestate de furnizori din Romania, UE sau din alte tari cu care Romania are incheiate Tratate de evitare a dublei impuneri.

Se pastreaza in continuare conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila precum si acelea privind scopul pentru care sunt efectuate cheltuielile.

Pentru ca operatiunile respective sa constituie cheltuieli deductibile trebuie sa fie desfasurate in scopul desfasurarii activitatii economice a entitatii respective.

Informatiile necesare rezulta din conditiile prevazute in contractele de prestari incheiate, cum sunt: tipul serviciilor, termenele de predare, pretul, (care trebuie sa fie cel corect la nivelul celui de piata atunci cand este vorba de existenta raporturilor de afiliere dintre doua persoane juridice, conform prevederilor art. 11, alin. (2) din Legea nr. 227/2015) raspunderea partilor, penalitatile de intarziere, daune interese etc.

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Mentionam ca autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii atunci cand aceasta este calificata ca fiind artificiala.

De exemplu, daca societatea beneficiara are un compartiment tehnic din care fac parte si tehnologi care au in atributiile lor stabilirea consumurilor specifice si a pierderilor tehnologice, un consultant tehnic nu va dubla aceasta activitate decat poate in sensul reducerii pierderilor respective. De asemenea, daca societatea are in organigrama compartiment de preturi sau de achizitii materiale contractul de consultanta poate acoperi numai eventualele corectari a deficientelor din activitatea entitatii.

Cheltuielile cu serviciile prestate de o persoana juridica romana altei persoane juridice romane, in conditiile in care acestea nu se afla in raporturi de afiliere sunt considerate ca sunt efectuate in scopul activitatii societatii beneficiare (deductibile) daca sunt efectuate in realitate, fapt ce rezulta si din orice document emis de prestator: minuta participarii la negocierea preturilor, liste furnizori, calcule privind reducerea pierderilor si a formarii costurilor, planul de lucru al persoanei fizice desemnate de furnizor pentru colectarea informatiilor necesare derularii contractului de consultanta etc. Lista nu este exhaustiva si documentele respective nu au un format standardizat.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.