Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?

30-Iun-2016
844

In randurile de mai jos, avem un contract de consultanta tehnica, cu o alta persoana juridica, care desemneaza o persoana avand calificarea de inginer pe profilul de activitate pe care-l desfasoara societatea beneficiara. Vom stabili in ce conditii poate fi considerata o cheltuiala nedeductibila fiscal si daca este nevoie de anumite rapoarte sau alte dovezi de acordare a consultantei.

Consultanta se refera la: mod negociere preturi de achizitie materii prime, mod de negociere preturi de comercializare a produselor, mod de determinare a normelor de consum sau normare manopera, solutii de stabilire si executie tehnologica a produselor.

Incepand cu anul 2016 vechile reglementari privind deductibilitatea cheltuielilor cu serviciile de management, consultanta, asistenta sau alte prestari de servicii pentru care era solicitata justificarea necesitatii efectuarii lor au fost inlocuite de cele prevazute la art.25, alin. (4), lit. f) din Legea nr. 227/2015.

Noile prevederi au in vedere serviciile de management, consultanta, asistenta sau altele de aceasta natura prestate de o persoana situata intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia se realizeaza un schimb de informatii si care sunt efectuate ca urmare a unor tranzactii calificate ca fiind artificiale. Ca urmare, regulile de deductibilitate devin mai relaxate atunci cand este vorba de serviciile prestate de furnizori din Romania, UE sau din alte tari cu care Romania are incheiate Tratate de evitare a dublei impuneri.

Se pastreaza in continuare conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca documentele pe baza carora se fac inregistrarile in evidenta contabila precum si acelea privind scopul pentru care sunt efectuate cheltuielile.

Pentru ca operatiunile respective sa constituie cheltuieli deductibile trebuie sa fie desfasurate in scopul desfasurarii activitatii economice a entitatii respective.

Informatiile necesare rezulta din conditiile prevazute in contractele de prestari incheiate, cum sunt: tipul serviciilor, termenele de predare, pretul, (care trebuie sa fie cel corect la nivelul celui de piata atunci cand este vorba de existenta raporturilor de afiliere dintre doua persoane juridice, conform prevederilor art. 11, alin. (2) din Legea nr. 227/2015) raspunderea partilor, penalitatile de intarziere, daune interese etc.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Mentionam ca autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic sau pot reincadra forma unei tranzactii atunci cand aceasta este calificata ca fiind artificiala.

De exemplu, daca societatea beneficiara are un compartiment tehnic din care fac parte si tehnologi care au in atributiile lor stabilirea consumurilor specifice si a pierderilor tehnologice, un consultant tehnic nu va dubla aceasta activitate decat poate in sensul reducerii pierderilor respective. De asemenea, daca societatea are in organigrama compartiment de preturi sau de achizitii materiale contractul de consultanta poate acoperi numai eventualele corectari a deficientelor din activitatea entitatii.

Cheltuielile cu serviciile prestate de o persoana juridica romana altei persoane juridice romane, in conditiile in care acestea nu se afla in raporturi de afiliere sunt considerate ca sunt efectuate in scopul activitatii societatii beneficiare (deductibile) daca sunt efectuate in realitate, fapt ce rezulta si din orice document emis de prestator: minuta participarii la negocierea preturilor, liste furnizori, calcule privind reducerea pierderilor si a formarii costurilor, planul de lucru al persoanei fizice desemnate de furnizor pentru colectarea informatiilor necesare derularii contractului de consultanta etc. Lista nu este exhaustiva si documentele respective nu au un format standardizat.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Justificare cheltuieli prestare servicii consultanta tehnica. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.