Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet

05-Oct-2015
463

"Avem o firma de comert cu cateva zeci de angajati, mai mult de 3 puncte de lucru si o cifra de afaceri care creste incet, dar sigur. Profitul nu este, inca, senzational, dar semnele au inceput sa apara, iar potential exista. Care este urmatorul pas pe care este obligat managerul firmei sa il faca pentru a incepe sa culeaga si roadele muncii echipei sale?"

Intrebarea de mai sus nu este de la vreun test de final de an la Facultatea de Management, desi ar putea fi. Ea a fost adresata unui grup de 21 de manageri (IMM-uri, peste 30 de angajati) in cadrul unui Focus Group la care am avut onoarea de a asista (eu vorbind despre marketing online si generare de leaduri pentru departamentul de vanzari, dar despre acest subiect va voi povesti cu alta ocazie). Ce credeti ca au raspuns conducatorii companiilor prezente?

Evident, fiecare a avut cate o versiune proprie (ma rog, au existat si 2 exceptii care au cerut ragaz de gandire pana la final, cand au uitat sa mai intervina). "Trebuie sa mai reduca din cheltuieli pentru a creste profitul". "Trebuie sa investeasca in promovare si calitatea serviciilor". "Trebuie sa aplice pentru fonduri europene nerambursabile (sic!)". Raspuns dupa raspuns ideile navaleau din sala, dar niciuna nu parea sa-l multumeasca in totalitate pe lector. "Dar care este, domn' profesor, raspunsul?", a izbucnit pana la urma cineva din ultimele randuri. Chiar asa, exista un raspuns corect?, ma intrebam si eu. Ei bine, se pare ca exista. Iar domnul lector chiar il avea la el.

"Am stabilit ca vorbim despre un IMM, asa cum sunt si firmele de care fiecare dintre dumneavoastra se ocupa. Care este avantajul unui IMM in fata concurentei mult mai potenta financiar? Apropierea fata de client, rapiditatea in reactie, umanizarea legaturilor cu furnizorii sau cumparatorii si, in general, aspecte care tin de acele mici amanunte ce pot face diferenta. De aceea, raspunsul simplu si practic la intrebarea de mai sus este cat se poate de intuitiv: o flota de masini. Mica, la inceput, mai mare pe parcurs. Astfel poate creste eficienta, productivitatea si rapiditatea actiunilor, imbunatatind, in acelasi timp, si retentia personalului". Liniste timp de cateva secunde, semn ca fiecare dintre cei prezenti analiza toate aspectele raspunsului. Multumitor, se pare, caci o singura persoana a avut o obiectie.

"Dar acest lucru nu inseamna investitii, asa cum amintisem si eu?", a fost reactia venita din sala (pe modelul << mare chestie, asta spusesem si eu mai devreme >>). Ceea ce parea oarecum logic, caci orice achizitie inseamna bani iar cel mai mare cosmar al managerilor este sa semneze facturi care nu intorc in mod direct venituri. Si aici apare lectia de management oferita de al nostru lector, o argumentatie pentru care cu siguranta a meritat sa cititi pana aici.

"Teoretic da, facem investitii. Practic, insa, in anul 2015 exista modalitati mult mai inteligente de a face acest lucru pentru firma noastra. Spre exemplu, pentru exact acest gen de situatie exista leasingul operational. Probabil ca ati citit deja in numeroase studii ca achizitia de masini noi scade vertiginos, in timp ce folosirea leasingului operational creste exponential. Din cate stiu a ajuns deja la 16% din total. Ceea ce este normal, pentru ca aceasta varianta iti ofera flota de masini de care ai nevoie plus o serie de alte facilitati de care un IMM are neaparata nevoie: mentenanta continuua, RCA si CASCO incluse, impozite si taxe gata platite, plus, un aspect extrem de important, faptul ca rata luna este total deductibila. Asadar avem o situatie de tip win-win si dumneavoastra v-ati facut flota de masini de care aveti nevoie la o fractiune din costurile achizitiei normale. Eu cred ca merita".

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Din locul in care stateam am putut vedea efectele acestei scurte explicatii. Sprancene ridicate si clatinari admirative din cap, pixuri si carnetele scoase din buzunar pentru a nota apasat "leasing operational - de cercetat" si intrebari directe in timp ce lectorul isi impacheta materialele. "Stiti vreo firma care se ocupa cu acest lucru? Ce costuri sunt? Aveti un numar de telefon de-al lor?"

Recunosc ca si pe mine m-a facut curios aceasta solutie, asa ca m-am apucat sa caut informatii. Ceea ce va recomand si dumneavoastra, caci ceea ce am aflat este, intr-adevar, imbucurator. Spre exemplu, nu doar ca ratele sunt deductibile, dar si avansul este zero, ceea ce la o firma mica sau mijlocie conteaza enorm. Mai adaugam toate reviziile incluse, mentenanta neprevazuta, asigurari si taxe incluse, asistenta rutiera si masini la schimb in caz de accident, monitorizare prin GPS, rapoarte despre consumul de combustibil si constatam ca oferta devine extrem de interesanta.

Pe scurt, daca aveti nevoie de masini pentru firma dumneavoastra, leasingul operational este o optiune cat se poate de viabila. 270 de euro pe luna pentru o masina, cu toate optiunile de mai sus, suna cat se poate de bine. AutoBoca au o serie de oferte pe care va invit sa le vedeti si sa le testati (le gasiti aici), caci includ chiar si masini precum Citroen C Elysee, Hyundai I20, Ford Transit Custom sau Dacia Duster. Din cate scrie pe site-ul lor, oferta poate fi personalizata in functie de ceea ce vrea clientul, deci sanse sa gasiti ceea ce vreti sunt foarte mari.

Si, daca va intereseaza un parc de masini si va ganditi deja sa folositi leasingul operational, retineti inca un mare avantaj al sau: rata de leasing operational nu intra in calculul gradului de indatorare! Altfel spus, puteti aplica linistit pentru creditare la banca, scoringul nu va fi afectat in niciun fel. Ceea ce, din nou, este extrem de important pentru un IMM care vrea sa creasca si sa se dezvolte. Cu profit, evident.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.