Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet

05-Oct-2015
408

"Avem o firma de comert cu cateva zeci de angajati, mai mult de 3 puncte de lucru si o cifra de afaceri care creste incet, dar sigur. Profitul nu este, inca, senzational, dar semnele au inceput sa apara, iar potential exista. Care este urmatorul pas pe care este obligat managerul firmei sa il faca pentru a incepe sa culeaga si roadele muncii echipei sale?"

Intrebarea de mai sus nu este de la vreun test de final de an la Facultatea de Management, desi ar putea fi. Ea a fost adresata unui grup de 21 de manageri (IMM-uri, peste 30 de angajati) in cadrul unui Focus Group la care am avut onoarea de a asista (eu vorbind despre marketing online si generare de leaduri pentru departamentul de vanzari, dar despre acest subiect va voi povesti cu alta ocazie). Ce credeti ca au raspuns conducatorii companiilor prezente?

Evident, fiecare a avut cate o versiune proprie (ma rog, au existat si 2 exceptii care au cerut ragaz de gandire pana la final, cand au uitat sa mai intervina). "Trebuie sa mai reduca din cheltuieli pentru a creste profitul". "Trebuie sa investeasca in promovare si calitatea serviciilor". "Trebuie sa aplice pentru fonduri europene nerambursabile (sic!)". Raspuns dupa raspuns ideile navaleau din sala, dar niciuna nu parea sa-l multumeasca in totalitate pe lector. "Dar care este, domn' profesor, raspunsul?", a izbucnit pana la urma cineva din ultimele randuri. Chiar asa, exista un raspuns corect?, ma intrebam si eu. Ei bine, se pare ca exista. Iar domnul lector chiar il avea la el.

"Am stabilit ca vorbim despre un IMM, asa cum sunt si firmele de care fiecare dintre dumneavoastra se ocupa. Care este avantajul unui IMM in fata concurentei mult mai potenta financiar? Apropierea fata de client, rapiditatea in reactie, umanizarea legaturilor cu furnizorii sau cumparatorii si, in general, aspecte care tin de acele mici amanunte ce pot face diferenta. De aceea, raspunsul simplu si practic la intrebarea de mai sus este cat se poate de intuitiv: o flota de masini. Mica, la inceput, mai mare pe parcurs. Astfel poate creste eficienta, productivitatea si rapiditatea actiunilor, imbunatatind, in acelasi timp, si retentia personalului". Liniste timp de cateva secunde, semn ca fiecare dintre cei prezenti analiza toate aspectele raspunsului. Multumitor, se pare, caci o singura persoana a avut o obiectie.

"Dar acest lucru nu inseamna investitii, asa cum amintisem si eu?", a fost reactia venita din sala (pe modelul << mare chestie, asta spusesem si eu mai devreme >>). Ceea ce parea oarecum logic, caci orice achizitie inseamna bani iar cel mai mare cosmar al managerilor este sa semneze facturi care nu intorc in mod direct venituri. Si aici apare lectia de management oferita de al nostru lector, o argumentatie pentru care cu siguranta a meritat sa cititi pana aici.

"Teoretic da, facem investitii. Practic, insa, in anul 2015 exista modalitati mult mai inteligente de a face acest lucru pentru firma noastra. Spre exemplu, pentru exact acest gen de situatie exista leasingul operational. Probabil ca ati citit deja in numeroase studii ca achizitia de masini noi scade vertiginos, in timp ce folosirea leasingului operational creste exponential. Din cate stiu a ajuns deja la 16% din total. Ceea ce este normal, pentru ca aceasta varianta iti ofera flota de masini de care ai nevoie plus o serie de alte facilitati de care un IMM are neaparata nevoie: mentenanta continuua, RCA si CASCO incluse, impozite si taxe gata platite, plus, un aspect extrem de important, faptul ca rata luna este total deductibila. Asadar avem o situatie de tip win-win si dumneavoastra v-ati facut flota de masini de care aveti nevoie la o fractiune din costurile achizitiei normale. Eu cred ca merita".

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Din locul in care stateam am putut vedea efectele acestei scurte explicatii. Sprancene ridicate si clatinari admirative din cap, pixuri si carnetele scoase din buzunar pentru a nota apasat "leasing operational - de cercetat" si intrebari directe in timp ce lectorul isi impacheta materialele. "Stiti vreo firma care se ocupa cu acest lucru? Ce costuri sunt? Aveti un numar de telefon de-al lor?"

Recunosc ca si pe mine m-a facut curios aceasta solutie, asa ca m-am apucat sa caut informatii. Ceea ce va recomand si dumneavoastra, caci ceea ce am aflat este, intr-adevar, imbucurator. Spre exemplu, nu doar ca ratele sunt deductibile, dar si avansul este zero, ceea ce la o firma mica sau mijlocie conteaza enorm. Mai adaugam toate reviziile incluse, mentenanta neprevazuta, asigurari si taxe incluse, asistenta rutiera si masini la schimb in caz de accident, monitorizare prin GPS, rapoarte despre consumul de combustibil si constatam ca oferta devine extrem de interesanta.

Pe scurt, daca aveti nevoie de masini pentru firma dumneavoastra, leasingul operational este o optiune cat se poate de viabila. 270 de euro pe luna pentru o masina, cu toate optiunile de mai sus, suna cat se poate de bine. AutoBoca au o serie de oferte pe care va invit sa le vedeti si sa le testati (le gasiti aici), caci includ chiar si masini precum Citroen C Elysee, Hyundai I20, Ford Transit Custom sau Dacia Duster. Din cate scrie pe site-ul lor, oferta poate fi personalizata in functie de ceea ce vrea clientul, deci sanse sa gasiti ceea ce vreti sunt foarte mari.

Si, daca va intereseaza un parc de masini si va ganditi deja sa folositi leasingul operational, retineti inca un mare avantaj al sau: rata de leasing operational nu intra in calculul gradului de indatorare! Altfel spus, puteti aplica linistit pentru creditare la banca, scoringul nu va fi afectat in niciun fel. Ceea ce, din nou, este extrem de important pentru un IMM care vrea sa creasca si sa se dezvolte. Cu profit, evident.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lectia de management - Avem un IMM, cum facem profit? Raspunsul a pus sala pe ganduri. Si pe cautat pe internet":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.