Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune a fost publicata

11-Nov-2016
149

In Monitorul Oficial nr. 882 din 3 noiembrie 2016 a fost publicata Legea nr. 196 din 31 octombrie 2016 privind venitul minim de incluziune.


CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
(1) Prin dispozitiile prezentei legi se reglementeaza venitul minim de incluziune, beneficiu de asistenta sociala acordat familiilor si persoanelor singure aflate in situatie de dificultate, in scopul prevenirii si combaterii saraciei si riscului de excluziune sociala.
(2) Situatia de dificultate este situatia in care se afla persoanele care, la un moment dat, pe parcursul vietii, din cauze socioeconomice, de sanatate si/sau care rezulta din mediul social de viata, si-au pierdut sau le-au fost limitate propriile capacitati de integrare sociala.

ART. 2

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Venitul minim de incluziune face parte din categoria beneficiilor de asistenta sociala selective definite la art. 8 alin. (1) lit. a) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare.

ART. 3
(1) Venitul minim de incluziune reprezinta sprijinul financiar acordat de stat in scopul asigurarii nivelului de trai minimal, astfel cum acesta este definit de art. 54 din Legea nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare, pentru familiile si persoanele singure aflate in situatia prevazuta la art. 1 alin. (2), precum si pentru prevenirea riscului saraciei in rândul copiilor si stimularea participarii acestora in sistemul de educatie.
(2) Pentru a raspunde scopului prevazut la alin. (1), venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe din urmatoarele categorii de ajutoare financiare:
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii;
c) supliment pentru locuire.

(3) in functie de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minim de incluziune este insotit de alte masuri de asistenta sociala complementare, acordate in bani si/sau in natura, dupa cum urmeaza:
a) stimulente;
b) facilitati contributive;
c) alte drepturi complementare.
(4) Sumele aferente venitului minim de incluziune si masurilor de asistenta sociala complementare prevazute la alin. (3) se acorda din bugetul de stat si, dupa caz, din bugetele locale.

ART. 4
Pentru situatii de dificultate ale unuia sau mai multor membri din familie a caror nevoie identificata constituie o situatie particulara si necesita interventie individualizata, se pot acorda ajutoare de urgenta si/sau ajutoare comunitare, sustinute din bugetul de stat si, respectiv, din bugetele locale.

ART. 5
Ajutoarele financiare componente ale venitului minim de incluziune si masurile de asistenta sociala complementare, prevazute la art. 3, precum si ajutoarele prevazute la art. 4 se definesc astfel;
a) ajutor de incluziune - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. a), pentru asigurarea necesitatilor zilnice de viata;
b) ajutor pentru familia cu copii - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. b), care au in intretinere unul sau mai multi copii in vârsta de pâna la 18 ani, in scopul prevenirii riscului de saracie a copilului si stimularii participarii acestuia in sistemul de educatie;
c) supliment pentru locuire - ajutorul financiar acordat ca masura de combatere a saraciei energetice, destinat persoanelor singure sau familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. c), in scopul acoperirii integrale sau partiale a cheltuielilor cu incalzirea locuintei in perioada sezonului rece;
d) stimulente - masuri speciale de stimulare pentru participarea pe piata muncii sau de sanatate, acordate in bani sau care reprezinta deduceri aplicate veniturilor persoanei;
e) facilitati contributive - transferuri financiare pentru plata contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de beneficiari ai masurilor prevazute de prezenta lege;
f) alte drepturi complementare - transferuri financiare pentru plata asigurarii obligatorii a locuintei in conditiile Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor, republicata;
g) ajutoare comunitare si de urgenta - ajutoare financiare si/sau in natura, destinate sprijinirii familiei/persoanei singure pentru depasirea unor situatii de dificultate temporara ce pot conduce la riscul saraciei si excluziunii sociale, cum ar fi cele cauzate de calamitati naturale, incendii, pierderea locuintei, afectiuni ale sanatatii care necesita tratamente care nu sunt acoperite integral de asigurarea sociala de sanatate.


Consultati integral noua lege aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune a fost publicata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.