Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune a fost publicata

11-Nov-2016
293

In Monitorul Oficial nr. 882 din 3 noiembrie 2016 a fost publicata Legea nr. 196 din 31 octombrie 2016 privind venitul minim de incluziune.


CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
(1) Prin dispozitiile prezentei legi se reglementeaza venitul minim de incluziune, beneficiu de asistenta sociala acordat familiilor si persoanelor singure aflate in situatie de dificultate, in scopul prevenirii si combaterii saraciei si riscului de excluziune sociala.
(2) Situatia de dificultate este situatia in care se afla persoanele care, la un moment dat, pe parcursul vietii, din cauze socioeconomice, de sanatate si/sau care rezulta din mediul social de viata, si-au pierdut sau le-au fost limitate propriile capacitati de integrare sociala.

ART. 2

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Venitul minim de incluziune face parte din categoria beneficiilor de asistenta sociala selective definite la art. 8 alin. (1) lit. a) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare.

ART. 3
(1) Venitul minim de incluziune reprezinta sprijinul financiar acordat de stat in scopul asigurarii nivelului de trai minimal, astfel cum acesta este definit de art. 54 din Legea nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare, pentru familiile si persoanele singure aflate in situatia prevazuta la art. 1 alin. (2), precum si pentru prevenirea riscului saraciei in rândul copiilor si stimularea participarii acestora in sistemul de educatie.
(2) Pentru a raspunde scopului prevazut la alin. (1), venitul minim de incluziune se compune din una sau mai multe din urmatoarele categorii de ajutoare financiare:
a) ajutor de incluziune;
b) ajutor pentru familia cu copii;
c) supliment pentru locuire.

(3) in functie de nevoile familiei/persoanei singure, venitul minim de incluziune este insotit de alte masuri de asistenta sociala complementare, acordate in bani si/sau in natura, dupa cum urmeaza:
a) stimulente;
b) facilitati contributive;
c) alte drepturi complementare.
(4) Sumele aferente venitului minim de incluziune si masurilor de asistenta sociala complementare prevazute la alin. (3) se acorda din bugetul de stat si, dupa caz, din bugetele locale.

ART. 4
Pentru situatii de dificultate ale unuia sau mai multor membri din familie a caror nevoie identificata constituie o situatie particulara si necesita interventie individualizata, se pot acorda ajutoare de urgenta si/sau ajutoare comunitare, sustinute din bugetul de stat si, respectiv, din bugetele locale.

ART. 5
Ajutoarele financiare componente ale venitului minim de incluziune si masurile de asistenta sociala complementare, prevazute la art. 3, precum si ajutoarele prevazute la art. 4 se definesc astfel;
a) ajutor de incluziune - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. a), pentru asigurarea necesitatilor zilnice de viata;
b) ajutor pentru familia cu copii - ajutorul financiar acordat familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. b), care au in intretinere unul sau mai multi copii in vârsta de pâna la 18 ani, in scopul prevenirii riscului de saracie a copilului si stimularii participarii acestuia in sistemul de educatie;
c) supliment pentru locuire - ajutorul financiar acordat ca masura de combatere a saraciei energetice, destinat persoanelor singure sau familiilor cu venituri situate sub nivelul prevazut la art. 9 alin. (3) lit. c), in scopul acoperirii integrale sau partiale a cheltuielilor cu incalzirea locuintei in perioada sezonului rece;
d) stimulente - masuri speciale de stimulare pentru participarea pe piata muncii sau de sanatate, acordate in bani sau care reprezinta deduceri aplicate veniturilor persoanei;
e) facilitati contributive - transferuri financiare pentru plata contributiilor de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de beneficiari ai masurilor prevazute de prezenta lege;
f) alte drepturi complementare - transferuri financiare pentru plata asigurarii obligatorii a locuintei in conditiile Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren si inundatiilor, republicata;
g) ajutoare comunitare si de urgenta - ajutoare financiare si/sau in natura, destinate sprijinirii familiei/persoanei singure pentru depasirea unor situatii de dificultate temporara ce pot conduce la riscul saraciei si excluziunii sociale, cum ar fi cele cauzate de calamitati naturale, incendii, pierderea locuintei, afectiuni ale sanatatii care necesita tratamente care nu sunt acoperite integral de asigurarea sociala de sanatate.


Consultati integral noua lege aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune a fost publicata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.