Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol

18-Mai-2016
505

Regasiti mai jos Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 5 mai 2016.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 31 octombrie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Valabilitatea atestatului de producator este de un an de la data emiterii. Formularele tiparite si aflate in stoc isi mentin valabilitatea pana la epuizarea stocului."

2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4
(1) Atestatul de producator se elibereaza de catre primari in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii, cu avizul consultativ emis de catre una dintre structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz, constituite conform legii si organizate la nivel local/zonal/judetean/regional/ national, care se inregistreaza la primariile comunelor, oraselor, municipiilor, sau a sectoarelor municipiului Bucuresti si care nominalizeaza cel putin un reprezentant in acest scop, sau de catre entitatile teritoriale din subordine sau in coordonare, stabilite in conditiile legii, in acest scop de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, sau de catre consiliul judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz."

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

3. La articolul 4, alineatul (2) se abroga.

4. La articolul 4, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) In vederea inregistrarii, structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, depun la primariile la care solicita inregistrarea, urmatoarele documente:

a) certificatul de identificare fiscala;
b) hotararea judecatoreasca definitiva de constituire;
c) statutul, care sa prevada exercitarea de atributii privind furnizarea de servicii de consultanta, informare si certificarea calitatii de producator a fermierilor."

5. La articolul 4 alineatul (3), literele d) si e) se abroga.

6. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Primarii asigura obtinerea avizului consultativ din partea structurilor asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz."

7. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11
(1) Pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante."

8. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:

"(4) Producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, care comercializeaza doar productia obtinuta in propria ferma/gospodarie, care detin Cod de inregistrare fiscala cu activitate principala cultivare/productie, pot ocupa spatii de vanzare care sunt rezervate in exclusivitate producatorilor agricoli persoane fizice detinatoare a unui atestat de producator si a unui carnet de comercializare. In acest caz, producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, prezinta obligatoriu administratorului pietei extrasul din Registrul agricol emis de catre primaria in a carei raza administrativ-teritoriala se afla ferma/gospodaria proprie, din care sa rezulte suprafata de teren agricol si/sau efectivele de animale, pe care le detine/exploateaza.

(5) In situatia in care producatorii agricoli mentionati la alin. (4) desfasoara acte de comert cu alte produse decat cele obtinute din propria ferma/gospodarie, acestia nu mai beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (4)."

9. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Pentru vanzarile zilnice cu amanuntul efectuate in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, producatorii agricoli au obligatia sa inscrie la sfarsitul fiecarei zile/perioade, in fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol prevazuta la art. 11 alin. (2), produsele agricole si cantitatile totale vandute in ziua/perioada respectiva."

10. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 20
(1) Dupa 180 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:

a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b) prevazut la punctul VII, Partea IV - Grupa a IV-a - Mijloace banesti si decontari, din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 bis din 23 decembrie 2008, cu completarile ulterioare;

b) borderoul de achizitie prevazut in anexele nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) produsele agricole reprezentand plata in natura a arendei/redeventei primite de producatorii agricoli pentru suprafetele de teren agricol arendate/concesionate, precum si strugurii de vin."

Art. II
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.