Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol

18-Mai-2016
460

Regasiti mai jos Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 5 mai 2016.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 794 din 31 octombrie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Valabilitatea atestatului de producator este de un an de la data emiterii. Formularele tiparite si aflate in stoc isi mentin valabilitatea pana la epuizarea stocului."

2. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 4
(1) Atestatul de producator se elibereaza de catre primari in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii, cu avizul consultativ emis de catre una dintre structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz, constituite conform legii si organizate la nivel local/zonal/judetean/regional/ national, care se inregistreaza la primariile comunelor, oraselor, municipiilor, sau a sectoarelor municipiului Bucuresti si care nominalizeaza cel putin un reprezentant in acest scop, sau de catre entitatile teritoriale din subordine sau in coordonare, stabilite in conditiile legii, in acest scop de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, sau de catre consiliul judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz."

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

3. La articolul 4, alineatul (2) se abroga.

4. La articolul 4, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) In vederea inregistrarii, structurile asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, depun la primariile la care solicita inregistrarea, urmatoarele documente:

a) certificatul de identificare fiscala;
b) hotararea judecatoreasca definitiva de constituire;
c) statutul, care sa prevada exercitarea de atributii privind furnizarea de servicii de consultanta, informare si certificarea calitatii de producator a fermierilor."

5. La articolul 4 alineatul (3), literele d) si e) se abroga.

6. La articolul 4, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Primarii asigura obtinerea avizului consultativ din partea structurilor asociative profesionale/patronale/sindicale din agricultura, dupa caz."

7. La articolul 11, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11
(1) Pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante."

8. La articolul 13, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:

"(4) Producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, care comercializeaza doar productia obtinuta in propria ferma/gospodarie, care detin Cod de inregistrare fiscala cu activitate principala cultivare/productie, pot ocupa spatii de vanzare care sunt rezervate in exclusivitate producatorilor agricoli persoane fizice detinatoare a unui atestat de producator si a unui carnet de comercializare. In acest caz, producatorii agricoli organizati in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, prezinta obligatoriu administratorului pietei extrasul din Registrul agricol emis de catre primaria in a carei raza administrativ-teritoriala se afla ferma/gospodaria proprie, din care sa rezulte suprafata de teren agricol si/sau efectivele de animale, pe care le detine/exploateaza.

(5) In situatia in care producatorii agricoli mentionati la alin. (4) desfasoara acte de comert cu alte produse decat cele obtinute din propria ferma/gospodarie, acestia nu mai beneficiaza de facilitatile prevazute la alin. (4)."

9. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
Pentru vanzarile zilnice cu amanuntul efectuate in piete agroalimentare, targuri si piete ambulante, producatorii agricoli au obligatia sa inscrie la sfarsitul fiecarei zile/perioade, in fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol prevazuta la art. 11 alin. (2), produsele agricole si cantitatile totale vandute in ziua/perioada respectiva."

10. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 20
(1) Dupa 180 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se interzice utilizarea urmatoarelor documente la cumpararea produselor agricole de la producatori agricoli persoane fizice:

a) borderoul de achizitie (de la producatori individuali) (cod 14-4-13/b) prevazut la punctul VII, Partea IV - Grupa a IV-a - Mijloace banesti si decontari, din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 bis din 23 decembrie 2008, cu completarile ulterioare;

b) borderoul de achizitie prevazut in anexele nr. 1 si 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) produsele agricole reprezentand plata in natura a arendei/redeventei primite de producatorii agricoli pentru suprafetele de teren agricol arendate/concesionate, precum si strugurii de vin."

Art. II
La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.027/2006 privind aplicarea prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei pe filiera cerealelor si a produselor procesate din cereale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 550 din 26 iunie 2006.

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 87/2016 privind modificarea si completarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.