Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare societate comerciala cu activitate suspendata fara a-si relua activitatea

17-Dec-2012
6195
Pentru a putea lichida soldurile din balanta s-a trecut la casarea obiectelor de inventar si a
materialelor aflate in sold ( cont 303 si 302.08). Acestea nu exista fizic, dar nu au fost inregistrate pe cheltuiala inainte ca firma sa-si suspende activitatea in 2009. La implinirea celor trei ani de suspendare, firma doreste sa fie lichidata fara reluarea activitatii. Societatea a considerat la inventarierea patrimoniului cheltuiala cu stocurile nedeductibila si s-a autofacturat totodata TVA-ul cu cota de 24%. Se face mentiunea ca la suspendarea activitatii nu s-a facut ajustare de TVA. Vom stabili astfel daca pentru lichidarea firmei este necesar ca firma sa-si reia activitatea

la Registrul comertului pentru a putea fi depuse la administratia financiara Declaratiile 300 si 101
aferente procesului de lichidare.


Solutie

In conformitate cu prevederile art. 237 alin. (1) lit.c) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Oficiului National al Registrului Comertului, tribunalul va putea pronunta dizolvarea societatii care si-a incetat activitatea, nu are sediul social cunoscut ori nu indeplineste
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

conditiile referitoare la sediul social sau asociatii au disparut ori nu au domiciliul cunoscut sau resedinta cunoscuta.

Astfel cum prevede alin. (2) aceste dispozitii nu sunt aplicabile in cazul in care societatea a fost in inactivitate temporara, anuntata organelor fiscale si inscrisa in registrul comertului. Durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Asadar, activitatea unei societati comerciale poate fi suspendata pe o perioada de cel mult 3 ani. La expirarea duratei pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii, asociatii trebuie sa inscrie in registrul comertului mentiunea reluarii activitatii. Faptul ca asociatii nu metioneaza in registrul comertului reluarea activitatii nu echivaleaza cu prelungirea suspendarii activitatii peste
termenul maxim stabilit de lege, de 3 ani. Astfel, la expirarea termenului pentru care s-a hotarat suspendarea activitatii care nu poate sa fie mai mare de 3 ani, activitatea societatii nu mai este considerata suspendata.

Pe perioada suspendarii activitatii la Registrul Comertului, pentru a nu mai avea obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala se impune obtinerea regimul special derogatoriu conform procedurii privind regimul de declarare derogatoriu aprobata prin OANAF 1221/2009.

In situatia in care societatea a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu acesta isi inceteaza valabilitatea:

- la data aprobata pentru incetarea acestuia;
- incepand cu luna in care nu mai este indeplinita oricare dintre conditiile prevazute la cap. A pct. 3, respectiv societatea:
a) sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscria in lista contribuabililor declarati inactivi;
h) inactivitatea temporara sa fie inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea 31/1990.

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Dupa incetarea regimului derogatoriu societatea va putea depune declaratiile supuse acestui regim.
In situatia in care societatea nu a solicitat si obtinut regimul de declarare derogatoriu pe perioada inactivitatii inscrisa in registrul comertului aceasta avea obligatia depunerii tuturor declaratiilor conform obligatiilor inscrise in vectorul fiscal.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare societate comerciala cu activitate suspendata fara a-si relua activitatea":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

23-Mai-2013

imi place





Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.