Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare societate comerciala. Inregistrari contabile

21-Dec-2011
4533
Intrebare:

Asociatii unei societati comerciale care nu mai desfasoara activitate au hotarat lichidarea si radierea societatii. Societatea nu are niciun activ. Are pierdere contabila provenita din amenzi achitate 15.000 lei si in pasiv are capital social 200 lei si aportul asociatilor de 13.000 lei bani cu care au achitat amenda. Care sunt operatiunile contabile si fiscale corecte pentru a inchide conturile societatii si pentru a prezenta la ORC un bilant cu conturi in 0 (zero)?


Raspuns:

Potrivit art. 28 din Legea contabilitatii 82/1991, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii. Conform art. 34 alin. (12) din Codul fiscal , persoanele juridice care inceteaza sa existe in cursul anului fiscal au obligatia sa depuna, prin exceptie de la prevederile art. 35 alin. (1), declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului.

Potrivit Normei metodologice privind reflectarea in
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii de Gestiune 2015
Cartea Verde a Contabilitatii de Gestiune 2015
Vezi detalii
Subiecte Rezolvate pentru Examenul CECCAR - 127 de Solutii si Explicatii
Subiecte Rezolvate pentru Examenul CECCAR - 127 de Solutii si Explicatii
Vezi detalii
contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , Capitolul II, operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale, in cazurile prevazute la art. 222 alin. (1) [cu exceptia modului de dizolvare prevazut la lit. f)] si la art. 223-232 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru lichidarea societatii comerciale, sunt:

1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);
5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
6. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
7. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
8. Intocmirea bilantului de partaj, in conformitate cu formatele prevazute la pct. 2;
9. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.
Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Distribuirea in bani sau in natura, efectuata in legatura cu lichidarea unei persoane juridice nu constituie dividend (art. 7 alin. (1) pct. 12 lit. c) din Codul fiscal ).

Inregistrari contabile privind operatiunile de partaj:
Pierderea reportata:

456 = 117 15.000
"Decontari cu actionarii/asociatii "Rezultatul reportat"
privind capitalul"

Decontarea sumelor datorate asociatilor:

455 = 456 13.000
"Sume datorate actionarilor/ "Decontari cu actionarii/asociatii
asociatilor"

Restituirea capitalului social asociatilor/actionarilor

1012 = 456 200
"Capital subscris varsat" "Decontari cu actionarii/asociatii
privind capitalul"

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare societate comerciala. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari majore in 2015 in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele! Toate aceste se aplica deja, conform legii.

Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

23-Dec-2011

Este OK, asa se face.




Subiectele saptamanii

  • Ordonanta 39/2015 privind cazierul fiscal se aplica din 3 septembrie!
    • Regasiti mai jos Ordonanta 39/2015 privind cazierul fiscal. In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. I.5 din Legea nr. 182/2015 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta. ARTICOLUL 1 Definitia cazierului fiscal Cazierul fiscal reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice...» citeste mai departe aici

  • ANAF vrea sa delege strategia institutiei unui board de specialisti
    • Gelu Diaconu, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a propus recent constituirea unui corp de specialisti care sa preia de la presedintele institutiei rolul de coordonare a politicilor si strategiei ANAF. Aceasta noua structura ar avea rolul de a consolida autonomia decizionala a institutiei, se arata intr-un comunicat al ANAF transmis, miercuri, AGERPRES. Un document citat de Agerpres transmite noile directii pe care le doreste institutia in ce priveste comunicarea si...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli in favoarea salariatilor. Ce tratament fiscal se aplica?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, in contractul colectiv al societatii se prevede ca la onomastica angajatilor (in functie de cati ani implinesc sau de vechimea lor in cadrul firmei) sa primeasca unele cadouri simbolice - valoare totala maxima 50 lei o data pe an. Cum consideram aceste cheltuieli pentru societate, mai trebuie intreprins ceva pentru a fi considerate cheltuieli sociale in limita de 2%? In politica societatii se prevede ca in cazul unor realizari speciale (evenimente care au...» citeste mai departe aici

  • Activitate hoteliera. Cum facturam corect cota de TVA pentru avansuri?
    • In cazul urmator, discutam despre doua situatii intalnite in domeniul hotelier. O firma se confrunta cu urmatoarele doua situatii: 1. Deruleaza activitate hoteiera si trebuie sa emita factura de avans pentru un eveniment. In cadrul evenimentului ofera cazare, mancare, bautura, inchiriere sala de conferinta. Cu ce cota de TVA va factura avansul (9% sau 24%)? 2. Un client vrea sa plateasca in avans cazare pentru o noapte. Cota de TVA pentru cazare cu mic dejun este 9%. Se va factura avansul cu TVA...» citeste mai departe aici

  • Peste 43.000 de intrebari si raspunsuri: TVA, Taxe si impozite, Contabilitate, Impozitul pe venit, Impozitul pe profit, Impozitul pe salarii
    • PortalContabilitate a devenit locul unde foarte multi specialisti din domeniu isi adreseaza intrebarile si nelamuririle. Profesionistii portalului ofera un raspuns complet, in cel mai scurt timp cu putinta. Lucrurile sunt simple cand ai alaturi de tine o echipa de consultanti care te poti indruma, pornind de la datele pe care le oferi, pornind de la situatia in care te regasesti. Ai primit o amenda, te temi ca un control te poate lua prin surprindere, nu esti sigur de documentele pe care trebuie...» citeste mai departe aici

  • Top produse vandute cel mai bine in vara lui 2015
    • La peste un milion de euro se ridica incasarile facute de afacerile autohtone in intervalul 15 iunie - 15 august 2015, iar produsele vandute cel mai mult sunt din domenii care au legatura cu cartile, moda si turismul. O analiza intocmita de o companie de performance marketing, citata de Agerpres, arata ca valoarea medie a cosului de cumparaturi pentru categoriile cele mai populare in materie de vanzari online in vara acestui an a fost de aproximativ 100 de lei pentru carti si materiale...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele anuntate de MFP!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Alaturati-va celor peste 20.000 contabili informati!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.