Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare societate comerciala. Inregistrari contabile

21-Dec-2011
4263
Intrebare:

Asociatii unei societati comerciale care nu mai desfasoara activitate au hotarat lichidarea si radierea societatii. Societatea nu are niciun activ. Are pierdere contabila provenita din amenzi achitate 15.000 lei si in pasiv are capital social 200 lei si aportul asociatilor de 13.000 lei bani cu care au achitat amenda. Care sunt operatiunile contabile si fiscale corecte pentru a inchide conturile societatii si pentru a prezenta la ORC un bilant cu conturi in 0 (zero)?


Raspuns:

Potrivit art. 28 din Legea contabilitatii 82/1991, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii. Conform art. 34 alin. (12) din Codul fiscal , persoanele juridice care inceteaza sa existe in cursul anului fiscal au obligatia sa depuna, prin exceptie de la prevederile art. 35 alin. (1), declaratia anuala de impozit pe profit si sa plateasca impozitul pana la data depunerii situatiilor financiare la registrul comertului.

Potrivit Normei metodologice privind reflectarea in
Subiecte Rezolvate pentru Examenul CECCAR - Solutii si Explicatii
Subiecte Rezolvate pentru Examenul CECCAR - Solutii si Explicatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
17 Alternative legale si avantajoase financiar la contractul individual de munca
17 Alternative legale si avantajoase financiar la contractul individual de munca
Vezi detalii
contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , Capitolul II, operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale, in cazurile prevazute la art. 222 alin. (1) [cu exceptia modului de dizolvare prevazut la lit. f)] si la art. 223-232 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru lichidarea societatii comerciale, sunt:

1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);
5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
6. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
7. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
8. Intocmirea bilantului de partaj, in conformitate cu formatele prevazute la pct. 2;
9. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.
Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Distribuirea in bani sau in natura, efectuata in legatura cu lichidarea unei persoane juridice nu constituie dividend (art. 7 alin. (1) pct. 12 lit. c) din Codul fiscal ).

Inregistrari contabile privind operatiunile de partaj:
Pierderea reportata:

456 = 117 15.000
"Decontari cu actionarii/asociatii "Rezultatul reportat"
privind capitalul"

Decontarea sumelor datorate asociatilor:

455 = 456 13.000
"Sume datorate actionarilor/ "Decontari cu actionarii/asociatii
asociatilor"

Restituirea capitalului social asociatilor/actionarilor

1012 = 456 200
"Capital subscris varsat" "Decontari cu actionarii/asociatii
privind capitalul"

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare societate comerciala. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari majore in 2015 in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele! Toate aceste se aplica deja, conform legii.

Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

23-Dec-2011

Este OK, asa se face.




Subiectele saptamanii

  • PFA infiintat in iunie 2015. Ce obligatii fiscale si contabile se aplica in contextul legii actuale?
    • Modificarile privind PFA-urile si regimul de functionare care se aplica acestora au fost subiecte de interes si continua sa ridice nenumarate nelamuriri si, totodata, nemultumiri. Speram sa aducem informatii utile cu privire la obligatiile fiscale si contabile ale unui PFA prin studiul de caz pe care il prezentam prin cele ce urmeaza. Avem astfel un PFA infiintat in iunie 2015 la Registrul Comertului, platitor de venit in sistem real, care doreste sa se inregsitreze la ANAF. Va completa...» citeste mai departe aici

  • De la 1 iulie apar noi obligatii de plata pentru firme si noi amenzi
    • Incepand cu data de 1 iulie se majoreaza salariul minim pe economie, ceea ce implica noi costuri pentru firme. In concret, incepand cu data de 1 iulie, se majoreaza salariul minim pe economie cu 75 de lei pana la 1.050 de lei brut, conform reglementarilor aduse de Hotararea de guvern 1.091/2014. Aceste modificari duc implicit la noi obligatii de plata din partea firmelor, precum si modificarea unor proceduri fata de felul in care se derulau pana in prezent. Asa cum aminteste si Startupcafe.ro,...» citeste mai departe aici

  • Ce contribuabili scapa de datorii? Proiectul a trecut de Parlament
    • Va aducem la cunostinta ca proiectul de lege care prevede stergerea datoriilor pentru mai multi contribuabili a fost adoptat miercuri de Camera Deputatilor, prin vot final. Prin legea care trebuie promulgata de Presedinte pentru a intra in vigoare, stabileste ca se anuleaza obligatiile fiscale stabilite pana la 1 iulie pentru anumiti contribuabili si care nu au fost achitate. Proiectul de lege privind anularea datoriilor a fost initiat de Ministerul de Finante si a fost aprobat de Guvern la...» citeste mai departe aici

  • Noile prevederi din Legea insolventei pentru persoanele fizice se aplica peste 6 luni
    • Publicata in Monitorul Oficial din 26 iunie a.c., Legea insolventei persoanelor fizice intra in vigoare la sase luni de la publicare. In noul act se aminteste insa ca o exceptie in aceasta privinta o reprezinta art. 92 care prevede infiintarea comisiilor de insolventa, la nivel central si local, elaborarea normelor de aplicare a legii, stabilirea onorariilor pentru administratori si lichidatori, precum si alte proceduri pentru punerea in aplicare a actului normativ. Legea insolventei persoanelor...» citeste mai departe aici

  • Cum se vor distribui cele 20 milioane de lei pentru sprijinirea IMM-urilor
    • Guvernul Romaniei a aprobat deblocarea sumei de 20 milioane lei, aferenta lunii iunie, pentru derularea, in 2015, a programelor finantate anual de la bugetul de stat in scopul sprijinirii sectorului intreprinderilor mici si mijlocii. Suma de 20 milioane de lei reprezinta cea de-a patra transa deblocata in 2015, din fondurile ce urmeaza sa fie repartizate de Guvern pe o perioada de sase luni, in mod esalonat, pentru programele destinate IMM-urilor. Ministerul Energiei, Intreprinderilor Mici si...» citeste mai departe aici

  • Cum tratam fiscal operatiunile asimilate unei achizitii intracomunitare de bunuri?
    • In cazul urmator, societatea A este rezidenta in Romania si este inregistrata in scopuri de TVA in Bulgaria (nu si fiscal-nu are sediu permanent). A achizitioneaza produse din UE pe codul fiscal din BG (produsele sunt depozitate in BG) si livreaza produse in Romania. Aceste operatii (AIC si LIC) sunt raportate in BG de reprezentatntul fiscal al lui A (decont TVA, Intrastat) si inregistrate in contabilitatea din Romania (371=401411=707). Trebuie societatea A sa raporteze aceste operatii si in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.