Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lipsa marfa microintreprindere. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?

16-Ian-2014
6862
In situatia in care se constata lipsa marfa la inventariere, se aplica o procedura standard, atat din punct de vedere fiscal, cat si contabil. Astfel, o societate are lipsa marfa la 31.12.2013 in suma de 70.000 lei, este firma neplatitoare de TVA si platitoare de impozit microintreprindere.

Vom stabili ce trebuie sa plateasca firma conform legii daca se inregistreaza la 31.12.2013 lipsa mai sus mentionata, oferind tratamentul fiscal si contabil care se va aplica.

Ca urmare a efectuarii inventarierii la data de 31.12.2013,comisia de inventariere constata lipsa in gestiune a marfii si trebuie sa solicite explicatii scrise de la gestionar si alte persoane care sunt responsabile cu gestionarea marfurilor.

Pe baza explicatiilor primite si a documentelor analizate, comisia de inventariere stabileste natura lipsurilor, pierderilor, pagubelor si deprecierilor constatate, precum si natura plusurilor, propunand, in conformitate cu dispozitiile legale, modul de regularizare a diferentelor dintre datele din
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
contabilitate si cele faptice, rezultate in urma inventarierii. De asemenea, urmeaza sa se stabileasca daca marfa lipsa care s-a constatat in urma inventarierii este imputabila sau nu.

Din punct de vedere contabil, minusurile in gestiune sunt asimilate iesirilor de bunuri.Inregistrarea minusurilor se face prin creditul conturilor de bunuri la care s-au constatat minusurile in contrapartida conturilor de cheltuieli corespunzatoare cauzei minusurilor.

Daca in urma inventarierii se constata atat plusuri cat si minusuri in gestiune, este permisa compensarea plusurilor cu minusurile constatate daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

- lipsurile in gestiune nu sunt considerate infractiuni,

- exista riscul de confuzie intre sorturile aceluiasi bun material, din cauza asemanarii in ceea ce priveste aspectul exterior: culoare, desen, model, dimensiuni, ambalaj sau alte elemente;
- diferentele constatate in plus sau in minus se refera la aceeasi perioada de gestiune si la aceeasi gestiune.

Compensarea se face pentru cantitati egale intre plusurile si lipsurile constatate. Bunurile constatate lipsa la inventariere se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea contabila.

Inregistrarea minusurilor din gestiune, in situatia in care nu se pot efectua compensari cu plusurile de marfuri se efectueaza prin articolul contabil:

607 = 371 70.000
"Cheltuieli privind marfurile"(analitic distinct) "Marfuri"
sau daca este vorba de pierderi din calamitati,


6588 = 371 70.000
"Alte cheltuieli din exploatare" "Marfuri"

In cazul dvs., fiind vorba de o microintreprindere, neplatitoare de TVA, marfa lipsa nu face obiectul tratamentului fiscal privind impozitul pe profit si TVA.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lipsa marfa microintreprindere. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 2.83 din 9 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.