Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lista paraciosilor s-a modificat

23-Iul-2008
1735

Problema fiscala


Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor a fost recent modificata. Noile modificari aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008 se refera atat la persoanele ce intra sub incidenta acestei legi, cat si la obligatiile acestora. Aceste modificari au intrat in vigoare incepand cu data de 30 aprilie 2008.

1. Care sunt persoanele obligate la raportare

Au obligatia de raportare urmatoarele persoane fizice sau juridice:

1. institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
2. institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
3. administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe
care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;
4. cazinourile;
5. auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

6. notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau  administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de
subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, 
constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
7. furnizorii de servicii privind societati comerciale sau alte entitati, altii decat cei prevazuti la
punctele 5 si 6 de mai sus;
8. persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
9. agentii imobiliari;
10. asociatiile si fundatiile;
11. alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in 
care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

2. Ce se intelege prin operatiuni ce par a avea o legatura intre ele

Sunt acele operatiuni care indeplinesc urmatoarele conditii:

■ sunt operatiuni aferente unei singure tranzactii, decurgand dintr-un singur contract comercial sau intelegere de orice natura intre aceleasi parti;
■ operatiuni a caror valoare este fragmentata in transe mai mici de 15.000 euro ori echivalentul in
lei;
■ operatiunile efectuate in cursul aceleiasi zile bancare, in scopul evitarii cerintelor legale.

3. Cine nu trebuie sa isi desemneze reprezentant

Persoanele fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima  reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele, nu au obligatia desemnarii unui responsabil cu aplicarea legii.

Ce raportam Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor?

Persoanele ce intra sub incidenta legii vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. Obligatia raportarii catre Oficiu se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.

Atentie
Plafonul pentru raportarea operatiunilor cu numerar s-a marit: de la 10.000 euro la 15.000 euro.

Concluzie
Modificarile aduse Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor sunt salutare, atat in
ceea ce priveste persoanele care intra sub incidenta acestei legi si plafonul de raportare a operatiunilor in numerar, cat si in ceea ce priveste obligatia de desemnare a responsabililor cu aplicarea acestei legi.

Acte normative aplicabile:
Art. 2 litera h), art. 3 alin. (6) si (7), art. 8, art. 14 alin. (3) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea
si sanctionarea banilor, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lista paraciosilor s-a modificat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.