Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lista paraciosilor s-a modificat

23-Iul-2008
1721

Problema fiscala


Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor a fost recent modificata. Noile modificari aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008 se refera atat la persoanele ce intra sub incidenta acestei legi, cat si la obligatiile acestora. Aceste modificari au intrat in vigoare incepand cu data de 30 aprilie 2008.

1. Care sunt persoanele obligate la raportare

Au obligatia de raportare urmatoarele persoane fizice sau juridice:

1. institutiile de credit si sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine;
2. institutiile financiare, precum si sucursalele din Romania ale institutiilor financiare straine;
3. administratorii de fonduri de pensii private, in nume propriu si pentru fondurile de pensii private pe
care le administreaza, agentii de marketing autorizati/avizati in sistemul pensiilor private;
4. cazinourile;
5. auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila;

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

6. notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau  administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de
subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, 
constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare ori desfasurarea, potrivit legii, a altor activitati fiduciare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
7. furnizorii de servicii privind societati comerciale sau alte entitati, altii decat cei prevazuti la
punctele 5 si 6 de mai sus;
8. persoanele cu atributii in procesul de privatizare;
9. agentii imobiliari;
10. asociatiile si fundatiile;
11. alte persoane fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in 
care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele.

2. Ce se intelege prin operatiuni ce par a avea o legatura intre ele

Sunt acele operatiuni care indeplinesc urmatoarele conditii:

■ sunt operatiuni aferente unei singure tranzactii, decurgand dintr-un singur contract comercial sau intelegere de orice natura intre aceleasi parti;
■ operatiuni a caror valoare este fragmentata in transe mai mici de 15.000 euro ori echivalentul in
lei;
■ operatiunile efectuate in cursul aceleiasi zile bancare, in scopul evitarii cerintelor legale.

3. Cine nu trebuie sa isi desemneze reprezentant

Persoanele fizice sau juridice care comercializeaza bunuri si/sau servicii, numai in masura in care acestea au la baza operatiuni cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima  reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele, nu au obligatia desemnarii unui responsabil cu aplicarea legii.

Ce raportam Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor?

Persoanele ce intra sub incidenta legii vor raporta Oficiului, in cel mult 10 zile lucratoare, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. Obligatia raportarii catre Oficiu se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro.

Atentie
Plafonul pentru raportarea operatiunilor cu numerar s-a marit: de la 10.000 euro la 15.000 euro.

Concluzie
Modificarile aduse Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea banilor sunt salutare, atat in
ceea ce priveste persoanele care intra sub incidenta acestei legi si plafonul de raportare a operatiunilor in numerar, cat si in ceea ce priveste obligatia de desemnare a responsabililor cu aplicarea acestei legi.

Acte normative aplicabile:
Art. 2 litera h), art. 3 alin. (6) si (7), art. 8, art. 14 alin. (3) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea
si sanctionarea banilor, astfel cum a fost modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 53/2008

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lista paraciosilor s-a modificat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.