Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lucrari de constructii. Regimul TVA. Obligatia inregistrarii contractelor.

07-Iul-2010
12884

Lucrari de constructii. Regimul TVA. Obligatia inregistrarii contractelor.


Irina Dumitrescu,

Intrebare: O societate italiana A a incheiat un contract de lucrari de executie instalatii la hotel apartinand societatii romane B. Pentru realizarea acestor lucrari de instalatii societatea italiana A, ia in subantrepriza pentru o parte din lucrari o alta societate romana C.

Intrebare:
1) Societatea italiana A , trebuie sa se inregistreze in Romania in scopuri de TVA? Cum se trateaza din punct de vedere al TVA lucrarile executate si facturate catre societatea romana B? Trebuie declarate in 390vies?
2) Cum se trateaza din punct de vedere al TVA lucrarile de constructii facturate de catre societatea romana C, societatii italiene A? Trebuie declarate in 390 Vies?
3) Contractele trebuie inregistrate la finate? Ma refer la contractele incheiate intre societatile A si B si intre societatile A si C?

Acest articol este preluat din Portal

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI 

Raspuns: In conformitate cu prevederile art. 133 alin.(4) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, pentru prestarile de servicii efectuate in legatura cu bunurile imobile locul prestarii este considerat a fi locul unde sunt situate bunurile imobile.

Punctul 14 alin. (1) si (2) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca serviciile prevazute la art. 133 alin. (4) din Codul fiscal fac exceptie de la regulile generale prevazute la art. 133 alin. (2) si (3) din Codul fiscal in ceea ce priveste stabilirea locului prestarii.

Aceste servicii nu se declara in declaratia recapitulativa mentionata la art. 1564 din Codul fiscal, indiferent de statutul beneficiarului, si nici nu se aplica prevederile referitoare la inregistrarea in scopuri de taxa, care sunt specifice prestarilor si achizitiilor intracomunitare de servicii.


Serviciile efectuate in legatura cu bunurile imobile cuprind si lucrarile de constructii-montaj, transformare, finisare, instalare, reparatii, intretinere, curatare si demolare, efectuate asupra unui bun imobil prin natura sa, precum si orice operatiune ce se efectueaza in legatura cu livrarea de bunuri mobile si incorporarea acestora intr-un bun imobil astfel incat bunurile mobile devin bunuri imobile prin destinatia lor.

Potrivit art. 126 alin. (1) din legea mentionata, din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, sunt operatiuni impozabile in Romania cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatiunile care constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in sfera taxei, efectuate cu plata;
b) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi in Romania;
c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila actionand ca atare;
d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor sa rezulte dintr-o activitate economica.

Astfel, pentru serviciile pe care le-ati descris locul prestarii se considera a fi pe teritoriul statului unde este situat bunul imobil. Daca hotelul nu este situat pe teritoriul Romaniei serviciile nu sunt impozabile in Romania.

In cazul prezentat, vom considera ca hotelul este situat pe teritoriul Romaniei.
In aceasta situatie serviciile sunt impozabile in Romania, fiind indeplinite cele patru conditii prevazute la art. 126 alin. (1).

Astfel cum prevede art. 150 alin. (1) persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata, daca aceasta este datorata, este persoana impozabila care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii, cu exceptia cazurilor pentru care beneficiarul este obligat la plata taxei conform alin. (2) - (6) si art. 160.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI 

Alin. (6) al acestui articol stabileste ca, in alte situatii decat cele prevazute la alin. (2) - (5), in cazul in care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizata de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri/prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2) si care nu este inregistrata in Romania conform art. 153, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, stabilita in Romania sau nestabilita in Romania, dar inregistrata prin reprezentant fiscal, care este beneficiar al unor livrari de bunuri/prestari de servicii care au loc in Romania, conform art. 132 sau 133.

Asadar, in cazul prezentat, pentru serviciile de constructii persoanele obligate la plata TVA sunt:

- societatea B pentru serviciile prestate acesteia de catre societatea A, daca aceasta nu este inregistrata in Romania conform art. 153 si nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), potrivit caruia:

a) o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania este considerata a fi stabilita in Romania;
b) o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei se considera ca este stabilita in Romania daca are un sediu fix in Romania, respectiv daca dispune in Romania de suficiente resurse tehnice si umane pentru a efectua regulat livrari de bunuri si/sau prestari de servicii impozabile;
c) o persoana impozabila care are sediul activitatii economice in afara Romaniei si care are un sediu fix in Romania conform lit. b) este considerata persoana impozabila care nu este stabilita in Romania pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii realizate la care sediul fix de pe teritoriul Romaniei nu participa.

- societatea C pentru serviciile de instalatii prestate catre societatea A.
Societatea A, care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei si nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, va emite factura catre societatea B fara TVA.

Societatea B este obligata la plata TVA aferenta acestor servicii, in conformitate cu prevederile art. 150 alin.(6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI 

Conform prevederilor art. 157 alin. (1) si (2), orice persoana trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care are obligatia depunerii unuia dintre deconturile sau declaratiile prevazute la art. 1562 si 1563. Prin exceptie de la aceasta regula, persoana impozabila inregistrata conform art. 153 va evidentia in decontul prevazut la art. 1562, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art. 145-1471, taxa aferenta achizitiilor intracomunitare, bunurilor si serviciilor achizitionate in beneficiul sau, pentru care respectiva persoana este obligata la plata taxei, in conditiile art. 150 alin. (2)-(6).

Prin urmare, pentru aceste servicii societatii B ii revine obligatia sa determine valoarea taxei datorate in Romania si sa o evidentieze in decontul de TVA atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in conformitate cu prevederile art. 157 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Operatiunea se va raporta prin Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" aprobat prin OANAF 77/2010 la Randul 7 ? ?Achizitii de bunuri, altele decat cele de la rd. 5 si 6 si achizitii de servicii pentru care beneficiarul din Romania este obligat la plata TVA (taxare inversa), din care:? (fara a prelua sumele la Randurile 7.1 si 7.1.1) si Randul 19.

Asa cum am aratat, aceste servicii nu se declara prin Formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r aprobat prin OANAF 76/2010.

Potrivit prevederilor art. 153 alin. (4), o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania conform art. 1251 alin. (2) si nici inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 va solicita inregistrarea in scopuri de TVA la organele fiscale competente pentru operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei care dau drept de deducere a taxei, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni, cu exceptia situatiilor in care persoana obligata la plata taxei este beneficiarul, conform art. 150 alin. (2) - (6).

Asadar, daca societatatea A nu este stabilita in Romania ii va reveni obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA daca realizeaza pe teritoriul Romaniei operatiuni care dau drept de deducere al TVA, cu exceptia celor pentru care persoana obligata la plata taxei este beneficiarul, conform art. 150 alin. (2) - (6).

In situatia in care societatii A ii revine obligatia inregistrarii in scopuri de TVA, aceasta va fi obligata la plata TVA aferenta serviciilor prestate societatii B, in conformitate cu prevederile art. 150 alin. (1).

Societatea C va emite factura catre societatea A cu TVA colectata si o va raporta prin Formularul (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" la Randul 9 ? ?Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 19%?.

Aceste servicii nu se vor raporta prin Formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare".

Potrivit art. 8 alin. (71) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, persoanele juridice romane beneficiare ale unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri la organele fiscale competente, potrivit procedurii instituite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Asadar, societatii B ii revine obligatia de a inregistra la organele fiscale competente contractul de constructii incheiat cu societatea A.

In cazul lucrarilor de constructii efectuate de o persoana juridica romana in beneficiul unei persoane juridice straine, prestatorul de servicii nu are obligatia inregistrarii contractului. Asadar, societatea C nu are obligatia de a inregistra la organele fiscale contractul incheiat cu societatea A.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lucrari de constructii. Regimul TVA. Obligatia inregistrarii contractelor.":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.