Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Majorare de scutiri acordate si in 2011

02-Dec-2010
2145

Justinian CUCU


GLOBAL TAX MANAGEMENT
Solutii Globale De Optimizare Fiscala

Expertul fiscal, Justitian Cucu, consultant de specialitate al Rentop & Straton a rezumat pentru dvs modificarile legislatiei fiscale din acest an si traseaza un posibil traseu a ceea ce va urma.

Elementele rationamenului domniei sale au la baza cee ce au prevazut in buget guvernantii.

Se au in vedere urmatoarele:

- cresterea veniturilor din amenzi;
- diminuarea veniturilor din impozitul pr profit
- tot la capitolul cresteri intra si majorarea incasarilor din TVA

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Plecand de la proiectiile bugetare 2011 se asteapta sa fie un an linistit fara mari modificari in legislatia fiscala. Cu toate acestea, schimbarile in directia mult mediatizatei extinderi a bazei impozabile s-au demonstrat a fi adoptate in mare graba fara o minima dezbatere publica. Memoria Ordonantei de urgenta a guvernului nr. 58/2010 ramane proaspata in acest sens, alaturi de permanenta incalcare a regulilor de modificare a Codului fiscal.

Prin proiectul legii bugetului de stat pe anul 2011 cresteri importante sunt prognozate in sfera veniturilor din amenzi pe fondul diminuarii celor din impozitul pe profit, alaturi de importante venituri suplimentare din TVA si doar o usoara crestere in cazul impozitului pe venit. Asadar, nu sunt semne de crestere a principalelor impozite.

Efecte mai importante decat prevederile ce vor intra in vigoare sunt cele care isi vor inceta aplicabilitatea. Aceasta daca in ultimile zile ale anului, asa cum de multe ori se obisnuieste, nu vor fi luate masuri pentru extinderea aplicarii si in 2011.

Asadar, trebuie subliniat ca la 31 decembrie 2010 inceteaza efectele temporare aduse codului fiscal de neagra Ordonanta de urgenta a guvernului nr. 34/2009 care a introdus impozitul minim si a restrictionat deductibilitatea cheltuielilor privind combustibilul alaturi de interdictia deducerii taxei pe valoarea adaugata aferenta acestuia dar si taxei aferenta achizitionarii de vehicule. Isi vor inceta astfel aplicabilitatea prevederile cuprinse la art. 21 alin. (4) lit. t), cele ale art. 48 alin. (7) lit. l1) si 1451 din Codul fiscal.

Incepand cu 1 ianuarie 2011 scutirile de impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti se extind, adaugandu-se la dividende deja scutite si veniturile din dobanzi sau redevente. Potrivit art. 117 lit. j) din Codul fiscal veniturile din dobanzi sau redevente, asa cum sunt definite la art. 12419, obtinute din Romania de persoane juridice sau de un sediu permanent al unei intreprinderi, rezidente in statele membre ale Uniunii Europene sau ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb sunt scutite de impozit, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor sau redeventelor detine minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare la persoana juridica romana, pe o perioada neintrerupta de cel putin 2 ani, care se incheie la data platii dobanzii sau redeventelor.

Se remarca faptul ca in vederea aplicarii scutirii sunt avute in vedere definitiile speciale ale dobanzilor si redeventelor, in conditiile in care Codul fiscal mai contine definitii ale acestor venituri in cadrul general al art. 12.

Modificari importante si de fond vor produce efecte din anul 2011 prin intoducerea sistemului de audeterminare si plata a impozitului pe venitul net anual de catre contribuabilul persoana fizica. Se va renunta astfel la impunerea de catre Administratia fiscala, la calculul impozitului de catre administratie pe baza declaratiei de venit depusa de contribuabil.

Aceasta modalitate de calcul si plata a impozitului anual se va aplica pentru veniturile realizate incepand cu 1 ianuarie 2010, care vor face obiectul declararii pana la data de 25 mai 2011.

Potrivit art. 83 din Codul fiscal astfel cum este aplicat pentru veniturile realizate incepand cu 1 ianuarie 2010, au obligatia de a depune pana la date de 25 mai 2011 o declaratie privind veniturile realizate in anul 2010, la organul fiscal, pentru fiecare an fiscal persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere: venituri din activitati independente, venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din activitati agricole determinate in sistem real.

Impactul acestei prevederi strecurate prin Ordonanta de urgenta a guvernului nr. 109/2009 nu a fost suficient analizat datorita faptului ca aplicarea a parut indepartata, la momentul adoptarii. Consecintele vor fi importante deoarece majoritatea persoanelor obligate sa isi determine impozitul vor fi nevoite sa plateasca serviciile consultantilor pentru a putea sa determine corect obligatiile fiscale.
Este de precizat ca procedura privind platile anticipate ramane neschimbata, atat in ceea ce priveste stabilirea acestora de catre administratia fiscala, cat si in ceea ce priveste termenele de plata.

Tot in sfera impozitului pe venit in 2011 va interveni si modificarea termenului de depunere a declaratiei de impunere pentru veniturile realizate de persoanele fizice se subscrie masurii de uniformizare a datelor de plata a impozitului pe venit, pana sa data de 25 ale lunii.

Declaratia de impunere pentru veniturile realizate in anul 2010 se va depune pana la data de 25 mai 2011, fata de anii anteriori cand data depunerii a fost 15 mai. In contextul schimbarii mecanismului de stabilire a impozitului se produce si modificarea titulaturii de declaratie privind venitul realizat, proprie unei impuneri administrative.

Modificarea introdusa incepand cu anul 2010 vizeaza atat declararea cat si plata impozitului aferent veniturilor din 2010 care se va efectua in 2011, data de 25 mai constituindu-se atat ca termen de declarare, cat si ca termen de plata a impozitului pe venit.

Modificari de amploare sunt avute in vedere pentru anul 2011 in sfera procedurii fiscale, desi capacitatea cunoscuta a administratiei fiscale de a reusi diminueaza gradul de certitudine al acestora. Unificarea obligatiilor declarative, preluarea administrarii tuturor contributiilor sociale si generalizarea sistemului electronic de declarare sunt obiective importante cu un impact major asupra tuturor contribuabililor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Majorare de scutiri acordate si in 2011":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.