Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Managementul riscurilor legate de preturile de transfer, prioritatea de top a companiilor

05-Sep-2013
721
Doua treimi dintre companii considera ca managementul riscurilor legate de preturile de transfer reprezinta o prioritate de top, se arata in studiul global EY dedicat preturilor de transfer "Navigating the choppy waters of international tax".

Acest procent este in crestere cu 32 la suta comparativ cu valoarea inregistrata de acelasi studiu efectuat in anul 2010. Studiul EY realizat la fiecare doi ani privind preturile de transfer reprezinta un reper in industrie de aproape 20 de ani, prezentand punctul de vedere al platitorilor de taxe in privinta acestei functii esentiale pentru comertul transfrontalier.

Preturile de transfer se refera la tarifele practicate de catre diverse entitati in cadrul unei corporatii multinationale care le pot afecta modul de impozitare a profiturilor in diverse jurisdictii. Tot mai multe companii se confrunta cu o crestere semnificativa a controalelor nesolutionate privind preturile de transfer, fiind expuse la plata unor penalitati si dobanzi atunci cand autoritatile fiscale isi efectueaza propriile analize in privinta preturilor de transfer.

Gestionarea riscurilor in domeniul preturilor de transfer in pietele emergente devine astfel o prioritate tot mai stringenta pentru multinationalele prezente in aceste tari.

"Studiul nostru indica o schimbare neta catre prioritizarea gestionarii riscurilor in domeniul preturilor de transfer, ceea ce nu este deloc surprinzator, avand in vedere controversele actuale din domeniul fiscal. Credem ca acest mediu va ramane dificil pentru urmatorii cativa ani, iar companiile trebuie sa fie pregatite prin a se asigura ca au oamenii potriviti si sistemele potrivite pentru a gestiona eficient aceste noi surse de risc", spune John Hobster, sef al departamentului global EY pentru preturi de transfer.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


Aproape jumatate dintre cei chestionati in cadrul studiului (47 la suta) au afirmat ca s-au confruntat cu dubla impunere in urma unui control privind preturile de transfer. Mai mult de unul din patru respondenti au afirmat ca au fost nevoiti sa ceara asistenta de la propriul guvern pentru a gestiona o disputa cu o autoritate fiscala din alta tara, ceea ce reprezinta o dublare a numarului de astfel de cazuri fata de valoarea inregistrata in editia din 2010 a studiului.

Societatile au dificultati in alinierea propriilor resurse cu cele necesare pentru administrarea controverselor in domeniul preturilor de transfer, in special in pietele emergente. Companiile au raportat, de asemenea, o crestere de 15 la suta a litigiilor in acest domeniu, fata de doar 4 la suta in 2007.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Managementul riscurilor legate de preturile de transfer, prioritatea de top a companiilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.