Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Mecanismul de supraveghere unic. Ce pozitie a adoptat Comisia

20-Dec-2012
1300
In cadrul reuniunii Consiliului din 12 decembrie, ministrii de finante ai UE au convenit asupra unei abordari generale referitoare la pachetul legislativ care instituie mecanismul de supraveghere unic (MSU) pentru supravegherea institutiilor de credit - un element-cheie al planului UE de creare a unei uniuni bancare.

Acordul din cadrul Consiliului va permite presedintiei prin rotatie (in prezent, Cipru) sa negocieze pachetul cu Parlamentul European, obiectivul fiind adoptarea actelor legislative pana la sfarsitul anului.

Propunerea legislativa privind MSU cuprinde doua regulamente: unul care confera atributii de supraveghere Bancii Centrale Europene (BCE), si unul care modifica regulamentul existent privind Autoritatea bancara europeana.

MSU va fi alcatuit din BCE si autoritatile nationale de supraveghere.

"Obiectivul general este restabilirea increderii in sectorul bancar. Instituirea MSU este o conditie preliminara necesara pentru ca Mecanismul european de stabilitate sa contribuie direct la recapitalizarea bancilor, mai degraba decat ca acestui lucru sa se realizeze prin intermediul trezoreriilor nationale, asa cum este cazul in prezent. Aceasta evolutie va permite intreruperea cercului vicios dintre banci si entitatile suverane", a afirmat Vassos Shiarly, ministrul cipriot de finante, care a prezidat reuniunea.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

Statele membre a caror moneda nu este euro vor putea participa la acesta prin mecanisme de cooperare stransa.

Atributiile BCE

BCE va raspunde de functionarea globala eficienta a mecanismului de supraveghere unic.
Va supraveghea direct bancile din zona euro. Totusi, supravegherea va fi diferentiata, iar banca o va desfasura in cooperare cu autoritatile de supraveghere nationale.

BCE isi va asuma atributiile de supraveghere in cadrul MSU la 1 martie 2014 sau la 12 luni de la intrarea in vigoare a actului legislativ, daca aceasta data este ulterioara celei dintai si sub rezerva unor masuri operationale.

Consiliul de supraveghere

Atributiile monetare si de supraveghere ale BCE vor fi strict separate, in vederea eliminarii unui potential conflict de interese intre obiectivele politicii monetare si supravegherea prudentiala.

In acest scop, BCE va dispune de un consiliu de supraveghere insarcinat cu pregatirea atributiilor de supraveghere, in care tarile participante din afara zonei euro vor avea drepturi de vot depline si egale. Deciziile consiliului vor fi considerate adoptate daca nu sunt respinse de Consiliul guvernatorilor BCE.

Autoritatea bancara europeana (ABE)

Modificarile aduse regulamentului privind ABE se refera in special la chestiuni procedurale, precum regulile de vot. Scopul modificarilor este de a asigura un proces decizional echitabil si eficient in cadrul pietei unice, si faptul ca tarile participante la MSU nu domina in mod abuziv consiliul supraveghetorilor ABE.

Mecanismul de supraveghere unic este prima etapa in directia unei "uniuni bancare" integrate, care include componente precum cadrul unic de reglementare, protectia comuna a depozitelor si un mecanism unic de rezolutie bancara.

Sursa: IMM Romania


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Mecanismul de supraveghere unic. Ce pozitie a adoptat Comisia":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.