Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Metoda corecta pentru inchiderea exercitiului financiar aferent anului trecut

06-Ian-2012
3970
Intrebare:

Ce trebuie facut din punct de vedere contabil si fiscal pentru inchiderea exercitiului financiar 2011?


Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 27 si urmatoarele din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, toate entitatile trebuie sa intocmeasca situatii financiare anuale si sa le depuna la unitatile teritoriale ale M.F.P. in termen de 150 de zile sau 120 de zile, dupa caz, de la incheierea exercitiului financiar. In functie de criteriul de marime, situatiile financiare se completeaza in forma lunga sau in forma simplificata. Criteriile de marime sunt prevazute la art. 3 din OMFP 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europe, cu modificarile si completarile ulterioare.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Pentru pregatirea completarii situatiilor financiare se efectueaza urmatoarele operatiuni:

- inventarierea patrimoniului, conform prevederilor OMFP 2861/2009 pentru aprobarea normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii,
- se inregistreaza reevaluarea mijloacelor fixe, daca societatea a considerat ca acestea nu sunt prezentate la valoarea justa,
- se inregistreaza ajustarile pentru deprecierea stocurilor, clientilor etc.,
- se inregistreaza cheltuielile cu provizioanele (pentru litigii, penalitati, restructurare, impozite, pensii etc., dupa caz),
- se inregistreaza veniturile si cheltuielile din evaluarea creantelor si datoriilor in valuta, utilizandu-se cursul de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil la data incheierii exercitiului financiar, din evaluarea depozitelor bancare si a disponibilitatilor in valuta etc.,
- inregistrarea veniturilor si cheltuielilor rezultate din contractele de asociere in participatiune, daca este cazul,
- retratarea sumelor reprezentand avansurile de trezorerie acordate salariatilor si nedecontate pana la data bilantului,
- analiza obligatiilor legate de personal (concedii neefectuate, sume neretinute),
- calculul impozitului pe profit,
- inchiderea conturilor si stabilirea rezultatul contabil,
- constituirea rezervelor legale, dupa caz,
- urmarirea respectarii politicilor contabile stabilite si aprobate de administratorul societatii.

Situatiile financiare sunt insotite de notele explicative pentru fiecare situatie semnificativa a elementelor din bilant si de o declaratie scrisa a persoanelor abilitate sa intocmeasca aceste situatii.

Din punct de vedere fiscal, la finele anului se calculeaza si se completeaza formularul 101 privind impozitul pe profit.

Calculul impozitului se face conform prevederilor Codului fiscal , titlul II.

Pentru anul 2011 formularul se depune conform prevederilor art. 34, la termenele prevazute expres:
- 25 februarie inclusiv a anului 2012 de catre societatile care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura,
- 25 februarie 2012 de catre organizatiile nonprofit,
- 25 februarie 2012 de societatile care definitiveaza pana la aceasta data inchiderea exercitiului financiar anterior,
- 25 aprilie 2012 de catre toate celelalte societati.

Pentru obtinerea unui raspuns adecvat situatiei in care va incadrati, va rugam sa reveniti cu informatii concrete si intrebari punctuale.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Metoda corecta pentru inchiderea exercitiului financiar aferent anului trecut":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.