Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP aduce completari cu privire la declaratiile Postei Romane si achizitia noilor case de marcat

28-Mai-2015
561

In legatura cu informatiile aparute recent in mass media referitoare la afirmatiile Postei Romane cu privire la obligativitatea de achizitie a caselor de marcat cu jurnal electronic, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari:

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, care modifica si completeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, a fost reglementata autorizarea caselor de marcat cu jurnal electronic si inlocuirea etapizata a vechilor aparate de marcat, pe grupe de contribuabili. Acest lucru le va permite importatorilor si distribuitorilor sa-si lichideze stocurile de modele vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorilor le va permite sa isi achizitioneze treptat noile aparate, fara pierderi financiare si fara perturbarea activitatii comerciale.

Conform termenelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, asa cum a fost modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, pana la data de 31 august 2015, Ministerul Finantelor Publice modifica si completeaza, in mod corespunzator, prevederile normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 si emite, impreuna cu Ministerul pentru Societatea Informationala, ordinul comun prin care se aproba procedura de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.

Avand in vedere cele precizate mai sus, afirmatiile referitoare la o intarziere a Ministerului Finantelor Publice de a emite normele metodologice de aplicare, ca urmare a aprobarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, sunt complet nefondate, termenul legal fiind 31 august 2015.

Mai mult, potrivit prevederilor de natura tranzitorie prevazute de art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, achizitia de case de marcat noi cu jurnal electronic urmeaza sa se realizeze doar incepand cu data de 1 ianuarie 2016.

In aceste conditii, nici macar nu se poate pune problema ca in prezent, in luna mai 2015, Posta Romana sa fie impiedicata sa-si achizitioneze case de marcat noi cu jurnal electronic, pentru ca pana la data de 1 ianuarie 2016 niciun operator economic din Romania nu este obligat sa o faca, procedurile de achizitie a acestor case de marcat urmand sa fie obligatorii doar incepand cu aceasta data, potrivit dispozitiilor legale in vigoare indicate mai sus. Termenul de la care marii contribuabili (prima categorie de operatori economici vizati) sunt obligati sa utilizeze case de marcat noi este 1 aprilie 2016.

Precizam totodata ca nici utilizarea de plicuri de catre Posta Romana si nici modificarile intervenite in structura organizatorica a Postei Romane nu au absolut nicio incidenta cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2014. Aceste operatiuni de vanzare a plicurilor (ca, de altfel, a oricaror alte bunuri sau servicii catre populatie) si, respectiv, de modificare a datelor de identificare a operatorului economic in memoria casei de marcat se pot realiza exact in aceleasi conditii in care s-au realizat din anul 1999 si pana in prezent, folosind casele de marcat existente.

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Termenele tranzitorii de implementare largi, prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, au avut in vedere tocmai acest lucru, respectiv sa nu determine niciun fel de presiuni si perturbari ale activitatilor desfasurate de operatorii economici.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP aduce completari cu privire la declaratiile Postei Romane si achizitia noilor case de marcat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.