Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016

30-Mai-2016
284

Executia bugetului general consolidat pe primele patru luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un excedent de 130 milioane de lei, respectiv 0,02% din PIB, fata de 5,96 miliarde de lei, respectiv 0,84% din PIB, inregistrat la aceeasi perioada a anului 2015.

1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 73,9 miliarde de lei, reprezentand 9,8% din PIB, au fost cu 2,8% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care veniturile bugetare colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cumulat pe primele 4 luni din 2016, au fost de 66,6 miliarde de lei, cu 1% mai mult fata de perioada similara a anului 2015 si cu 3% mai mari fata de programul aferent acestora.

S-au inregistrat cresteri fata de aceeasi perioada a anului precedent la incasarile din: impozitul pe profit (+12,0%), contributii de asigurari sociale (+5,5%), impozitul pe salarii si venit (+3,5%), si accize (+2,7%), precum si din taxa pe utilizarea bunurilor (+13,5%), in special din taxele pe jocuri de noroc.

In ceea ce priveste incasarile din TVA, acestea au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului 2015 de 8,8% in conditiile in care au fost afectate atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, care s-a reflectat in incasarile din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse la alimente de 9%, aplicata de la 1 iunie 2015. De asemenea, rambursarile de TVA au fost cu 254,8 milioane de lei mai mari fata de aceeasi perioada a anului precedent, reprezentand 5,1 miliarde de lei.

Incasarile din contributii de asigurari sociale la bugetul de asigurari sociale au fost mai mari cu 5,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care incasarile la acest buget sunt influentate negativ de cresterea volumului varsamintelor la Pilonul II de pensii, datorita cresterii cotei de contributii de la 5% in anul 2015, la 5,1% in anul 2016.

La nivelul administratiilor locale s-au inregistrat, de asemenea, cresteri fata de anul precedent la veniturile nefiscale cu 16,4%, in timp ce la taxa pe utilizarea bunurilor s-a inregistrat o scadere de 3%, iar la impozite si taxe pe proprietate s-a inregistrat o scadere de 20,6%. Aceasta din urma este explicata prin amanarea termenului de plata a impozitului pe proprietate pana la 30 iunie, data pana la care se
aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

2. Cheltuielile bugetului general consolidat, in suma de 73,8 miliarde de lei, au crescut in termeni nominali cu 5,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent, dar s-au redus cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Cheltuielile de personal au crescut cu 8,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent fiind determinate in principal de majorarile salariale acordate in a doua parte a anului 2015, respectiv 12% pentru personalul din institutiile publice locale, 25% pentru personalul din sistemul public sanitar si a personalului din sistemul public de asistenta sociala, 15% pentru personalul din invatamant, 10% pentru personalul din sistemul bugetar exclusiv sanatate, invatamant si asistenta sociala, precum si majorarea salariului minim brut pe tara cu 75 de lei incepand cu 1 iulie 2015. Mentionam ca in analiza cheltuielilor de personal trebuie tinut cont de faptul ca in trimestrul I 2015 s-a platit prima transa aferente platilor drepturilor stabilite prin hotarari judecatoresti in suma de aproximativ 1,5 miliarde de lei.

Cheltuielile cu bunuri si servicii au crescut cu 2,7% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Cheltuielile cu asistenta sociala au crescut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 7%, fiind influentate in principal de majorarea cu 5% a punctului de pensie incepand cu 1 ianuarie 2016 si de dublarea alocatiei de stat pentru copii incepand cu 1 iunie 2015.

Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe, au fost de 7,2 miliarde de lei, respectiv 0,9% din PIB, cu aproximativ 35,2% mai mari comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.