Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere

07-Mar-2016
3767

Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul propriu, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul Ordinului ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Se reglementeaza prin actul normativ posibilitatea de anulare a penalitatilor de intarziere, precum si a unei cote de 54,2% din dobanzi pentru toti contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care datoreaza obligatiile de plata la bugetul general consolidat, fara nicio discriminare, daca indeplinesc conditiile impuse de lege.


1
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN nr…..

pentru modificareasi completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central in temeiul prevederilor art.16 lit.a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, aprobata cu modificarisi completari prin Legea nr. 4/2016,

a prevederilor art. 154 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu
modificarilesi completarile ulterioaresi a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. I – Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.874 din 23 noiembrie 2015, se modificasi se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, lit.e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015."

2. La articolul 2, alineatul (7) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei datesi pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgentasi s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date."

3. La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin.(8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise urmare inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a)si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile.

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

4. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21) cu urmatorul cuprins:

"(21) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr.7, ori
de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna din ipotezele reglementate de prevederile art.1-4 din ordonanta de urgenta. "

5. La articolul 3, alineatul (5) litera b)si alineatul (8) se modificasi vor avea urmatorul cuprins:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.
.....
(8) in situatia i n care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

6. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu urmatorul cuprins:

"(11) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principalesi a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa urmare inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

7. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin.(41), cu urmatorul cuprins:

"(41) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare
este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificareasi/sau cererea de anulare a accesoriilor."

8. La articolul 5, alineatul (2) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor
de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d)si e)."

9. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, art.51, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 51
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea, in acest sens, a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificariisi se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.

(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

10. La articolul 6, alineatul (1) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin. (2), (6)si (8), art. 4 alin. (4)si art. (51) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(21). "

11. Articolul 7 se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de organele fiscale prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice."

12. Dupa anexa nr. 6 la Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central din Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central se introduc doua noi anexe, anexele 7si 8, avand cuprinsul prevazut in anexele nr.1si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.II. - Anexele nr.1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.III. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
ANCA DANA DRAGU
Emis la Bucuresti, ...............................
Nr....................
4
ANEXA nr.1
(Anexa nr. 7
la procedura)
MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENTIA NAtIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............
INSTIINTARE de respingere a notificarii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ..................... ...... Denumirea/Numele si prenumele...............
Adresa: ........................................................... Adresa: .......................................................
Codul de identificare fiscala ............................. Codul de identificare fiscala ...................
in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, cu modificarilesi completarile ulterioare si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, cu modificarilesi completarile ulterioare,
avand in vedere notificarea dumneavoastra nr. .............. din data de ............, inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

se respinge notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata
accesorii

Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusa de dumneavoastra:
...........................................................................................................................................
Temeiul de drept:
..........................................................................................................................................
Mentiuni privind audierea contribuabilului:
……………………………...............................................................................................
Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
1 Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

ANEXA nr.2
(Anexa nr. 8
la procedura)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............

DECIZIE
prin care se ia act de retragerea notificariisi se defiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor
de plata accesorii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ...........................................................
Codul de identificare fiscala .............................
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ............................................................
Codul de identificare fiscala .............................

In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central,

avand in vedere notificarea dumneavoastra nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
precum si cererea de retragere a notificarii nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................
va comunicam ca am luat act de retragerea notificarii mentionate mai sus, astfel ca amanarea la plata aprobata prin Decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii nr....................din data de ....................., care se desfiinteazasi nu mai produce efecte, incepand cu data de .........................
impotriva prezentei decizii se poate formula constestatie, in conformitate cu prevederile art.
268 si art. 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ. Contestatia se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.

Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere":
Rating:

Nota: 3.22 din 9 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.