Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica unele aspecte referitoare la Spatiul Privat Virtual

18-Mai-2015
964

Redam mai jos proiectul publicat de Ministerul Finantelor Publice pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I.

 – Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual". in acest caz nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ fiscal."

2. La articolul 8 dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu urmatorul cuprins:

"(6) In situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la alin. (2) se respinge."

3. La articolul 11, alineatul (3), dupa litera c) se introduce o noua litera, lit. d), cu urmatorul cuprins:

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


"d) acceptul privind Termenii si conditiile de utilizare a serviciului "Spatiul privat virtual"."

4. Alineatul (4) al articolului 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Notif."

 5. La articolul 12 dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu urmatorul cuprins:

"(8) in situatia in care persoana fizica nu este de acord cu Termenii si conditiile de utilazare a serviciului "Spatiul privat virtual" cererea prevazuta la art. 11 se respinge."

6. La articolul 15 alineatul (1) litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "b) cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;".

 7. Dupa alineatul (2) al articolul 15 se introduc sase noi alineate, alin. (3) - (8) cu urmatorul cuprins:

 "(3) Toate documentele puse la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" sunt inscrisuri in forma electronica carora li s-a incorporat, atasat sau li s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa in sensul Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

(4) In cazul documentelor prevazute la alin. (1) lit. b) persoana fizica selecteaza tipul de cerere si completeaza toate informatiile obligatorii solicitate de aplicatia informatica.
(5) In situatia in care persoana fizica solicita completarea sectiunii D din certificatul de atestare fiscala "Alte mentiuni" cu sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatile contractante, prin exceptie de la art. 1 alin. (21) din Ordinul ministrului finantelor publice nr.752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta depune documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile pe care persoana fizica le are de incasat de la acestea, in original, la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise la acesta sectiune sunt valabile numai daca coincid cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante.

(6) Pe baza informatiilor prevazute la alin. (4) se genereaza cererea si se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual".

(7) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana careia persoana fizica ii prezinta documentele comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica autenticitatea si integritatea acestora folosind un dispozitiv de verificare a semnaturii electronice conform Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata. Informatii ajutatoare sunt publicate in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online urmarind instructiunile pentru validarea semnaturii.

(8) Institutia publica, autoritatea publica, sau oricare alta persoana la care persoana fizica doreste sa depuna certificatul de atestare fiscala sau adeverinta de venit comunicate prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", poate verifica si descarca continutul documentului accesand aplicatia informatica pusa la dispozitia publicului in acest scop pe site-ul Internet al ANAF in sectiunea Servicii Online, folosind numarul de inregistrare al documentului si codul numeric personal al persoanei fizice."

 8. Dupa articolul 15 se introduce un nou articol, art. 151, cu urmatorul cuprins:

"ARTICOLUL 15 ^1

Conditii de depunere a declaratiilor fiscale prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" (1) Depunerea declaratiilor fiscale prevazute la art. 15 alin. (1) lit. a) de catre o persoana fizica consta in completarea datelor corespunzator campurilor din macheta prezentata de aplicatia informatica existenta in "Spatiul privat virtual". Odata cu completarea datelor persoana fizica poate transmite un fisier care contine imaginea documentelor justificative ale datelor completate.

(2) Pe baza datelor completate si a fisierului prevazute la alin. (1) se genereaza automat declaratia fiscala conform modelului aprobat in acest sens. Declaratia se semneaza cu certificatul digital calificat al Ministerului Finantelor Publice, se pune la dispozitia persoanei fizice prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" si se incarca automat pe canalul de depunere a declaratiilor.

(3) Orice modificare a declaratiilor fiscale depuse potrivit alin. (1) se realizeaza prin depunerea unei declaratii rectificative potrivit art. 84 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile alin. (1) si (2) aplicandu-se in mod corespunzator."

9. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. a) a literei A, dupa punctul 3 se introduce un nou punct, pct. 4, cu urmatorul cuprins:

"4.Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii"

10. in anexa nr. 1 la procedura, la lit. b) a literei A, dupa punctul 4 se introduc doua noi puncte, pct. 5 si 6, cu urmatorul cuprins:

"5. "Certificatul de atestare fiscala"

6. "Adeverinta de venit""
11. in anexa nr. 1 la procedura, la litera B dupa punctul 4 se introduc cinci noi puncte, pct. 5 - 9, cu urmatorul cuprins:

"5. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala

6. Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit
7. Declaratie privind veniturile realizate in Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014
8. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014 9. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015."

 Art. II.
- Prevederile art. I pct. 9 privind deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii precum si prevederile art. I pct.10 si 11 privind certificatul de atestare fiscala se aplica incepand cu data de 1 iulie 2015.

Art. III.
- Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE,
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Bucuresti ...............................
Nr. .....................

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica unele aspecte referitoare la Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.