Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice

27-Mai-2016
228

Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor.

Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze activitatea legata de afacerile europene, ca urmare a desemnarii Romaniei la presedintia Consiliului Uniunii Europene, in perioada iulie – decembrie 2019.

Acest post este justificat de multitudinea activitatilor si complexitatea problematicii la care trebuie sa raspunda orice stat membru care preia Presedintia semestriala a Consiliului (PRES). Pentru dosarele de pe agenda europeana de care este responsabil, Ministerul Finantelor Publice va trebui sa organizeze toate activitatile presupuse de indeplinirea rolului de PRES, la standarde europene, in paralel cu asigurarea derularii activitatilor curente implicate de afacerile europene, fara a deteriora calitatea acestora. Toate acestea sunt necesare pentru a sustine interesul national in raport cu celelalte state membre, respectiv cu Comisia si Consiliul Uniunii Europene.

Romania, in calitate de PRES:
• va avea responsabilitatea gestionarii curente a agendei europene la nivelul formatiunilor sectoriale ale Consiliului la toate nivelurile (Consilii, Coreper si grupuri de lucru);
• va trebui sa conduca si sa coordoneze dialogul cu celelalte institu?ii europene - Comisia, Parlamentul European, Consiliul European - in cadrul procesului decizional;
• va fi responsabila de organizarea reuniunilor informale in Romania (ministeriale, la nivel de inalti functionari, secretari de stat, directori generali, grupuri de lucru etc.);
• va trebui sa organizeze, sa conduca si sa coordoneze conferinte dedicate prioritatilor specifice si a unor evenimente culturale de promovare a Romaniei (inclusiv la Bruxelles si in statele membre).
• va participa la toate activitatile presupuse de apartenenta la trio-ul de Presedintii constituit din Austria, Romania si Finlanda (1 ianuarie 2019 – 30 iunie 2020).

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

De asemenea, Ministerul Finantelor Publice propune infiin?area unei noi structuri organizatorice, si anume Directia de analiza si cercetare in domeniul finantelor publice. Avand in vedere ca initiativele de politica fiscal-bugetara promovate atat de catre Guvern, cat si de Parlament au o arie de impact foarte larga, de la diferite segmente ale populatiei pana la mediului de afaceri si institutii financiare, realizarea de cercetari si analize economice in domeniul reformelor structurale, a competitivitatii economice, stabilitatii macroeconomice, vor contribui la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor publice.

Noua structura va fi coordonata de catre un economist sef, cu rang de director general.

Activitatile privind parteneriatul public-privat se preiau de catre Ministerul Finantelor Publice de la Departamentul pentru Investitii Straine si Parteneriat Public-Privat. Noua structura asigura elaborarea strategiei Guvernului privind investitiile publice, stabileste norme si procedure referitoare la identificarea, selectarea si prioritizarea proiectelor, realizeaza contracte si clauze contractuale cadru si consiliaza echipe de proiect in stabilirea clauzelor specifice proiectelor.

Totodata, MFP isi propune si reorganizarea activitatii in domeniul managementului proiectelor de investitii publice. Scopul este acela de a intarii mecanismele de prioritizare a investitiilor, precum si de urmarire si eficientizare a cheltuielilor publice in contextul atragerii de finantare si expertiza privata in implementarea unor astfel de proiecte. In acest sens, se are in vedere infiintarea Directiei generale managementul cheltuielilor si investitiilor publice in coordonarea careia se afla trei activitati principale:
• evaluarea si prioritizarea investitiilor publice,
• promovarea, sustinerea cu expertiza calificata si urmarirea procedurilor de identificare, structurare si implementare a proiectelor de investitii publice, precum si a proiectelor finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati,
• analiza si eficientizarea cheltuielilor publice.

Avand in vedere cele de mai sus, a fost initiat prezentul proiect de hotarare a Guvernului pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice Publice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.