Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula

29-Feb-2016
389

Ministerul Finantelor Publice a luat act de hotararea Curtii de Arbitraj International de pe langa Centrul International pentru Reglementarea Diferendelor Relative la Investitii (ICSID) in dosarul Micula.

Din punct de vedere juridic, decizia nu schimba cu nimic demersurile efectuate de statul roman pana la aceasta data. De altfel, inca din 9 martie 2015, Ministerul Finantelor Publice a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare. Suma a fost achitata prin mecanismul de plata instituit de Parlamentul Romaniei, prin lege.

Potrivit deciziei ICSID, Romania va suporta costurile procedurii, NU si cheltuielile de reprezentare juridica a partilor si alte cheltuieli efectuate de acestea in legatura cu dosarul arbitral.

In acelasi timp, Ministerul Finantelor Publice trebuie sa puna in aplicare decizia Comisiei Europene de recuperare a sumei. Altfel, Romania risca declansarea procedurii de infringement.

Punerea in executarea a Deciziei Comisiei Europene de recuperare din 30 martie 2015 a fost demarata de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. In prezent, Romania mai are de recuperat aproximativ 380.000.000 de lei de la Ioan si Viorel Micula si de la alte 8 societati identificate in cuprinsul Deciziei Comisiei Europene.

Istoricul cazului:

Tribunalului arbitral de la Washington a decis, in data de 11 decembrie 2013, acordarea de despagubiri reclamantilor, in valoare de 376.433.229 lei plus dobanda, echivalent a aproximativ 84,50 milioane euro plus dobanda.

Din calculele efectuate la nivelul Ministerului Finantelor Publice, la data de 11 decembrie 2013, Romania datora reclamantilor suma totala de 791.882.451,82 lei, echivalent a aproximativ 178 milioane euro.

In data de 9 aprilie 2014, Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a formulat o cerere de anulare a hotararii arbitrale pronuntate in dosarul ARB/05/20, asupra careia Comitetul ad-hoc investit cu solutionarea acesteia s-a pronuntat in aceasta luna, in sensul respingerii anularii.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, a executat integral hotararea arbitrala, fara ca acest lucru sa presupuna renuntarea la cererea de anulare, inca din data de 9 martie 2015 (prin compensarea obligatiilor fiscale ale societatii EUROPEAN FOOD SA, executari silite realizate in Romania de un executor judecatoresc si plata, prin consemnare, a sumei ramase de plata intr-un cont deschis pe numele celor cinci reclamanti pana la finalizarea investigatiei in domeniul ajutorului de stat a Comisiei Europene si pronuntarea unei decizii).

Cele cinci persoane fizice si juridice refuza, insa, sa recunoasca faptul ca hotararea arbitrala a fost executata integral si au initiat, colectiv sau in nume propriu, o serie de litigii interne si internationale avand ca prim scop recunoasterea hotararii arbitrale, conform procedurilor din diferitele jurisdictii, si, ulterior, demararea procedurilor de executare silita a bunurilor detinute de Romania in acele jurisdictii.

In afara procedurilor de recunoastere si/sau executare demarate in Romania, astfel de proceduri au mai fost initiate si in alte state semnatare ale Conventiei pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, incheiata la Washington la 18 martie 1965, ratificata prin Decretul nr.62/1975 (Conventia ICSID).

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Punct de vedere cu privire la decizia ICSID in dosarul Micula":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.