Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016

03-Mai-2016
309

Bugetul general consolidat a inregistrat un excedent in valoare de 3,01 miliarde de lei (0,4% din PIB), in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul I.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 55,57 miliarde de lei, reprezentand 7,3% din PIB, au inregistrat o crestere cu 1,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Gradul de realizare a programului de incasari a fost de 96,8%.

Veniturile fiscale colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt cu 6,7% mai mari fata de programul primului trimestru al anului 2016. Este vorba despre veniturile incasate in contul principalelor patru componente ale bugetului general consolidat, respectiv: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Evolutia veniturilor bugetului general consolidat se prezinta astfel:

Colectarile din impozitul pe profit au fost de 3,95 miliarde de lei ?i au reprezentat 0,5% din PIB, gradul de colectare fiind de 118,8%. Evolutia pozitiva a incasarii din impozitul pe profit se datoreaza si reducerii numarului de firme care au inregistrat pierderi nete, la jumatatea anului 2015 - peste 56 de mii de companii, comparativ cu 64 de mii de companii la jumatatea anului anterior.
Colectarile din impozitul pe venit au fost de 6,67 miliarde de lei ?i au inregistrat un grad de colectare de 102,6%.
Colectarile din impozitele ?i taxele pe proprietate s-au realizat in proportie de 74,1%. Nerealizarea programului de incasari la nivelul administratiilor locale este cauzata de amânarea termenului de plata a impozitului pe proprietate, termenul fiind extins pâna la 30 iunie, data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.
Colectarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 14,31 miliarde de lei, respectiv 1,9 ca procent in PIB. Gradul de realizare al programului de incasari trimestrial a ajuns la 108,4%. Cresterea fata de programul de incasari trimestrial inregistrata in cazul taxei pe valoarea adaugata a fost influentata, in principal, de incasarile lunii ianuarie 2016, care au reflectat activitatea economica a lunii decembrie 2015. La aceasta se adauga influenta suplimentara generata de cresterea cheltuielilor bugetare din luna decembrie 2015, precum si de cresterea cu 18,7% a volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule ?i motociclete) in primele 2 luni ale anului 2016.
Accizele colectate au fost de 6,16 miliarde de lei si au reprezentat 0,8% din PIB, gradul de realizare al programului de incasari stabilit pentru trimestrul I fiind de 103,2%.

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Incasarile din alte impozite pe bunuri si servicii au fost in suma de 537,1 milioane de lei, ceea ce a determinat un grad de realizare de 52,8% a programului trimestrial de incasari. Aceasta diminuare este cauzata, in principal, de colectarea sub nivelul programat a contributiei datorata pentru medicamente la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, ca urmare a diminuarii valorii consumului medicamentelor compensate, in urma ieftinirii acestora la 1 iulie 2015.
Incasarile din taxele pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati s-au realizat in proportie de 112,9%. Au fost influentate in principal de evolutia pozitiva inregistrata de incasarile la bugetul de stat din taxele pe jocuri de noroc, al caror grad de realizare a fost de 133%, precum si a incasarilor la bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii.
Incasarile din impozitul pe comert exterior ?i tranzactiile internationale s-au realizat in proportie de 112,6%, pe fondul cresterii cu 4,9% a importurilor extracomunitare de bunuri, din primele 2 luni ale anului 2016;
Incasarile din contribu?ii de asigurari au reprezentat 1,9% din PIB si au inregistrat un grad de realizare de 95,2% fa?a de program.
Veniturile nefiscale au fost in suma de 4,27 miliarde de lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare fata de programul estimat de 96,5%.

Cheltuielile bugetului general consolidat au fost in suma de 52.556,9 milioane de lei si au reprezentat 6,9% ca pondere in PIB, in crestere cu 5% fata de nivelul celor efectuate in aceeasi perioada a anului precedent, dar in scadere cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.