Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016

03-Mai-2016
330

Bugetul general consolidat a inregistrat un excedent in valoare de 3,01 miliarde de lei (0,4% din PIB), in tinta de deficit stabilita pentru trimestrul I.

Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 55,57 miliarde de lei, reprezentand 7,3% din PIB, au inregistrat o crestere cu 1,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Gradul de realizare a programului de incasari a fost de 96,8%.

Veniturile fiscale colectate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt cu 6,7% mai mari fata de programul primului trimestru al anului 2016. Este vorba despre veniturile incasate in contul principalelor patru componente ale bugetului general consolidat, respectiv: bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

Evolutia veniturilor bugetului general consolidat se prezinta astfel:

Colectarile din impozitul pe profit au fost de 3,95 miliarde de lei ?i au reprezentat 0,5% din PIB, gradul de colectare fiind de 118,8%. Evolutia pozitiva a incasarii din impozitul pe profit se datoreaza si reducerii numarului de firme care au inregistrat pierderi nete, la jumatatea anului 2015 - peste 56 de mii de companii, comparativ cu 64 de mii de companii la jumatatea anului anterior.
Colectarile din impozitul pe venit au fost de 6,67 miliarde de lei ?i au inregistrat un grad de colectare de 102,6%.
Colectarile din impozitele ?i taxele pe proprietate s-au realizat in proportie de 74,1%. Nerealizarea programului de incasari la nivelul administratiilor locale este cauzata de amânarea termenului de plata a impozitului pe proprietate, termenul fiind extins pâna la 30 iunie, data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.
Colectarile din taxa pe valoarea adaugata au fost de 14,31 miliarde de lei, respectiv 1,9 ca procent in PIB. Gradul de realizare al programului de incasari trimestrial a ajuns la 108,4%. Cresterea fata de programul de incasari trimestrial inregistrata in cazul taxei pe valoarea adaugata a fost influentata, in principal, de incasarile lunii ianuarie 2016, care au reflectat activitatea economica a lunii decembrie 2015. La aceasta se adauga influenta suplimentara generata de cresterea cheltuielilor bugetare din luna decembrie 2015, precum si de cresterea cu 18,7% a volumului cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule ?i motociclete) in primele 2 luni ale anului 2016.
Accizele colectate au fost de 6,16 miliarde de lei si au reprezentat 0,8% din PIB, gradul de realizare al programului de incasari stabilit pentru trimestrul I fiind de 103,2%.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Incasarile din alte impozite pe bunuri si servicii au fost in suma de 537,1 milioane de lei, ceea ce a determinat un grad de realizare de 52,8% a programului trimestrial de incasari. Aceasta diminuare este cauzata, in principal, de colectarea sub nivelul programat a contributiei datorata pentru medicamente la bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, ca urmare a diminuarii valorii consumului medicamentelor compensate, in urma ieftinirii acestora la 1 iulie 2015.
Incasarile din taxele pe utilizarea bunurilor, autorizarea utilizarii bunurilor sau pe desfasurarea de activitati s-au realizat in proportie de 112,9%. Au fost influentate in principal de evolutia pozitiva inregistrata de incasarile la bugetul de stat din taxele pe jocuri de noroc, al caror grad de realizare a fost de 133%, precum si a incasarilor la bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii.
Incasarile din impozitul pe comert exterior ?i tranzactiile internationale s-au realizat in proportie de 112,6%, pe fondul cresterii cu 4,9% a importurilor extracomunitare de bunuri, din primele 2 luni ale anului 2016;
Incasarile din contribu?ii de asigurari au reprezentat 1,9% din PIB si au inregistrat un grad de realizare de 95,2% fa?a de program.
Veniturile nefiscale au fost in suma de 4,27 miliarde de lei (0,6% din PIB) si au inregistrat un grad de realizare fata de programul estimat de 96,5%.

Cheltuielile bugetului general consolidat au fost in suma de 52.556,9 milioane de lei si au reprezentat 6,9% ca pondere in PIB, in crestere cu 5% fata de nivelul celor efectuate in aceeasi perioada a anului precedent, dar in scadere cu 0,1 puncte procentuale ca pondere in PIB.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Finantelor Publice: Raportul privind executia bugetara pe trimestrul I 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.