Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modernizare cladire ce depaseste 20 la suta din valoare. Ajustarea TVA e obligatorie?

03-Apr-2013
2634

Vom analiza mai jos cazul unei societati care efectueaza lucrari de modernizare la o cladire pe care o detine. Lucrarile de modernizare depasesc 20% din valoarea de inventar. Cladirea a fost inchiriata, iar chiria s-a incasat cu TVA.


De la data de 1.01.2103, chiria s-a facturat fara TVA. Vom stabili astfel daca ajustarea TVA-ului devine obligatorie la facturarea chiriei fara TVA.

Solutia consultantului:

Modernizarea unei cladiri ce depaseste 20% din valoarea acesteia este considerata bun de capital, iar taxa aferenta modernizarii este supusa mecanisului de ajustare pentru o perioada de 20 de ani conform art. 149 alin. 1 lit. a si alin. 2 lit. b din Codul fiscal.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii


Perioada de ajustare luata in calcul incepe de la data de 1 ianuarie a anului in care bunurile sunt folosite pentru prima data dupa modernizare (data modernizarii considerandu-se data semnarii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor de modernizare a constructiei in cauza ori data documentului pe baza caruia este majorata valoarea cladirii cu valoarea modernizarii respective, dupa caz - pct. 54 alin. 2 din Normele metodologice), iar ajustarea se se efectueaza pentru suma taxei deductibile aferente modernizarii conform art.149 alin. 3 lit. d din Codul fiscal.

Prin urmare, daca societatea renunta la optiunea de taxare a operatiunilor de inchiriere bunuri imobile si aplica scutirea prevazuta la art. 141 alin. 2 lit e din Codul fiscal:

- va notifica renuntarea la optiunea de taxare conform art. 141 alin. 3 din Codul fiscal si pct. 38 alin. 7 din Normele metodologice, inscriind in notificare data de la care renunta la optiune si aplica scutirea;

- ajusteaza TVA dedusa atat la achizitia cladirii (daca respectiva cladire a jost achizitionata dupa data aderarii), cat si pentru modernizarea ce depaseste 20% din valoarea cladirii, considerata si ea bun de capital. Mecanismul de ajustare este asemanator celui prezentat in exemplul 2 la pct. 54 alin. 8 din Normele metodologice (ajustarea se efectueaza separat pentru TVA aferenta achizitiei cladirii si separat pentru TVA aferenta modernizarilor intrucat anii in care incep cele doua perioade de ajustare sunt diferite).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modernizare cladire ce depaseste 20 la suta din valoare. Ajustarea TVA e obligatorie?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.