Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificare procedura comunicare intre contribuabil si autoritatea fiscala. OMFP 161/2015 si OMFP 162/2015

25-Feb-2015
1101
OMFP nr. 161 din 17 Februarie 2015 este ordinul pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta între Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.154/2014.

Consultati actul normativ aici!

OMFP nr. 162 din 17 Februarie 2015 - Ordin privind abrogarea Ordinului ministrului finantelor nr. 767/2000 pentru aprobarea Instructiunilor cuprinzand procedura de asistare a contribuabililor în domeniul fiscal.

Consultati actul normativ aici!
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


OMFP nr. 161/2015 modifica procedura comunicarii între contribuabili si autoritatea fiscala prin intermediul "Spatiului privat virtual". Desigur, ne referim la contribuabilul persoana fizica din categoria celor care au obligatia sa depuna declaratii de impozitare.

Potrivit acestui act normativ, documentele emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului automat sunt:

1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate începand cu anul 2013

2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate începand cu anul 2015

Desigur, la cererea contribuabilului se pot emite:
1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de..."
2. "Nota obligatiilor de plata"
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"


Utilizand "Spatiul privat virtual" contribuabilul poate emite si comunica organului fiscal urmatoarele documente:
1. Cerere privind "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de...."
2. Cerere privind "Nota obligatiilor de plata"
3. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"
4. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»".

OMFP nr. 162/2015 abroga procedura de acordare a asistentei contribuabilului adoptata prin OMFP nr. 767/2000. Desigur, acesta nu mai era de actualitate, fiind adoptat acum 15 ani însa a adoptat o procedura uzitata mult timp.

Ne asteptam din partea autoritatilor fiscale sa adopte în scurt timp o noua procedura de asistenta fiscala a contribuabilului.


Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificare procedura comunicare intre contribuabil si autoritatea fiscala. OMFP 161/2015 si OMFP 162/2015":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.