Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii

17-Dec-2012
6900
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati care si-a schimbat sediul in luna noiembrie, deschizand un punct de lucru intr-un alt oras. Practic, societatea detine sediul social nou in Bucuresti (fara angajati) si un punct de lucru in Giurgiu (cu 7 angajati).

Vechea adresa figura tot in Bucuresti (sect 6). Pentru a nu muta tot dosarul de la Admin.sect 6 la Giurgiu, societatea a infiintat un nou sediu tot pe sectorul 6 si punct de lucru in Giurgiu. S-a inregistrat schimbarea de sediu la Registrul Comertului, urmand ANAF. Pe site-ul ANAF, la domiciliul fiscal apare vechea adresa, iar la sediu noua adresa (transmisa de Reg. Comertului).

Intrebari:
a) In conditiile in care societatea isi desfasoara activitatea la punctul de lucru (Giurgiu), poate fi declarat domiciliul fiscal la sediul social din sect.6?
b) Ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea domiciliului fiscal?

Solutia consultantului:
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

Asa cum se prevede la art. 31 alin. 1 lit. c din Codul de procedura fiscala , in cazul persoanelor juridice, prin domiciliul fiscal se intelege sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat.

Asa cum rezulta din cele prezentate, domiciliul fiscal al societatii ar putea fi in judetul Giurgiu (locul gestiunii efective a afacerii) si nu in sectorul 6 (unde se afla sediul social declarat).

Regula este ca domiciliul fiscal este la sediul social, asa cum apare din documentele oficiale (inregistrarile de la registrul comertului). Daca sediul social se modifica (inclusiv in situatia in care organul fiscal competent nu se schimba) societatea este obligata sa depuna la organul in a carui raza teritoriala este situat noul sediu (tot la A.F.P. sector 6) formularul 050 "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", in termen de 30 de zile de la aparitia modificarilor, conform art. 77 din Codul de procedura fiscala , OMFP 262/2007 si Procedurii de schimbare a sediului social in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, aprobata prin OMEF 419/2007.

Ca exceptie de la aceasta regula, domiciliul fiscal este la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, daca:

- societatea insasi declara organelor fiscale din judetul Giurgiu prin formularul 050 ca domiciliul fiscal nu este la sediul social, ci la locul gestiunii efective a afacerii;

- organele fiscale din judetul Giurgiu, din oficiu, constata ca societatea si-a stabilit domiciliul fiscal in aria lor de competenta, fara sa depuna cererea de inregistrare a noului domiciliu fiscal, caz in care notifica societatea si pun in aplicare Procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului aprobata prin OPANAF 526/2004.

In concluzie, societatea in cauza poate declara domiciliul fiscal tot la A.F.P. sector 6, dar aceasta nu exclude posibilitatea ca organele fiscale din judetul Giurgiu sa aprecieze ca domiciliul fiscal este in acest judet si sa procedeze in consecinta (aceasta depinde si de interesul manifestat in acest sens de organele fiscale).

Chiar si in ipoteza in care societatea isi va pastra domiciliul fiscal in sectorul 6, ea tot va trebui sa depuna la organele fiscale din judetul Giurgiu formularul 060 "declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" prevazut de OMFP 262/2007 , modificat prin OMEF 2296/2007 intrucat punctul de lucru are minimum 5 salariati, in vederea inregistrarii punctului de lucru ca platitor de venituri din salarii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.