Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii

17-Dec-2012
7009
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati care si-a schimbat sediul in luna noiembrie, deschizand un punct de lucru intr-un alt oras. Practic, societatea detine sediul social nou in Bucuresti (fara angajati) si un punct de lucru in Giurgiu (cu 7 angajati).

Vechea adresa figura tot in Bucuresti (sect 6). Pentru a nu muta tot dosarul de la Admin.sect 6 la Giurgiu, societatea a infiintat un nou sediu tot pe sectorul 6 si punct de lucru in Giurgiu. S-a inregistrat schimbarea de sediu la Registrul Comertului, urmand ANAF. Pe site-ul ANAF, la domiciliul fiscal apare vechea adresa, iar la sediu noua adresa (transmisa de Reg. Comertului).

Intrebari:
a) In conditiile in care societatea isi desfasoara activitatea la punctul de lucru (Giurgiu), poate fi declarat domiciliul fiscal la sediul social din sect.6?
b) Ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea domiciliului fiscal?

Solutia consultantului:
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Asa cum se prevede la art. 31 alin. 1 lit. c din Codul de procedura fiscala , in cazul persoanelor juridice, prin domiciliul fiscal se intelege sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat.

Asa cum rezulta din cele prezentate, domiciliul fiscal al societatii ar putea fi in judetul Giurgiu (locul gestiunii efective a afacerii) si nu in sectorul 6 (unde se afla sediul social declarat).

Regula este ca domiciliul fiscal este la sediul social, asa cum apare din documentele oficiale (inregistrarile de la registrul comertului). Daca sediul social se modifica (inclusiv in situatia in care organul fiscal competent nu se schimba) societatea este obligata sa depuna la organul in a carui raza teritoriala este situat noul sediu (tot la A.F.P. sector 6) formularul 050 "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", in termen de 30 de zile de la aparitia modificarilor, conform art. 77 din Codul de procedura fiscala , OMFP 262/2007 si Procedurii de schimbare a sediului social in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, aprobata prin OMEF 419/2007.

Ca exceptie de la aceasta regula, domiciliul fiscal este la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, daca:

- societatea insasi declara organelor fiscale din judetul Giurgiu prin formularul 050 ca domiciliul fiscal nu este la sediul social, ci la locul gestiunii efective a afacerii;

- organele fiscale din judetul Giurgiu, din oficiu, constata ca societatea si-a stabilit domiciliul fiscal in aria lor de competenta, fara sa depuna cererea de inregistrare a noului domiciliu fiscal, caz in care notifica societatea si pun in aplicare Procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului aprobata prin OPANAF 526/2004.

In concluzie, societatea in cauza poate declara domiciliul fiscal tot la A.F.P. sector 6, dar aceasta nu exclude posibilitatea ca organele fiscale din judetul Giurgiu sa aprecieze ca domiciliul fiscal este in acest judet si sa procedeze in consecinta (aceasta depinde si de interesul manifestat in acest sens de organele fiscale).

Chiar si in ipoteza in care societatea isi va pastra domiciliul fiscal in sectorul 6, ea tot va trebui sa depuna la organele fiscale din judetul Giurgiu formularul 060 "declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" prevazut de OMFP 262/2007 , modificat prin OMEF 2296/2007 intrucat punctul de lucru are minimum 5 salariati, in vederea inregistrarii punctului de lucru ca platitor de venituri din salarii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.