Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari in domeniul achizitiilor publice. Autoritatile contractante vor avea la dispozitie un ghid operational interactiv, actualizabil

20-Oct-2016
190

Guvernul a aprobat recent o serie de modificari si completari privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (A.N.A.P.), asigurand astfel cadrul administrativ necesar indeplinirii tuturor atributiilor agentiei, tinand cont de volumul si complexitatea actiunilor in derulare sau preconizate pentru implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice.

Executivul a modificat si completat in acest sens Hotararea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, precum si Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Avand in vedere specificul activitatilor desfasurate de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice si atributiile stabilite si asumate in fata Comisiei Europene, Guvernul suplimenteaza organigrama A.N.A.P. cu 20 de posturi, de la 415, exclusiv demnitarul, la 435 de posturi, exclusiv demnitarul. Decizia a fost luata avand in vedere volumul si complexitatea activitatilor de implementare a Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, dar si cele 5 directii de actiune ale Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, care vizeaza:

Calitatea cadrului legislativ, inclusiv evaluarea optiunilor de transpunere a noilor directive europene in legislatia nationala;
Coerenta generala si eficienta cadrului institutional;
Regularitatea si calitatea procesului de achizitii publice;
Capacitatea autoritatilor contractante, cu accent pe profesionalizare si aspecte de integritate;
Functiile de monitorizare si supervizare ale sistemului de achizitii publice din Romania.

Pentru implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, actul normativ aprobat astazi de Guvern prevede pentru A.N.A.P. si instituirea functiei de sprijin operational pentru autoritatile contractante, prin elaborarea unui ghid operational interactiv, actualizabil, care sa inlocuiasca suprareglementarea de nivel tertiar.

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

In ceea ce priveste organizarea A.N.A.P., actul normativ prevede fuzionarea structurii responsabile cu reglementarea in domeniul achizitiilor publice si infiintarea Directiei Generale Politici Publice, Reglementare si Armonizare Legislativa, in cadrul careia se organizeaza Directia Politici Publice si Directia reglementare si Armonizare Legislativa. in acest fel, se urmareste o corelare eficienta a informatiilor si experientei dobandite de Directia Generala Reglementare, Coordonare Metodologica si Suport Operational si Directia Generala Politici Publice si Relatii Internationale, precum si o mai buna coordonare a procesului de reglementare.

Guvernul a decis infiintarea unui Birou pentru implementarea proiectelor, in cadrul Directiei Politici Publice din subordinea Serviciului de Politici si Coordonare Sistem, cu scopul de a asigura un cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile si un management eficient in cadrul proiectelor derulate de catre A.N.A.P.. in luarea deciziei s-a tinut cont de procesul de reforma in domeniul achizitiilor publice si de necesitatea implementarii masurilor prevazute in Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice.

De asemenea, pentru a se evita suprapunerile in sistemul de control si verificare procedurala realizat de A.N.A.P., activitatea de control va fi organizata la nivelul a doua structuri distincte care sa intreprinda numai demersurile necesare in functie de momentul verificarilor. in acest sens, se mentine in cadrul A.N.A.P., la nivel de directie generala, Directia Generala Control EX-ANTE, care va cuprinde Directia de Evaluare Documentatii de Atribuire si Directia Verificare Derulare Procedura de Atribuire. De mentionat ca, potrivit actului normativ, activitatea A.N.A.P. este exercitata in continuare la nivel central si prin 8 structuri regionale, fara personalitate juridica, la nivel teritorial, cu precizarea ca acestea vor fi organizate in subordinea Directiei Verificare Derulare Procedura de Atribuire.

Activitatea de verificare ulterior semnarii contractelor de achizitie publica va integra si componenta de verificare a respectarii normelor privind achizitiile publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale conform acordurilor de delegare semnate intre autoritatile de management si A.N.A.P.. in acest fel, activitatea de verificare ulterior semnarii contractelor de achizitie publica va fi organizata la nivel de directie in subordinea directa a presedintelui A.N.A.P., denumita Directia Control EX-POST.

Executivul a decis, totodata, dezvoltarea functiei de supervizare exercitata de agentie, printr-o monitorizare coerenta si sistematica a sistemului electronic de achizitii publice SEAP, pentru a evalua functionarea si evolutia sistemului in timp si pentru a se stabili daca obiectivele propuse au fost atinse. Vor fi puse in practica proceduri prin care sa se asigure ca supervizarea se va baza pe monitorizare si pe activitatile de control ex-ante, care releva in timp real probleme sau nereguli sistemice. Actul normativ prevede, in acest scop, reorganizarea functiilor de monitorizare si supervizare, prin fuzionarea structurilor responsabile la nivelul A.N.A.P. cu implementarea si transpunerea acestor doua functii intr-o singura structura - Directia de Monitorizare si Supraveghere Sistem. Aceasta noua directie de specialitate din cadrul A.N.A.P. va verifica sistemul de achizitii publice la nivel global, dar si la nivel de indicatori care sa permita depistarea eventualelor ineficiente si nereguli la nivelul achizitorilor sau al autoritatilor publice contractante. Agentia Nationala pentru Achizitii Publice va identifica autoritatile contractante cu probleme si va face publica informatia prin intermediul unui raport anual.

La nivelul conducerii A.N.A.P., Executivul a decis ca nu doar secretarul general, ci si secretarul general adjunct este inalt functionar public, numit, in conditiile legii, prin decizie a prim-ministrului.

Sursa: Guvernul Romaniei

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari in domeniul achizitiilor publice. Autoritatile contractante vor avea la dispozitie un ghid operational interactiv, actualizabil":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.