Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)

03-Nov-2016
495

Ministerul de Finante a publicat la începutul lunii noiembrie proiectul de lege privind aprobarea aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

 Proiectul de lege a fost initiat in baza Legii nr.590/2003 privind tratatele si are drept scop ratificarea de catre Parlamentul Romaniei a aderarii Romaniei ca membru asociat la Proiectul BEPS (Erodarea bazei de impozitare si transferul profiturilor), initiat de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE).

Recomandarile noastre pe aceeasi tema:


>>> DOSAR PRETURI DE TRANSFER: Control fiscal, intocmirea dosarului, nerespectarea principiului valorii de piata, riscuri


>>> Atentie! Ordinul 442/2016 modifica politica preturilor de transfer. Noile obligatii din 2016

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Calitatea de asociat BEPS presupune urmatoarele: - toate tarile si jurisdictiile vor lucra cu OCDE si membrii G20 la dezvoltarea standardelor legate de acesta si la monitorizarea implementarii intregului pachet BEPS; - evaluarea celor 4 standarde minime BEPS referitoare la: practici fiscale neloiale, abuzul de acorduri fiscale, cerinte de raportare de la tara la tara (country by country reporting) si mecanismele de rezolvare a disputelor; - angajamentul de a introduce pachetul BEPS si de a-l aplica, tinand cont de faptul ca termenele limita de implementare pot diferi de la tara la tara, in functie de nivelul de dezvoltare; - participarea unei tari la realizarea cadrului BEPS va permite proiectarea implementarii proiectului BEPS in propria tara si va da certitudinea ca solutiile BEPS se pot aplica pentru toate tarile si jurisdictiile implicate. O tara sau jurisdictie devine asociata BEPS prin transmiterea acceptului de participare catre secretariatul OCDE. Romania a transmis acceptul de participare la data de 7 iunie 2016, in baza aprobarii Guvernului obtinuta in sedinta din data de 2 iunie 2016. in baza aprobarii Guvernului, Romania a fost reprezentata la prima intalnire care a avut loc la Kyoto, in perioada 30 iunie – 1 iulie 2016.


Pachetul BEPS este format din: patru standarde minime, abordari comune, consolidarea standardelor internationale, cele mai bune practici, precum si rapoarte analitice. Multe din actiunile propuse sunt gata sa fie implementate in legislatiile interne ale statelor contractante, precum si in acordurile bilaterale, astfel: 1.Standardele minime (practicile fiscale daunatoare, abuzul de tratate fiscale, raportarea tara cu tara si mecanismul de solutionare a litigiilor) au fost convenite, in special, pentru a aborda problemele care apar in cazul in care neinitierea de actiuni de catre alte tari ar conduce la efecte colaterale negative asupra altor tari. Acestea constituie nucleul implementarii BEPS. Monitorizarea va consta dintr-o evaluare a respectarii standardelor minime sub forma unui raport periodic si public cu privire la masurile pe care tarile le-au intreprins pentru a pune in aplicare aceste rezultate BEPS.

2.Abordarile comune (aranjamentele hibride si deductibilitatea dobanzilor) vor facilita convergenta practicilor nationale. Punctele de vedere ale tarilor sunt de asteptat sa se apropie mai mult de-a lungul timpului, prin punerea in aplicare a acestor actiuni. Au fost realizate recomandari pentru modificarea legislatiilor interne si a prevederilor din conventiile de evitare a dublei impuneri, impreuna cu comentarii detaliate pentru punerea in aplicare a acestora. Aceste abordari comune ar putea deveni standarde minime in viitor.

3.Consolidarea standardelor internationale (sediu permanent si preturi de transfer). Standardele existente au fost actualizate pentru a fi mai eficiente, in vederea eliminarii dublei impuneri si a opri abuzurile. Acest lucru se traduce printr-un set de orientari convenite sa reflecte intelegerea si interpretarea dispozitiilor din conventiile de evitare a dublei impuneri bazate pe modelul OCDE si cel al Organizatiei Natiunilor Unite (ONU). Va fi necesar un efort suplimentar in aceste domenii si pentru a permite Comitetului de Afaceri fiscale, in cazul in care este necesar, pentru a oferi clarificari suplimentare cu privire la noua formulare de tratat si orientarile introduse prin rapoartele privind actiunea 7 si actiunile 8 la 10. Acest lucru va conduce la aducerea la zi a Conventiei de evitare a dublei impuneri OECD si a Ghidului OCDE referitor la preturile de transfer pentru intreprinderile multinationale si administratiile fiscale.

4. Cele mai bune practici (prevederi pentru societati straine controlate si reguli de prezentare a informatiilor obligatorii). Au fost concepute pentru a sprijini tarile care intentioneaza sa consolideze legislatia lor interna in domenii specifice. Cea mai buna practica nu este obligatorie, chiar si pentru tarile membre ale OCDE, doar reflecta un acord intre tarile participante, care se asteapta sa fie urmata in practica. O tara poate completa aceasta abordare, cu alte reguli.

5. Rapoarte analitice (provocari fiscale ale economiei digitale, analiza economica a BEPS si dezvoltarea unui instrument multilateral) au fost, de asemenea emise, conducand la o monitorizare ulterioara si la o punere in aplicare mai eficienta a lucrarilor. Evolutiile fluxurilor de lucru cu privire la Actiunea 1 si Actiunea 11 vor trebui sa fie monitorizate, in timp ce negocierile privind dezvoltarea unui instrument multilateral (in cadrul Actiunii 15) sunt in curs de desfasurare. Programul de lucru al Comitetului de Afaceri Fiscale si cadrul general BEPS va incorpora activitatea suplimentara si de monitorizare necesare pentru punerea in aplicare a pachetului BEPS.

Masurile referitoare la acordurile de evitare a dublei impuneri vor fi implementate prin intermediul instrumentului multilateral care se negociaza in cadrul grupului Ad hoc, constituit in anul 2015 in acest scop. Grupul include 96 de state membre si jurisdictii.

Negocierile vor fi finalizate inainte de sfarsitul anului 2016, cand instrumentul va fi deschis pentru semnare. Ceremonia de semnare este planificata in prima jumatate a anului 2017.

Restul actiunilor vor fi realizate in cadrul general, toate tarile si jurisdictiile asociate participand la Comitetul de Afaceri Fiscale al OECD.

In acelasi timp, luand in considerare statutul de stat membru al Uniunii Europene, precum si concluziile Consiliului Uniunii Europene care au subliniat necesitatea de a identifica solutii comune la nivelul UE, in concordanta cu concluziile BEPS, dar si o punere in aplicare coordonata, eficace si rapida a unor masuri, s-a adoptat Directiva (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne, care asigura un cadru comun coerent si coordonat, pentru implementarea Actiunilor 2, 3, 4 si pentru 5 partea legata de substanta tranzactiilor.
Termenul de transpunere este 31 decembrie 2018.

Aceasta abordare la nivelul statelor membre asigura si certitudinea juridica ca masurile respective sunt compatibile cu dreptul Uniunii dar si faptul ca in acest fel este imbunatatita functionarea pietei interne si se maximizeaza efectele pozitive ale initiativei BEPS. Romania aderand la Planul BEPS in calitate de membru asociat:

- se va alatura activitatilor legate de aspectele tehnice ,de exemplu, in domeniul tratatelor fiscale si a preturilor de transfer. Aceasta include lucrarile referitoare la dezvoltarea ghidului preturilor de transfer si a conventiilor de evitare a dublei impuneri; - va implementa cele patru standarde minime ale BEPS (Actiunea 5 privind practicile fiscale daunatoare, Actiunea 6 privind abuzul de tratate fiscale, Actiunea 13 privind raportarea tara cu tara si actiunea 14 cu privire la mecanismele de solutionare a litigiilor);

- se va monitoriza evolutia impozitelor ca urmare a provocarilor economiei digitale (Actiunea 1), precum si prin analiza economica a BEPS (Actiunea 11);

- se alatura organismelor cheie de luare a deciziilor in domeniul fiscal international, cum ar fi Comisia pentru afaceri fiscale a OECD si a organelor sale subsidiare;

- va implementa Actiunile 2,3 si 4 pornind de la transpunerea Directivei (UE) 2016/1164 a Consiliului de stabilire a normelor impotriva practicilor de evitare a obligatiilor fiscale care au incidenta directa asupra functionarii pietei interne;

 - se va participa la grupurile de lucru ale OECD.

IMPORTANT!

O tara asociata la proiectul de implementare BEPS trebuie sa plateasca o contributie anuala de 20.000 euro. S-a convenit ca pentru tarile care au devenit asociate BEPS in anul 2016, taxa pentru 2016 sa fie platita in anul 2017, numai pe jumatate de an, adica 10.000 euro, astfel incat bugetul pentru 2016 sa nu fie afectat. incepand cu anul 2017, taxa anuala de 20.000 euro va fi actualizata de catre OCDE cu rata anuala a inflatiei si se va plati pe baza facturii, emise de aceasta organizatie.

Contributia Romaniei se plateste anual din bugetul Ministerului Finantelor Publice. Pentru estimarea impactului financiar asupra bugetului de stat a fost luata in considerare o rata anuala a inflatiei de 2% si un curs de schimb mediu anual de 4,5 lei/euro.

Datele reprezinta o apreciere a Directiei Generale de Legislatie Cod Fiscal si Reglementari Vamale, fiind utilizate rata anuala a inflatiei totale prognozata de OECD (https://data.oecd.org/price/inflation-forecast.htm) pentru anul 2017 si cursul de schimb mediu anual, comunicat in iulie 2016 de Comisia Nationala de Prognoza (Proiectia principalilor indicatori macroeconomici 2016-2019 – pentru Programul de Convergenta). Mentionam ca aceasta estimare poate sa fie diferita fata de suma din factura (avand in vedere fluctuatia cursului valutar, precum si rata inflatiei calculata de OECD).

Cheltuielile rezultate din aplicarea prezentei legi se asigura cu incadrare in prevederile bugetare anuale aprobate pentru Ministerul Finantelor Publice.


Proiectul poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari preturi de transfer 2017: Romania va adera ca membru asociat la Proiectul BEPS (proiect nou)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.