Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificarile aduse de Ordinul 581/2017 intr-o analiza comparativa

15-Feb-2017
1464

Regasiti mai jos, sub forma unei analize comparative, modificarile aduse de Ordinul 581 din 25 ianuarie 2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.775/2015 pentru aprobarea unor competente speciale ale organului fiscal centralPublicat in: Monitorul Oficial Nr. 105 din 7 februarie 2017.

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 2 - (1) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti este organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate de urmatoarele categorii de contribuabili:

 (2) Pentru contribuabilii nerezidenti prevazuti la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


OPANAF 581/2017

Intrarea in vigoare

10 zile de la data publicarii (17.02.2017)

1. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins:

Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

"d) persoane juridice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia de a plati impozit pe profit, potrivit art. 38 din Codul fiscal, sau pot opta pentru regularizarea impozitului pe profit, potrivit art. 225 si 227 din Codul fiscal; e) persoane fizice nerezidente, care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate;
f) persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, care obtin venituri din activitati independente din Romania, respectiv persoane fizice rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, care obtin venituri din Romania in calitate de artist de spectacol sau ca sportiv, din activitatile artistice si sportive, si care opteaza pentru regularizarea impozitului pe venit, potrivit art. 226 sau 227 din Codul fiscal."


2. La articolul 2, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Pentru persoanele fizice si juridice nerezidente prevazute la alin. (1), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare pentru ansamblul obligatiilor fiscale administrate, potrivit legii, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si pentru toata perioada cat aceste persoane au calitatea de contribuabil/platitor."


3. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Pentru persoanele fizice nerezidente prevazute la alin. (1) lit. f), Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare incepand cu data realizarii optiunii de regularizare a impozitului pe venit."

OPANAF nr. 3.775/2015

(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, aplicate persoanelor fizice si juridice nerezidente.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

4. La articolul 2, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti este organ fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale reprezentand amenzi care se fac venit la bugetul de stat, precum si a cheltuielilor judiciare, stabilite in sarcina persoanelor fizice si juridice nerezidente."

OPANAF nr. 3.775/2015

Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care au obligatia sau opteaza s a i si desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz.


OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

5. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 7 - (1) in cazul persoanelor nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, cu exceptia celor prevazute la art. 2 alin. (1), si care au obligatia sau opteaza sa isi desemneze, potrivit legii, un imputernicit in Romania sau pentru care se numeste un curator fiscal, potrivit legii, competenta de administrare revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz."

OPANAF nr. 3.775/2015

 (2) in cazul persoanelor fizice nerezidente care nu au obligatia desemnarii unui imputernicit, potrivit legii, care efectueaza tranzactii prin intermediar, societate de administrare a investitiilor sau societate de investitii autoadministrata, rezidenti fiscali romani, si obtin venituri din transferul titlurilor de valoare si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii, organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat intermediarul.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI

 6. La articolul 7, alineatul (2) se abroga.


OPANAF nr. 3.775/2015
Art. 8 - in cazul persoanelor juridice straine care au obligatia de a plati impozit pe profit potrivit art. 38 din Codul fiscal, competenta pentru administrarea obligatiilor fiscale revine: a) pentru transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, inclusiv din inchirierea sau cedarea folosintei proprietatii sau a oricaror drepturi legate de aceasta proprietate imobiliara, organului fiscal in a carui raza teritoriala este situata proprietatea imobiliara; b) pentru vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei titluri de participare sunt vandute/cesionate; c) pentru exploatarea resurselor naturale situate in Romania, inclusiv vanzarea/cesionarea oricarui drept aferent acestor resurse naturale, organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla exploatarea.

OPANAF nr.581/2017 cu NOILE MODIFICARI
7. Articolul 8 se abroga.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificarile aduse de Ordinul 581/2017 intr-o analiza comparativa":
Rating:

Nota: 3.67 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.