Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Monografie contabila privind transportul in regim de taxi

24-Aug-2010
6068

Aspecte generale

Activitatea de transport in regim de taxi este reglementata de Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.

Serviciile de transport in regim de taxi sau serviciile de transport in regim de inchiriere fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitati publice, prin care se realizeaza satisfacerea nevoilor de deplasare a persoanelor si a marfurilor in conditii de siguranta pe raza administrativ ? teritoriala a localitatilor, a celor aflate in tranzit, in corelare cu fluxurile de utilizatori si cu alte tipuri de transport existente.

Serviciile de transport in regim de taxi sau in regim de inchiriere pot fi executate numai de catre transportatorii autorizati de catre autoritatea de autorizare, in baza contractelor de atribuire in gestiune delegata a acestor servicii.

Consiliul local poate aproba, in cazul in care in localitatea respectiva nu exista transportatori autorizati care executa servicii de transport in regim de taxi sau de transport in regim de inchiriere, ca executarea acestor servicii sa se poata realiza in gestiune directa, la cerere, de catre compartimentul sau serviciul de specialitate al primariei. Acest lucru este posibil numai in baza licentei eliberate in acest scop de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, denumita in continuare A.N.R.S.C.U.P., cu autovehiculele detinute de acesta in proprietate sau in temeiul unui contract de leasing.

Transportatorul autorizat este transportatorul care detine autorizatie de transport privind transportul public local in regim de taxi sau in regim de inchiriere, eliberata de autoritatea de autorizare, in conditiile Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, cu modificarile si completarile ulterioare.

Transportatorul este persoana fizica, asociatia familiala sau persoana juridica inregistrata la registrul comertului pentru a desfasura activitati de transport cu vehicule rutiere.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Transportul de bunuri sau marfuri in regim de taxi este asimilat transportului de persoane in regim de taxi. Transportatorul poate obtine autorizatie de transport persoane in regim de taxi sau autorizatie de transport bunuri si marfuri in regim de taxi, dupa caz, eliberata de autoritatea de autorizare din cadrul primariei de pe raza administrativ ?teritoriala in care transportatorul isi are sediul sau domiciliul, dupa caz.

Numarul maxim de autorizatii taxi care se vor atribui pentru executarea serviciului de transport persoane in regim de taxi la nivelul localitatii respective se stabileste prin hotar?re a consiliului local sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, cu consultarea asociatiilor profesionale reprezentative, pentru o perioada de 5 ani.

Agentii economici care efectueaza lucrari de bunuri sau prestari de servicii direct catre populatie, pentru care nu este obligatorie emiterea de facturi fiscale, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura, pentru transportul persoanelor cu taximetre, precum si transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau a abonamentelor.

Potrivit Codului Fiscal, art. 155, alin. (3), persoana impozabila este scutita de obligatia emiterii facturii, pentru urmatoarele operatiuni, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura: transportul persoanelor cu taximetrie, precum si transportul persoanelor pe baza biletelor de calatorie sau a abonamentelor;

In perioada 1 mai 2009 ? 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate, care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluz?nd si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:

  • vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de v?nzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
  • vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi.

Reflectarea in contabilitate

Achizitie autoturism marca Dacia Logan

- Se primeste factura de avans (50% din valoarea totala a mijlocului fix).

%

=

404

?Furnizori de imobilizari?

232

?Avansuri acordate pentru imobilizari corporale?

4426

?TVA deductibila?

- Plata avansului:

404

=

5121

?Furnizori de imobilizari?

?Conturi la banci in lei?

- Se primeste factura finala si se receptioneaza utilajele.

%

=

404

?Furnizori de imobilizari?

232

se storneaza avans

?Avansuri acordate pentru imobilizari corporale?

4426

?TVA deductibila?

213

?Imobilizari corporale in curs de executie?

4426

?TVA deductibila?

Achizitie autoturism marca Hyundai prin contract de leasing financiar

- Inregistrarea contractului de leasing la curs istoric:

2133

=

167

?Mijloace de transport?

?Alte imprumuturi si datorii asimilate?

- Inregistrarea primei rate a contractului de leasing, conform facturii primite de la furnizor:

%

=

404

?Furnizori de imobilizari?

167

?Alte imprumuturi si datorii asimilate?

666

?Cheltuieli privind dob?nzile?

668

?Alte cheltuieli financiare?

NOTA

Incep?nd cu luna imediat urmatoare punerii in functiune a mijloacelor fixe, se procedeaza la amortizarea acestora. Metoda utilizata in acest exemplu este metoda amortizarii liniare .

6811

=

2813

?Cheltuieli de exploatare cu amortizarea imobilizarilor?

?Amortizarea instalatiilor si mijloacelor de transport?

Aprovizionarea cu combustibil de la furnizori pe baza de factura fiscala

- Inregistrarea facturii:

%

=

401

?Furnizori?

5328

?Alte valori?

4426

?TVA deductibila?

- Plata furnizorilor:

401

=

5121

?Furnizori?

?Conturi la banci in lei?

- Consumul de combustibil:

6022

=

5328

?Cheltuieli privind combustibilul?

?Alte valori?

- Pe baza raportului Z emis de casa de marcat la sf?rsitul zilei, se vor inregistra in contabilitate:

5311

=

%

?Casa in lei?

704

?Venituri din lucrari si servicii?

4427

?TVA colectata?

- Pentru facturile emise catre ......CITESTE CONTINUAREA AICI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Monografie contabila privind transportul in regim de taxi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.