Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Motivele oficiale pentru care se modifica organizarea inspectiei economico-financiare

23-Sep-2011
1638
Nota de fundamentare aferenta proiectului de ordonanta de urgenta care modifica desfasurarea inspectiei economico-financiare mentioneaza ca actualele conditii ale economiei conduc la necesitatea continuarii masurilor de intarire a disciplinei bugetare si economico-financiare si de imbunatatire a managementului la nivelul unor operatori economici.

Obiectivele sunt incluse si in Programul de guvernare pe perioada 2009-2012, care prevede la Cap. 2 "Politica fiscal-bugetara", inasprirea gradului de sanctionare pentru evaziunea fiscala, concomitent cu cresterea graduala a functiei preventive a controlului fiscalbugetar, in scopul diminuarii economiei necontabilizate, precum si in conditionalitatile cuprinse in Aranjamentul stand-by incheiat cu Fondul Monetar International.

Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masurile economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost stabilite atributii in sarcina Ministerului Finantelor Publice.

Avand in vedere prevederile Regulamentului CE nr. 2223/1996 privind transmiterea datelor referitoare la conturile nationale si angajamentele asumate prin Scrisoarea de Intentie din iunie 2011 adresata Fondului Monetar International privind perfectionarea sistemului de raportare pentru intreprinderile de stat ce vor fi adaugate bugetului general consolidat conform definitiei ESA, este necesara dezvoltarea capacitatii de a masura deficitul fiscal in baza de angajamente (accrual).
in prezent, legislatia financiar-bugetara nu reglementeaza:

? continutul creantei bugetare;
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

? titlul de creanta bugetara pentru diferentele constatate de control;
? accesoriile si modul de calcul al acestora;
? termenele de plata ale diferentelor si accesoriilor stabilite de control, s.a.
Cadrul legislativ existent nu contine prevederi clare si neinterpretabile privind disciplina bugetara si economico-financiara, necesare pentru cresterea rolului controlului exercitat de Ministerul Finantelor Publice la nivelul unor operatori economici.

In prezent activitatea de control financiar al statului se exercita prin Directia Generala de Control Financiar si structurile subordonate apartinand directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care vor exercita si activitatea de inspectie economico-financiara.

2. Schimbari preconizate

Prezentul act normativ este in concordanta cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masurile economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare si are drept scop reglementarea inspectiei economico-financiare, care se efectueaza la regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativteritoriala este actionar unic sau majoritar, precum si la filialele acestora.

Ordonanta de urgenta privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la
operatorii economici reglementeaza cu claritate:

? atributiile, competentele si obiectivele inspectiei economico-financiare;
? exercitarea inspectiei economico-financiare (control ex-ante, control operativ si
control ex-post, separat sau combinat);
? cadrul metodologic de efectuare a inspectiei economico-financiare;
? intocmirea actelor de inspectie economico-financiara si valorificarea constatarilor
inscrise in acestea;
? obligatiile operatorilor economici verificati;
? contraventiile, sanctiunile si caile de atac.

3. Impactul socio-economic al proiectului de act normativ

1. Impactul macroeconomic
Crearea sistemului de inspectie economico-financiara exercitata de Ministerul Finantelor Publice la operatorii economici, va conduce la imbunatatirea performantelor acestora si la cresterea disciplinei bugetare si economico-financiare.
2. Impactul asupra mediului de afaceri

Documentul prevede si faptul ca implementarea sistemului de inspectie economico-financiara va conduce la intarirea disciplinei bugetare si economico-financiare la operatorii economici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Motivele oficiale pentru care se modifica organizarea inspectiei economico-financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.