Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ne dizolvam. Pana cand platim impozitul minim?

09-Oct-2009
1856

Problema fiscala


Am depus o cerere la Registrul Comertului pentru dizolvarea unei societati comerciale. Radierea s-a efectuat, desigur, la o data ulterioara. Este obligata entitatea sa plateasca impozitul minim? Pana la ce data?

1. Cine nu plateste impozitul minim pe transe de venit?
Persoanele scutite de la plata impozitului minim sunt:

a) contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere. Acesti contribuabili platesc impozit minim, dar nu pe transe de venit, ci fix, in suma de 5%;

b) persoanele juridice straine si persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitate in Romania intr-o asociere fara personalitate juridica;

c) persoanele juridice straine care realizeaza venituri din/sau in legatura cu proprietati imobiliare situate in Romania sau din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare detinute la o persoana juridica romana;

d) persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice romane, pentru veniturile realizate atat in Romania, cat si in strainatate, din asocieri fara personalitate juridica;

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

e) persoanele juridice scutite de la plata impozitului pe profit;

f) societatile aflate in inactivitate temporara inscrisa in Registrul Comertului;

g) contribuabilii infiintati in cursul anului;

h) persoanele aflate in inactivitate temporara la data de 1 mai 2009, daca inactivitatea inceteaza in cursul anului 2009, pentru perioada aferenta de la incetarea inactivitatii pana la 31 decembrie 2009.

2. |n cazul radierii, pana la ce data se calculeaza impozitul minim?
Societatea isi pastreaza personalitatea juridica pentru operatiunile lichidarii, pana la terminarea acesteia. Pe perioada lichidarii, societatea poate realiza diverse venituri, respectiv venituri din vanzarea imobilelor, din lichidarea creantelor si alte venituri specifice activitatii de lichidare. Toate aceste venituri intra in baza de calcul pentru determinarea impozitului pe profit, inclusiv pentru determinarea impozitului minim.

Li chidarea societatii trebuie terminata in cel mult 3 ani de la data dizolvarii. Pentru motive temeinice, tribunalul poate prelungi acest termen cu cel mult 2 ani.

In termen de 15 zile de la terminarea lichidarii, lichidatorii vor cere radierea societatii din registrul comertului. Radierea se poate face si din oficiu.

Asadar, in cazul lichidarii, perioada impozabila pentru determinarea impozitului pe profit se incheie la dara radierii de la Registrul Comertului, moment in care societatea comerciala isi pierde personalitatea juridica.

Articol preluat din

Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual

nr. 34/ septembrie 2009.

3. Cum se determina impozitul datorat?
Impozitul datorat se determina parcurgand urmatoarele etape:

a) calculul impozitului pe profit aferent trimestrului;

b) incadrarea in transa de venituri totale anuale in functie de veniturile totale anuale inregistrate la 31 decembrie ale anului precedent, din care se scad veniturile ce nu se iau in calcul pentru plata impozitului minim;

c) stabilirea impozitului minim trimestrial datorat corespunzator transei de venituri totale anuale;

d) compararea impozitului pe profit trimestrial cu impozitul minim trimestrial si plata impozitului la nivelul sumei celei mai mari.

4. Exemplu
O societate comerciala platitoare de impozit pe profit nu a avut activitate in anul 2008 si nici in anul 2009, desi nu a fost inrgistrata cu inactivitate temporara in Registrul Comertului.

Radierea de la Registrul Comertului are loc la data de 22 iulie 2009.
Deoarece in anul 2008 si in anul 2009 nu a obtinut niciun venit, societatea se incadreaza la un impozit minim anual de 2.200 lei.

* Pentru trimestrul al II-lea, se calculeaza impozitul datorat pentru perioada 1 mai ? 30 iunie 2009 prin impartirea impozitului minimanual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective.

Astfel:
2.200 / 12 x 2 = 366,67 lei
Se rotunjeste suma de 366,67 lei si se plateste pentru trimestrul al II-lea suma de 367 lei.

* Pentru trimestrul al III-lea, respectiv pentru perioada 1 iulie 2009 ? 22 iulie 2009 (data radierii de la Registrul Comertului), impozitul se calculeaza astfel: Se determina impozitul minim pe luna prin impartirea sumei de 2.200 lei la 12 luni.

2.200 / 12 = 183,33 lei
Se imparte aceasta suma de 183,33 lei la numarul de zile ale lunii iulie (31 de zile), iar apoi se inmulteste cu numa rul zilelor in care societatea a fost activa.
183,33 / 31 x 22 = 130,11 lei

Se rotunjeste suma de 130,11 lei si se plateste pentru trimestrul al III-lea suma de 130 lei.

Concluzie
Societatea comerciala este obligata la plata impozitului minim aferent transei de venituri realizate daca impozitul pe profit rezultat este mai mic decat impozitul minim de plata. Acest impozit se calculeaza pana la data radierii societatii de la Registrul Comertului.

Societatea comerciala este obligata la plata impozitului minim aferent transei de venituri realizate daca impozitul pe profit rezultat este mai mic decat impozitul minim de plata. Acest impozit se calculeaza pana la data radierii societatii de la Registrul Comertului.

Articol adaugat la 09 octombrie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ne dizolvam. Pana cand platim impozitul minim?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017 . OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc urmatoarele conditii: • au...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.