Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi linii de finantare de la Ministerul Mediului. 130 milioane de lei in sectorul deseurilor

05-Iul-2016
235

Potrivit unui anunt facut recent de ministrul de resort, Cristiana Pasca Palmer, la Forumul Administratiei Publice Locale, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor deschide, anul acesta, o linie de finantare dedicata managementului deseurilor in valoare de 100 de milioane de lei si inca 30 de milioane de lei pentru educatie si constientizare.

Aceasta masura vine ca urmare a faptului ca pana in 2020 Romania trebuie sa atinga tinta de reciclare pe care si-a asumat-o, fiind vorba de o reducere a deseurilor la 50% pana in anul amintit.

"Vedem un pachet combinat, cu o masura legislativa si o masura de suport financiar. Anul acesta deschidem pentru prima data o linie de finantare dedicata managementului deseurilor. Sunt 100 de milioane de lei pentru preventie, reparare, refolosire, reciclare si, in plus, o alta linie de finantare de 30 de milioane de lei pentru educatie si constientizare. si autoritatile locale sunt eligibile pentru aceste finantari", a declarat ministrul in cadrul unei conferinte pe teme de administratie publica, citat de Agerpres.

In acelasi timp, ministrul a amintit de progresele lente inregistrate de tara noastra in ce priveste managementul deseurilor. Astfel, in noua ani si jumatate a fost atins un procent de numai 3%.

"In ceea ce priveste managementul deseurilor, din pacate Romania sta foarte foarte prost. Avem o tinta de reducere la 50% a deseurilor depuse la groapa de gunoi pana in 2020. Pentru a ajunge la aceasta tinta de reciclare am avut la dispozitie, imediat dupa ce am aderat la UE, practic 14 ani, din 2007 pana in 2020. In primii noua ani si jumatate am reusit sa ajungem la o reciclare doar de 3%, in 71% din timpul pe care il aveam la dispozitie. Mai avem 47% reciclare de atins in urmatorii patru ani. Deci, daca la noi in noua ani si jumatatea reciclarea a crescut in medie cu sub 0,3% pe an, in timpul ramas la dispozitie, pana in 2020, trebuie sa crestem reciclarea cu aproape 12% in medie in fiecare an. Adica o performanta de 39 de ori mai buna decat cea de pana acum", a declarat Pasca Palmer.

De asemenea, ministrul a facut referire si la necesitatea urgentarii adoptarii planului national de gestionare a deseurilor:

"Anul acesta avem ca prioritate planul national de gestionare a deseurilor. Este foarte mult intarziat, dar este foarte important, pentru ca este o conditionalitate exante fara de care Comisia Europeana a spus foarte clar ca nu va debloca transa de finantare din Programul Operational Infrastructura Mediu 2016 - 2020", a subliniat ministrul citat.

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

In opinia ministrului, informeaza Agerpres, atat autoritatile centrale, dar mai ales cele locale, ar trebui sa ia masuri pentru incurajarea reciclarii la sursa, sa se implementeze colectarea la sursa programata pe diferite zile, in functie de deseurile colectate si sa se prioritizarea ierarhia deseurilor.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi linii de finantare de la Ministerul Mediului. 130 milioane de lei in sectorul deseurilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.