Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii

02-Iul-2013
846
Va aducem la cunostinta ca in data de 27 iunie 2013, in cadrul Sectiunii pentru piata unica, productie si consum a Comitetului Economic si Social European (CESE), la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, Ana Bontea, a fost dezbatut si aprobat Avizul INT/692 privind Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor – Reglementarea inteligenta - luarea in considerare a nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii - COM(2013) 122 final, cu urmatoarele concluzii si recomandari:

Sustinerea obiectivului Comisiei de a plasa reglementarea inteligenta in fruntea programului sau de lucru. Reglementarea este o necesitate, dar trebuie bine conceputa pentru indeplinirea obiectivelor politice ale UE la costuri minime. CESE saluta eforturile depuse de Comisia Europeana de-a lungul anilor pentru promovarea conceperii si aplicarii unor instrumente de reglementare mai bune, printre care evaluarile impactului si implicarea partilor interesate.

Desi reglementarea inteligenta este necesara intreprinderilor de orice dimensiune, birocratia are un impact disproportionat asupra intreprinderilor mici, in special asupra microintreprinderilor;

S-a reamintit tuturor serviciilor Comisiei ca testul IMM face parte din evaluarea impactului, invitandu-se organele legislative europene sa tina seama, in cursul pregatirii evaluarilor impactului si elaborarii textelor legislative, de caracteristicile intreprinderilor mici si ale microintreprinderilor in cadrul grupului IMM-urilor;

A fost salutat programul REFIT, care va identifica sarcinile si masurile ineficace aplicate IMM-urilor. Acest program ar trebui utilizat pentru identificarea reglementarilor existente care nu mai sunt adecvate si pentru a propune retragerea lor, precum si pentru consolidarea legislatiei existente. Comitetul propune Comisiei sa lanseze cat mai curand noi verificari ale adecvarii, acordand prioritate celor care privesc cele zece reglementari considerate ca fiind cele mai constrangatoare („top ten”) prezentate in comunicare, cu accent pe microintreprinderi;
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


S-a amintit ca unul dintre principiile acestui program, care prevede ca evaluarile impactului (EI) sa devina mai accesibile prin utilizarea unui model standard si redactarea unui rezumat clar, care sa redea principalele puncte abordate, printre care costurile de punere in aplicare pe care le suporta in special microintreprinderile;

S-a subliniat sprijinul pentru crearea, pe termen lung, a unui Comitet de evaluare a impactului unic si independent, care sa opereze in toate institutiile UE. Acest comitet ar trebui sa faca apel la experti externi, care sa efectueze o examinare suplimentara a propunerilor Comisiei, pentru a garanta ca diferitele concepte sunt intelese in mod corespunzator;

S-a afirmat acordul ca nu este oportun ca microintreprinderile sa beneficieze de exceptii generalizate si ca este mai adecvata o abordare de la caz la caz a propunerilor legislative, precedata de o aprofundata evaluare a impactului;

Comisia Europeana ar trebui sa monitorizeze in permanenta tabloul de bord privind IMM-urile, elaborat prin intermediul unui serviciu centralizat de coordonare, in stransa cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

Se doreste un program nou de reducere a sarcinilor inutile impuse prin reglementare. Prin urmare, pledeaza cu fermitate sa se atribuie un nou mandat, pana in 2020, „Grupului Stoiber”, care sa monitorizeze si sa puna in aplicare politicile care vizeaza in special microintreprinderile si intreprinderile mici, in cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

S-a solicitat Consiliului si Parlamentului sa limiteze sarcina administrativa cu care se confrunta si intreprinderile, in cadrul elaborarii legislatiei UE;

S-a propuns ca statele membre sa faca schimb de bune practice in domeniul reglementarii inteligente pentru evitarea suprareglementarii.

Sursa: Departamentul Juridic si Dialog Social al CNIPMMR


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.