Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii

02-Iul-2013
863
Va aducem la cunostinta ca in data de 27 iunie 2013, in cadrul Sectiunii pentru piata unica, productie si consum a Comitetului Economic si Social European (CESE), la care a participat si reprezentantul CNIPMMR, Ana Bontea, a fost dezbatut si aprobat Avizul INT/692 privind Comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic si Social European si Comitetul Regiunilor – Reglementarea inteligenta - luarea in considerare a nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii - COM(2013) 122 final, cu urmatoarele concluzii si recomandari:

Sustinerea obiectivului Comisiei de a plasa reglementarea inteligenta in fruntea programului sau de lucru. Reglementarea este o necesitate, dar trebuie bine conceputa pentru indeplinirea obiectivelor politice ale UE la costuri minime. CESE saluta eforturile depuse de Comisia Europeana de-a lungul anilor pentru promovarea conceperii si aplicarii unor instrumente de reglementare mai bune, printre care evaluarile impactului si implicarea partilor interesate.

Desi reglementarea inteligenta este necesara intreprinderilor de orice dimensiune, birocratia are un impact disproportionat asupra intreprinderilor mici, in special asupra microintreprinderilor;

S-a reamintit tuturor serviciilor Comisiei ca testul IMM face parte din evaluarea impactului, invitandu-se organele legislative europene sa tina seama, in cursul pregatirii evaluarilor impactului si elaborarii textelor legislative, de caracteristicile intreprinderilor mici si ale microintreprinderilor in cadrul grupului IMM-urilor;

A fost salutat programul REFIT, care va identifica sarcinile si masurile ineficace aplicate IMM-urilor. Acest program ar trebui utilizat pentru identificarea reglementarilor existente care nu mai sunt adecvate si pentru a propune retragerea lor, precum si pentru consolidarea legislatiei existente. Comitetul propune Comisiei sa lanseze cat mai curand noi verificari ale adecvarii, acordand prioritate celor care privesc cele zece reglementari considerate ca fiind cele mai constrangatoare („top ten”) prezentate in comunicare, cu accent pe microintreprinderi;
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii


S-a amintit ca unul dintre principiile acestui program, care prevede ca evaluarile impactului (EI) sa devina mai accesibile prin utilizarea unui model standard si redactarea unui rezumat clar, care sa redea principalele puncte abordate, printre care costurile de punere in aplicare pe care le suporta in special microintreprinderile;

S-a subliniat sprijinul pentru crearea, pe termen lung, a unui Comitet de evaluare a impactului unic si independent, care sa opereze in toate institutiile UE. Acest comitet ar trebui sa faca apel la experti externi, care sa efectueze o examinare suplimentara a propunerilor Comisiei, pentru a garanta ca diferitele concepte sunt intelese in mod corespunzator;

S-a afirmat acordul ca nu este oportun ca microintreprinderile sa beneficieze de exceptii generalizate si ca este mai adecvata o abordare de la caz la caz a propunerilor legislative, precedata de o aprofundata evaluare a impactului;

Comisia Europeana ar trebui sa monitorizeze in permanenta tabloul de bord privind IMM-urile, elaborat prin intermediul unui serviciu centralizat de coordonare, in stransa cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

Se doreste un program nou de reducere a sarcinilor inutile impuse prin reglementare. Prin urmare, pledeaza cu fermitate sa se atribuie un nou mandat, pana in 2020, „Grupului Stoiber”, care sa monitorizeze si sa puna in aplicare politicile care vizeaza in special microintreprinderile si intreprinderile mici, in cooperare cu organizatiile de IMM-uri;

S-a solicitat Consiliului si Parlamentului sa limiteze sarcina administrativa cu care se confrunta si intreprinderile, in cadrul elaborarii legislatiei UE;

S-a propuns ca statele membre sa faca schimb de bune practice in domeniul reglementarii inteligente pentru evitarea suprareglementarii.

Sursa: Departamentul Juridic si Dialog Social al CNIPMMR


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi masuri europene privind nevoile intreprinderilor mici si mijlocii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.