Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului

12-Sep-2013
1457
In Monitorul Oficial nr. 575 din 10 septembrie 2013 a fost publicata Hotararea nr. 674 din 4 septembrie 2013 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice.

Redam mai jos continutul acesteia:


in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. II din Legea nr. 48/2013 pentru modificarea Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 22 august 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul hotararii se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Hotarare pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

 2. Articolul unic se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Articol unic. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare."

ART. II
Anexa "Norme metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice" la Hotararea Guvernului nr. 927/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, destinate sediilor partidelor politice, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul anexei se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 90/2003 privind vanzarea spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice"

2. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - (1) in vederea cumpararii de catre partidele politice a spatiilor aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor acestora, se pot depune cereri la titularul dreptului de proprietate, de administrare sau de folosinta asupra spatiului respectiv.

(2) Cererea pentru cumpararea spatiului destinat sediului central al partidului politic se semneaza de conducerea acestuia.

(3) in cazul spatiilor destinate sediilor organizatiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cererea este semnata de conducerea organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(4) Cererile pentru cumpararea spatiilor destinate sediilor organizatiilor comunale, orasenesti, municipale si de sector al municipiului Bucuresti se semneaza de conducerile acestora, cu acordul conducerii organizatiei judetene, respectiv a municipiului Bucuresti."

3. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 2. - Cererile de cumparare a spatiilor destinate sediilor partidelor politice se adreseaza:
a) consiliului judetean sau consiliului local, pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea consiliului judetean ori a consiliului local respectiv;

b) in cazul municipiului Bucuresti, cererile se adreseaza, dupa caz, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau consiliilor locale ale sectoarelor, daca spatiile solicitate se afla, potrivit legii, in proprietatea privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale si in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti ori a consiliilor locale ale sectoarelor;

c) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale si in administrarea ori in folosinta regiei autonome;
d) consiliului de administratie al regiei autonome, daca spatiul solicitat se afla in proprietatea acesteia."

4. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 3. - (1) Pot fi cumparate numai spatiile care se afla in proprietatea privata a statului, a unitatii administrativ-teritoriale sau proprietate a regiilor autonome si care figureaza ca atare in inventarele si in evidentele legal intocmite. Dovada dreptului de proprietate se face conform dreptului comun."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4. - Cererea trebuie sa contina, in mod obligatoriu, elementele necesare identificarii spatiului care se solicita a fi cumparat, si anume:
a) adresa la care este situat spatiul;
b) copia contractului in baza caruia este detinut spatiul si terenul aferent acestuia de catre partidul politic;
c) descrierea spatiului si a terenului aferent care fac obiectul cererii de cumparare si/sau concesionare, dupa caz;
d) optiunea cu privire la cumpararea sau concesionarea terenului aferent spatiului."

6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 5. - (1) Daca spatiul este inchiriat mai multor partide politice sau organizatii teritoriale ale acestora si este folosit ca sediu, acesta se poate vinde, la cererea comuna a conducerilor partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, in coproprietate.
(2) Spatiul prevazut la alin. (1) se poate vinde si la cererea individuala a conducerii partidelor politice respective sau a organizatiilor acestora, daca este comod partajabil in natura. Spatiul supus vanzarii nu poate sa depaseasca partea folosita exclusiv de catre partidul politic sau organizatia solicitanta, asa cum este prevazuta in contractul de inchiriere.
(3) in toate situatiile, partile de folosinta comuna vor fi expres mentionate atat in cerere, cat si in contractul de vanzare. in contractul de vanzare se vor mentiona cota-parte care se vinde fiecarui cumparator din partile si instalatiile de folosinta comuna, precum si cota indiviza din dreptul de proprietate asupra terenului aferent spatiului vandut."

7. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Partidele politice pot cumpara in fiecare unitate administrativ-teritoriala spatiile destinate sediilor centrale ori filialelor acestora, la valoarea de piata a acestora, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.

(2) Partidele politice pot cumpara spatiile pentru organizatia municipiului Bucuresti si pentru organizatia judetului Ilfov, precum si spatiile pentru organizatiile fiecarui sector al municipiului Bucuresti, destinate sediilor acestor organizatii.
(3) Partidele politice pot cumpara, la cerere, terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata, la valoarea de piata determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(4) Terenurile proprietate privata a statului, aferente spatiilor prevazute la alin. (1) si (2), care au situatia juridica clarificata si pentru care partidul politic detinator nu a solicitat cumpararea vor fi concesionate pe durata existentei constructiei, in conditiile legii. Redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii.
(5) Prin teren aferent spatiilor prevazute la alin. (1) si (2) se intelege suprafata de teren detinuta in baza contractului de inchiriere, valabil incheiat."

8. Articolul 7 se abroga.

9. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ- teritoriale, aflate in administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti, consiliului judetean, consiliului local, vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii acestora in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(2) Cererile de cumparare pentru spatiile proprietate privata a statului sau a unitatii administrativ-teritoriale, aflate in administrarea ori in folosinta unei regii autonome, precum si cererile de cumparare pentru spatiile proprietate proprie a regiilor autonome vor fi analizate si vor fi supuse aprobarii consiliului de administratie al regiei autonome, in termen de cel mult 60 de zile de la inregistrare.

(3) Valoarea de piata a spatiului si a terenului aferent, determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii, reprezinta pretul de vanzare si va fi stabilit in lei. Pretul de vanzare se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii vanzarii spatiului si a terenului aferent. Daca solicitantul accepta pretul vanzarii, se procedeaza la incheierea contractului de vanzare.

(4) In cazul in care terenul aferent spatiului vandut sau ce urmeaza a fi vandut se concesioneaza, redeventa va fi determinata prin raport de evaluare de evaluatori persoane fizice sau juridice, autorizati in conditiile legii. Cuantumul redeventei se va comunica solicitantului odata cu comunicarea aprobarii concesionarii terenului aferent. Daca solicitantul accepta cuantumul redeventei, se procedeaza la demararea procedurii privind incheierea contractului de concesiune."

10. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 10. - Raportul de evaluare prin care s-a stabilit pretul de vanzare sau, dupa caz, redeventa potrivit art. 9 alin. (3) si (4) poate fi contestat potrivit dreptului comun."

11. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 11. - (1) Contractul de vanzare-cumparare se semneaza pentru vanzator de catre reprezentantii persoanelor juridice prevazute la art. 2, iar din partea cumparatorului de catre presedintele partidului politic ori de catre imputernicitii acestuia.
(2) Contractul de vanzare-cumparare va cuprinde obligatoriu urmatoarele clauze cu privire la:
a) pretul si conditiile de plata a pretului;


b) data la care se transmite dreptul de proprietate;
c) interdictia de vanzare pe o perioada de 3 ani de la data cumpararii;
d) eventualele sarcini constituite asupra terenului aferent, dezmembraminte ale dreptului de proprietate, precum si contracte de locatiune, inchiriere si orice alt contract prin care s-a cedat dreptul de folosinta."

12. Dupa articolul 12 se introduc patru noi articole, articolele 12^1-12^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 12^1. - (1) Plata pretului vanzarii se poate face in urmatoarele conditii:
a) avans de minimum 10% din pretul de vanzare;
b) rate lunare, esalonate pe un termen care nu poate fi mai mare de 3 ani.
(2) Plata avansului prevazut la alin. (1) lit. a) se face in termen de cel mult 60 de zile de la incheierea contractului, sub sanctiunea rezilierii de drept a acestuia, fara punere in intarziere si fara nicio alta formalitate.


(3) In contractele de vanzare cu plata pretului in rate, la cuantumul fiecarei rate se aplica rata dobanzii EURIBOR, la care se adauga si o marja procentuala negociata de parti, aplicate la soldul creditului. Vanzatorul va comunica cumparatorului, cu 10 zile inainte de scadenta fiecarei rate, cuantumul sumei datorate cu titlu de dobanda.

Art. 12^2. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, proprietate privata a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale, se fac venit la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local, in functie de titularul dreptului de proprietate.
Art. 12^3. - Sumele obtinute din vanzarea spatiului si a terenului aferent, aflate in proprietatea regiilor autonome, raman integral la dispozitia acestora.
Art. 12^4. - Redeventa obtinuta din concesionarea terenurilor aferente spatiilor destinate sediilor partidelor politice, aflate in proprietatea privata a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a regiilor autonome, constituie venit la bugetul de stat, la bugetul local sau, dupa caz, la bugetul regiei autonome, in functie de titularul dreptului de proprietate asupra spatiului care formeaza obiectul concesiunii."

13. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13. - in sensul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, prin persoane juridice de drept public sau de drept privat cu scop identic, asemanator si/sau complementar cu al partidului proprietar al spatiului care ar urma sa fie inchiriat se intelege:
a) un alt partid politic;

b) o organizatie a unei minoritati nationale, legal constituita, chiar daca nu este reprezentata in Parlament;

c) alta formatiune politica legal constituita;
d) o asociatie sau o fundatie care are printre membri fondatori cel putin una dintre entitatile prevazute la lit. a)-c)."

14. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 14. - in situatia in care contractul de inchiriere a avut ca obiect spatiul vandut potrivit Legii nr. 90/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si terenul aferent, contractul de inchiriere continua sa produca efecte in privinta terenului aferent, cu respectarea conditiilor contractuale, pana la data la care a fost incheiat."

15. Articolul 15 se abroga.

16. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - Modelul contractului de vanzare este prevazut in anexa la prezentele norme metodologice."

17. Anexa la normele metodologice se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
--------------
p. Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii
regionale si administratiei publice,
Shhaideh Sevil,
secretar de stat


Secretarul general al Guvernului,
Ion Moraru

Viceprim-ministru, ministrul finantelor publice,
Daniel Chitoiu

p. Ministrul delegat pentru buget,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucuresti, 4 septembrie 2013.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi norme privind contractele de vanzare a unor spatii in proprietatea statului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.