Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi reguli de functionare penrtu Garda Financiara. Vezi proiectul

16-Aug-2012
1837
Ministerul de Finante a publicat Proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare - publicat in data de 14.08.2012.

Redam mai jos continul integral al proiectului:

Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii

Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (2), literele j), m) si n) se abroga.
2. La articolul 2 alineatul (2), literele k) si o) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"k) de administrare financiara a fondurilor PHARE, ISPA si SAPARD, Facilitatea de Tranzitie, a instrumentelor structurale si a instrumentului de asistenta pentru preaderare, acordate de Uniunea Europeana, inclusiv de asistenta financiara acordata de statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb;
o) de autoritate competenta pentru elaborarea si implementarea politicii in domeniul sistemelor de control intern/ managerial;"

3. La articolul 3 alineatul (1), punctele 38, 55, 59 si 79 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"38. asigura relatia cu Consiliul Economic si Social, Consiliul National Tripartit pentru Dialog Social, sindicatele, patronatele si alte asociatii legal constituite, in problemele specifice activitatii ministerului, printr-un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, in spiritul respectului
reciproc si in conformitate cu principiile si standardele europene, in vederea asigurarii eficientei activitatii si stabilitatii sociale;"

55. transfera fondurile nerambursabile primite de Romania atat de la Uniunea Europeana prin programele de preaderare, instrumente structurale, Facilitatea de Tranzitie, instrumentul de asistenta pentru preaderare cat si de la statele membre ale Asociatiei Europene a Liberului Schimb prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul Financiar Norvegian, catre agentiile de implementare/autoritatile de management/operatorii de program/beneficiarii finali si certifica cheltuielile cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise Comisiei Europene/statelor donatoare;

59. realizeaza activitatile aferente procesului de inchidere tehnica si financiara a memorandumurilor de finantare ex-ISPA, PHARE si Facilitatea de Tranzitie, precum si activitatile aferente procesului de ratificare si/sau amendare a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;

79. realizeaza activitati de solutionare a plangerilor prealabile formulate de operatorii economici impotriva dispozitiilor obligatorii emise de catre organul de inspectie economico-financiara, activitati de solutionare a contestatiilor administrative formulate de operatorii economici impotriva
titlului de creanta si de stabilire a corectiilor financiare, emise de structura de specialitate cu privire la obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, precum si solutionarea sesizarilor si reclamatiilor referitoare la actele de control emise de structura de specialitate responsabila cu inspectia activitatii proprii a ministerului."

4. La articolul 3 alineatul (1), punctele 56, 64, 65, 66, 68, 69 si 70 se abroga.
5. La articolul 3 alineatul (1), dupa punctul 97 se introduc 18 puncte noi, punctele 98-116, cu urmatorul cuprins:
"98. elaboreaza Raportul anual asupra sistemului de control intern/managerial al Ministerului Finantelor Publice;
99. elaboreaza Raportul anual privind stadiul implementarii sistemului de control intern/managerial la nivelul institutiilor publice la care se exercita functia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si al bugetului oricarui fond special;
100. reglementeaza domeniul controlului financiar public intern;
101. indruma metodologic, coordoneaza si supravegheaza implementarea sistemelor de control intern/managerial;
102. exercita monitorizarea operatiunilor financiare ale institutiilor publice la care controlul preventiv a fost integrat in sfera raspunderii manageriale;
103. indruma metodologic si participa la organizarea activitatilor privind pregatirea profesionala a personalului cu atributii in domeniul sistemelor de control intern/managerial, din cadrul institutiilor publice;
104. exercita, prin organele sale de specialitate, activitatea de inspectieeconomico-financiara;

105. realizeaza activitati de inspectie privind constatarea neregulilor si stabilirea creantelor bugetare aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora in care exista cazuri de incompatibilitate la nivelul structurilor de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene ori la solicitarea autoritatii de certificare, cand aceasta constata ca structurile de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene nu au investigat in mod corespunzator constatarile cu implicatii financiare sau cu posibile implicatii financiare din rapoartele sale de verificare;

106. realizeaza activitati de inspectie pentru activitatea proprie a ministerului, precum si la unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului;
107. coordoneaza sistemul de recrutare, de atestare nationala si de pregatire profesionala a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice, sistemul de cooperare in realizarea functiei de audit intern si monitorizeaza infiintarea comitetelor de audit intern;
108. coordoneaza activitatile de investitii proprii si ale structurilor subordonate;
109. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari aferente activitatilor proprii;
110. initiaza si deruleaza, in conditiile legii, achizitiile publice pentru bunuri, servicii si lucrari pentru institutiile subordonate, in baza ordinului ministrului finantelor publice;
111. gestioneaza bunurile aflate in patrimoniu;
112. organizeaza intreaga activitate de servicii interne;
113. asigura scoaterea la licitatie, pe platforma comuna stabilita la nivelul Uniunii Europene, a certificatelor de emisii gaze cu efect de sera atribuite Romaniei, incaseaza si distribuie sumele provenite din vanzarea acestora;

114. indeplineste atributiile de autoritate publica tutelara in procesul de selectie a candidatilor pentru functiile de membri ai consiliului de administratie pentru C.N. Loteria Romana S.A. si C.N. Imprimeria Nationala S.A., in conformitate cu prevederile legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

115. realizeaza activitati de evaluare/selectie prealabila in vederea desemnarii reprezentantilor Ministerului Finantelor Publice, in consiliul de administratie al regiilor autonome la nivel central si local, potrivit prevederilor legale privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;

116. elaboreaza si prezinta Guvernului, in fiecare an, un raport privitor la activitatea regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul detine o participatie majoritara sau integrala, realizat pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele anuale elaborate de fiecare autoritate
publica tutelara pentru regiile autonome si societatile comerciale aflate sub tutela sa, raport care se publica pe pagina proprie de internet a Ministerului Finantelor Publice.".

6. Alineatul (3) al articolului 7, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1.794, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului."
7. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1 si 2, la prezenta hotarare.

ART. II
Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 6 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti este de 24.748, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor."

2. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147. Repartizarea numarului de posturi pe Comisariatul General, sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la propunerea comisarului general."
3. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Personalul din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de functionar public, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute de Legea nr.188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
4. Anexele nr.1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.3 si 4 la prezenta hotarare.
5. Nota de subsol (**) a anexei nr.3 va avea urmatorul cuprins:
"**) Cele 30 de autoturisme sunt destinate activitatii Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de integritate si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspectie fiscala si vor fi conduse de persoanele nominalizate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala."

Art. III
Hotararea Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 127 din 2 martie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(1) Autoritatea Nationala a Vamilor este condusa de un vicepresedinteal Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. in subordinea vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor se organizeaza si functioneaza, potrivit legii, cabinetul demnitarului."
2. Alineatul (5) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Numarul maxim de posturi pentru Autoritatea Nationala a Vamilor si unitatile subordonate acesteia este de 3.159, inclusiv postul de demnitar si cabinetul acestuia."
3. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.5 la prezenta hotarare.

Art. IV
Hotararea Guvernului nr. 1324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 800 din 24 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (3) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.147."

2. Anexa nr.1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr.6 la prezenta hotarare.
Art. V
incadrarea in numarul maxim de posturi si in structura organizatorica se aproba cu respectarea termenelor si a procedurilor prevazute de lege.
PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi reguli de functionare penrtu Garda Financiara. Vezi proiectul":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment. Se poate anula provizionul nedeductibil in 2016?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect situatia in care pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim astfel daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal...» citeste mai departe aici

  • Dividende distribuite unei persoane nerezidente. Cum vom proceda corect?
    • Analiza de mai jos are ca subiect o societate care plateste dividende aferente anilor precedenti catre actionarul unic, persoana juridica rezidenta in Grecia, actionar al societatii din Romania in procent de 100%. Vom vedea cine achita ?i unde impozitul pe dividende, ce documente trebuie sa prezinte actionarul din Grecia si daca in declaratia 100 trebuie trecut impozitul la cod 631 "Impozit pe venituri din dividende obtinut din Romania de personane nerezidente". Conform art. 229 din Codul...» citeste mai departe aici

  • Speta ANAF: Ce regim fiscal se aplica pentru indemnizatii functii de demnitate publica?
    • In cele ce urmeaza, vom vedea daca se datoreaza impozit pe venit pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica. Raspuns ANAF: Potrivit Codului fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor asimilate salariilor se aplica si pentru indemnizatiile din activitati desfasurate ca urmare a unei functii de demnitate publica, stabilite potrivit legii. Conform pct. 12 alin.(1) lit b) din Normelor metodologice de la Titlu IV-Impozit pe venit, veniturile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.