Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile modificari privind certificarea declaratiei de nedeductibilitate TVA

17-Apr-2013
1351
Contribuabililor beneficiari ai proiectelor finantate prin programe operationale li se aduce la cunostinta ca, in vederea rambursarii cheltuielilor eligibile cu taxa pe valoarea adaugata (TVA) nedeductibila, declaratia pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare trebuie certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Dispozitii generale

In vederea rambursarii cheltuielilor eligibile reprezentand TVA nedeductibila, beneficiarii proiectelor finantate prin programe operationale au obligatia depunerii, ca anexa a fiecarei cereri de rambursare, a unei declaratii pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii acesteia de catre beneficiar.

Organul fiscal competent din subordinea ANAF, este organul fiscal in a carui evidenta fiscala solicitantul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare este obligatorie in cazul persoanelor care solicita autoritatii de management a programelor operationale finantate din instrumente structurale in cadrul obiectivului convergenta, rambursarea cheltuielilor eligibile, reprezentand TVA nedeductibila, efectuate de beneficiari in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale si se aplica proiectelor finantate din instrumente structurale depuse dupa data de 1 ianuarie 2012.

Important! Incepand cu 14 aprilie 2013, prevederile legale referitoare la certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA se aplica si pentru proiectele de grant/strategice finantate din Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" aflate in derulare la 10 august 2012, cat si pentru cele depuse dupa aceasta data.



Depunerea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA

Pentru certificarea declaratiei pe propria raspundere privind nedeductibilitatea TVA, solicitantul depune la organul fiscal competent, inainte de depunerea cererii de rambursare la autoritatea de management, Declaratia privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau care poate fi descarcat de pe website-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul ANAF.

Declaratia se depune direct la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire, pe suport electronic insotit de formularul editat de persoana impozabila, semnat si stampilat in trei exemplare, din care, dupa certificare, un exemplar se depune la autoritatea de management si un exemplar ramane la solicitant.


Certificarea declaratiei privind nedeductibilitatea TVA

In vederea certificarii declaratiei, organul fiscal competent va verifica in Registrul contribuabililor, daca solicitantul are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul Fiscal, in perioada in care au fost efectuate toate achizitiile ale caror facturi sunt inscrise in declaratie.

In situatia in care, solicitantul nu are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal in intreaga perioada la care se refera facturile inscrise in declaratie, organul fiscal emite, de indata, Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, pentru toate facturile inscrise in declaratie.

In situatia in care, unele facturi inscrise in declaratie au fost emise in perioade in care solicitantul a avut calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, organul fiscal transmite declaratia, organului de inspectie fiscala competent.

In urma constatarilor ca urmare a cercetarii la fata locului inscrise intr-un proces verbal, organul de inspectie fiscala emite certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare. in certificat se inscriu numai facturile pentru care taxa este nedeductibila, potrivit legii, sau nu se inscrie nicio factura pentru situatia in care taxa aferenta tuturor facturilor este deductibila.

Important! Organul fiscal emitent nu raspunde de realitatea si eligibilitatea TVA aferenta operatiunilor din facturile inscrise in Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

*

Baza legala: art. 11^1 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 517/2007; Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 33/16.01.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice nr. 426/2013 privind completarea Ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 33/2012 pentru aprobarea Procedurii de certificare a declaratiei privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, precum si a modelului si continutului formularului "Certificat privind nedeductibilitatea TVA aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare", publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 203/10.04.2013.

Sursa: DGFP Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile modificari privind certificarea declaratiei de nedeductibilitate TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.