Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali

05-Apr-2016
829

Va aducem la cunostinta prevederile Ordinului nr. 1099/2016 din 29 martie 2016 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 31 martie 2016

Avand in vedere dispozitiile art. 223 si art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor elibera legitimatii executorilor fiscali din cadrul organelor de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si din cadrul Directiei executari silite cazuri speciale.

ART. 2

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

Executorii fiscali sunt persoane angajate in cadrul organului de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si in cadrul Directiei executari silite cazuri speciale, desemnate de conducatorul acestora sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita.

ART. 3
(1) Legitimatiile prevazute la art. 1 si 6, denumite in continuare legitimatii, atesta o imputernicire a executorului fiscal in fata debitorului sau a tertilor, ce implica exercitiul autoritatii de stat, acordata acestuia pentru ducerea la indeplinire a atributiilor ce ii revin potrivit legii.

(2) Legitimatia este valabila numai insotita de delegatia emisa de organul de executare silita, de structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si de Directia executari silite cazuri speciale.

ART. 4
(1) in baza legitimatiei si a delegatiei, executorul fiscal poate:

a) sa intre in orice incinta de afaceri a debitorului, persoana juridica, sau in alte incinte unde acesta isi pastreaza bunurile, in scopul identificarii bunurilor sau valorilor care pot fi executate silit, precum si sa analizeze evidenta contabila a debitorului in scopul identificarii tertilor care datoreaza sau detin in pastrare venituri ori bunuri ale debitorului;
b) sa intre in toate incaperile in care se gasesc bunuri sau valori ale debitorului, persoana fizica, precum si sa cerceteze toate locurile in care acesta isi pastreaza bunurile;
c) sa solicite si sa cerceteze orice document sau element material care poate constitui o proba in determinarea bunurilor proprietate a debitorului;
d) sa aplice sigilii asupra bunurilor, intocmind in acest sens proces-verbal;
e) sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni potrivit legii.

(2) Executorul fiscal poate intra in incaperile ce reprezinta domiciliul sau resedinta unei persoane fizice, cu consimtamantul acesteia, iar, in caz de refuz, organul de executare silita cere autorizarea instantei judecatoresti competente potrivit dispozitiilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.

(3) Accesul executorului fiscal in locuinta, in incinta de afaceri sau in orice alta incapere a debitorului, persoana fizica sau juridica, se poate efectua intre orele 6,00 - 20,00, in orice zi lucratoare, iar, in cazuri temeinic justificate de pericolul instrainarii unor bunuri, accesul in incaperile debitorului poate avea loc si la alte ore decat cele mentionate, precum si in zilele nelucratoare, in baza autorizatiei prevazute la alin. (2). Executarea inceputa poate continua in aceeasi zi sau in zilele urmatoare.

(4) in absenta debitorului sau daca acesta refuza accesul in oricare dintre incaperile prevazute la alin. (1), executorul fiscal poate sa patrunda in acestea in prezenta unui reprezentant al politiei ori al jandarmeriei sau a altui agent al fortei publice si a doi martori
majori, fiind aplicabile prevederile alin. (2) si (3).

ART. 5
(1) Solicitarea de achizitii de legitimatii se transmite directiei cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, la propunerea organelor de executare silita si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, in cadrul carora isi desfasoara activitatea executorii fiscali, de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si de catre Directia executari silite cazuri speciale.

(2) Numerotarea legitimatiilor se face in functie de plaja de numere repartizata fiecarei directii mentionate la alin. (1), conform anexei nr. 2.

(3) Legitimatiile au regim special si se distribuie de catre directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala directiilor mentionate la alin. (1).

(4) Dupa efectuarea achizitiei de legitimatii de executor fiscal, directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va instiinta directiile mentionate la alin. (1), pentru a desemna un reprezentant in vederea ridicarii acestora.

(5) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentantii sai, au obligatia ca, in termen de cel mult 10 zile de la data primirii instiintarii prevazute la alin. (4), sa se prezinte la directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea ridicarii legitimatiilor.

(6) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentati desemnati de acestea, vor elibera nominal legitimatiile executorilor fiscali, pe baza unei evidente nominale. Modelul evidentei nominale este prevazut in anexa nr. 3.

(7) Legitimatiile sunt valabile 5 ani de la data eliberarii lor.

(8) Pierderea sau furtul legitimatiei se publica in presa si se anunta directiei emitente, in termen de 15 zile, in vederea consemnarii in evidenta prevazuta la alin. (6) si eliberarii unei noi legitimatii.

(9) La data incetarii calitatii de executor fiscal a titularului legitimatiei, acesta o va depune la organul care a eliberat-o, in vederea anularii, care va fi consemnata in evidenta prevazuta la alin. (6).

ART. 6
De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin si pana la tiparirea legitimatiei, pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre executorii fiscali, sunt valabile actualele legitimatii si vor fi utilizate de catre acestia pana la emiterea noilor legitimatii de executor fiscal, conform dispozitiilor prezentului ordin.

ART. 7
Forma, continutul si descrierea legitimatiei sunt cele prevazute in modelul prezentat in anexa nr. 1.
ART. 8
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.694/2014 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita a creantelor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 28 iunie 2014.

ART. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 10
Directia executari silite cazuri speciale, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 29 martie 2016.
Nr. 1.099.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.