Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali

05-Apr-2016
907

Va aducem la cunostinta prevederile Ordinului nr. 1099/2016 din 29 martie 2016 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita, in conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 31 martie 2016

Avand in vedere dispozitiile art. 223 si art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
Pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se vor elibera legitimatii executorilor fiscali din cadrul organelor de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si din cadrul Directiei executari silite cazuri speciale.

ART. 2

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Executorii fiscali sunt persoane angajate in cadrul organului de executare silita, din cadrul structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si in cadrul Directiei executari silite cazuri speciale, desemnate de conducatorul acestora sa duca la indeplinire masurile asiguratorii si sa efectueze procedura de executare silita.

ART. 3
(1) Legitimatiile prevazute la art. 1 si 6, denumite in continuare legitimatii, atesta o imputernicire a executorului fiscal in fata debitorului sau a tertilor, ce implica exercitiul autoritatii de stat, acordata acestuia pentru ducerea la indeplinire a atributiilor ce ii revin potrivit legii.

(2) Legitimatia este valabila numai insotita de delegatia emisa de organul de executare silita, de structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, precum si de Directia executari silite cazuri speciale.

ART. 4
(1) in baza legitimatiei si a delegatiei, executorul fiscal poate:

a) sa intre in orice incinta de afaceri a debitorului, persoana juridica, sau in alte incinte unde acesta isi pastreaza bunurile, in scopul identificarii bunurilor sau valorilor care pot fi executate silit, precum si sa analizeze evidenta contabila a debitorului in scopul identificarii tertilor care datoreaza sau detin in pastrare venituri ori bunuri ale debitorului;
b) sa intre in toate incaperile in care se gasesc bunuri sau valori ale debitorului, persoana fizica, precum si sa cerceteze toate locurile in care acesta isi pastreaza bunurile;
c) sa solicite si sa cerceteze orice document sau element material care poate constitui o proba in determinarea bunurilor proprietate a debitorului;
d) sa aplice sigilii asupra bunurilor, intocmind in acest sens proces-verbal;
e) sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni potrivit legii.

(2) Executorul fiscal poate intra in incaperile ce reprezinta domiciliul sau resedinta unei persoane fizice, cu consimtamantul acesteia, iar, in caz de refuz, organul de executare silita cere autorizarea instantei judecatoresti competente potrivit dispozitiilor Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile ulterioare.

(3) Accesul executorului fiscal in locuinta, in incinta de afaceri sau in orice alta incapere a debitorului, persoana fizica sau juridica, se poate efectua intre orele 6,00 - 20,00, in orice zi lucratoare, iar, in cazuri temeinic justificate de pericolul instrainarii unor bunuri, accesul in incaperile debitorului poate avea loc si la alte ore decat cele mentionate, precum si in zilele nelucratoare, in baza autorizatiei prevazute la alin. (2). Executarea inceputa poate continua in aceeasi zi sau in zilele urmatoare.

(4) in absenta debitorului sau daca acesta refuza accesul in oricare dintre incaperile prevazute la alin. (1), executorul fiscal poate sa patrunda in acestea in prezenta unui reprezentant al politiei ori al jandarmeriei sau a altui agent al fortei publice si a doi martori
majori, fiind aplicabile prevederile alin. (2) si (3).

ART. 5
(1) Solicitarea de achizitii de legitimatii se transmite directiei cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, la propunerea organelor de executare silita si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale, in cadrul carora isi desfasoara activitatea executorii fiscali, de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si de catre Directia executari silite cazuri speciale.

(2) Numerotarea legitimatiilor se face in functie de plaja de numere repartizata fiecarei directii mentionate la alin. (1), conform anexei nr. 2.

(3) Legitimatiile au regim special si se distribuie de catre directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala directiilor mentionate la alin. (1).

(4) Dupa efectuarea achizitiei de legitimatii de executor fiscal, directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va instiinta directiile mentionate la alin. (1), pentru a desemna un reprezentant in vederea ridicarii acestora.

(5) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentantii sai, au obligatia ca, in termen de cel mult 10 zile de la data primirii instiintarii prevazute la alin. (4), sa se prezinte la directia cu atributii in achizitii publice din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea ridicarii legitimatiilor.

(6) Directiile mentionate la alin. (1), prin reprezentati desemnati de acestea, vor elibera nominal legitimatiile executorilor fiscali, pe baza unei evidente nominale. Modelul evidentei nominale este prevazut in anexa nr. 3.

(7) Legitimatiile sunt valabile 5 ani de la data eliberarii lor.

(8) Pierderea sau furtul legitimatiei se publica in presa si se anunta directiei emitente, in termen de 15 zile, in vederea consemnarii in evidenta prevazuta la alin. (6) si eliberarii unei noi legitimatii.

(9) La data incetarii calitatii de executor fiscal a titularului legitimatiei, acesta o va depune la organul care a eliberat-o, in vederea anularii, care va fi consemnata in evidenta prevazuta la alin. (6).

ART. 6
De la data intrarii in vigoare a prezentului ordin si pana la tiparirea legitimatiei, pentru ducerea la indeplinire a prevederilor cap. VI "Masuri asiguratorii" si cap. VIII "Stingerea creantelor fiscale prin executare silita" din titlul VII "Colectarea creantelor fiscale" din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre executorii fiscali, sunt valabile actualele legitimatii si vor fi utilizate de catre acestia pana la emiterea noilor legitimatii de executor fiscal, conform dispozitiilor prezentului ordin.

ART. 7
Forma, continutul si descrierea legitimatiei sunt cele prevazute in modelul prezentat in anexa nr. 1.
ART. 8
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.694/2014 privind legitimatiile eliberate executorilor fiscali care duc la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita a creantelor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 28 iunie 2014.

ART. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 10
Directia executari silite cazuri speciale, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 29 martie 2016.
Nr. 1.099.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli aduse de Ordinul 1099/2016. Prevederi executori fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.