Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie

30-Nov-2011
1762
In atentia persoanelor impozabile, referitor la inregistrarea in scopuri de TVA, autoritatile mentioneaza ca incepand cu data de 01.12.2011 intra in vigoare O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011
privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA care s-a publicat in M.O. nr. 824/22.11.2011 si prin care se abroga O.M.F.P. nr. 1.984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


Acest act normativ stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care:

* sunt infiintate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
* sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si
* solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Art.153 alin.(1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal:
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, denumita in continuare inregistrare normala in scopuri de taxa, dupa cum urmeaza:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

Principalele modificari aduse prin acest act normativ:

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal" si
- Anexa la cererea de inregistrare.

Aceste formulare se depun in aceeasi zi cu depunerea, la oficiul registrului comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului. Agentia Nationala de Administrare Fiscala Directia Generala a Finantelor Publice Arges Activitatea de Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului
B-dul. Republicii nr. 118 Pitesti, jud. Arges. Tel : 0248/21 15 11 int.3346
Asistenta.AG@mfinante.ro

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) si care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului depun la organele fiscale:

- formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si
- Anexa la declaratia de mentiuni.

Se reglementeaza ce se intelege prin organ fiscal competent, astfel:

a) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului;
b) pentru persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal : organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe.

Referitor la criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA:
- la criteriul potrivit caruia persoana impozabila trebuie sa demonstreze ca nu se afla in situatia de a nu desfasura activitati economice la sediul social sau la sediile secundare si nici in afara acestora apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria raspundere din care sa rezulte acest lucru, nemaifiind in discutie depunerea
certificatului constatator emis de oficiul registrului comertului prin care se facea dovada
indeplinirii acestui criteriu;

- la criteriul potrivit caruia niciunul dintre administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Codul fiscal inregistrati fiscal in Romania si nici persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) din O.G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare apare ca noutate depunerea concomitent cu depunerea formularelor necesare la inregistrare a declaratiei pe propria
raspundere din care sa rezulte ca administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care nu sunt inregistrati fiscal in Romania nu au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute in O.G. nr. 75/2001.

- la criteriul privind existenta faptica a spatiului aferent sediului social/sediilor secundare declarate apare ca noutate faptul ca verificarea la fata locului se face de catre organul fiscal competent si nu se mai face de catre Garda Financiara.

Referitor la termenul de emitere a deciziei de aprobare sau a deciziei de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA:

In cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal (inainte de realizarea operatiunilor):

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun in aceeasi zi cu depunerea, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor este : maximum o zi lucratoare de la data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului.

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun ulterior depunerii, la registrul comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului, dar inainte de data comunicarii certificatului de inmatriculare in registrul comertului termenul de emitere a deciziilor se prelungeste corespunzator cu numarul de zile lucratoare cuprinse intre data depunerii cererii de inmatriculare in registrul comertului si data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in situatia in care formularul 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si Anexa la cererea de inregistrare" se depun dupa comunicarea certificatului de inmatriculare in registrul comertului, termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii formularului 098 "Cererea de inregistrare in scopuri de TVA" si "Anexei la cererea de inregistrare".

- in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal (ulterior desfasurarii operatiunilor si opteaza pentru inregistrare) termenul de emitere a deciziilor este: maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii Anexei la declaratia de mentiuni.

Informatiile referitoare la existenta asociatilor/administratorilor care detin/au detinut calitatea de asociat si/sau administrator la alte societati lichidate, sau societati la care a fost declansata procedura insolventei trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani care preceda datei solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA.
Formularele:

- 098 "Cerere de inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal" si "Anexa la cererea de inregistrare" se depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social declarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului
- 010 "Declaratie de inregistrare fiscala / Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si "Anexa la declaratia de mentiuni" se depun la organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe.
Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA depuse pana la data de 01.12.2011, data intrarii in vigoare a O.M.F.P. nr. 2.795/10.11.2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA se solutioneaza conform procedurii reglementate prin O.M.F.P. nr. 1984/2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile reguli TVA valabile de la 1 decembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment. Se poate anula provizionul nedeductibil in 2016?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect situatia in care pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim astfel daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal...» citeste mai departe aici

  • Dividende distribuite unei persoane nerezidente. Cum vom proceda corect?
    • Analiza de mai jos are ca subiect o societate care plateste dividende aferente anilor precedenti catre actionarul unic, persoana juridica rezidenta in Grecia, actionar al societatii din Romania in procent de 100%. Vom vedea cine achita ?i unde impozitul pe dividende, ce documente trebuie sa prezinte actionarul din Grecia si daca in declaratia 100 trebuie trecut impozitul la cod 631 "Impozit pe venituri din dividende obtinut din Romania de personane nerezidente". Conform art. 229 din Codul...» citeste mai departe aici

  • Sunt disponibile noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie al CEC Bank
    • in conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice, in calitate de autoritate publica tutelara, a selectat compania TRANSEARCH International S.R.L. pentru a-l asista in procesul de recrutare a noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie la CEC BANK S.A. CEC BANK S.A. este persoana juridica româna, organizata in forma juridica a unei societati pe actiuni,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.