Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Norme noi privind suspendarea inspectiei financiare

15-Ian-2013
1523
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 20 din 10 ianuarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 1.553/2012 privind conditiile si modalitatile de suspendare a actiunii de inspectie economico-financiara.


Redam mai jos continutul noului ordin:

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 20 din 10 ianuarie 2013


Avand in vedere prevederile art. 16 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012, cu modificarile ulterioare,
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

ART. 1
Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata de catre conducatorul organului de inspectie economico-financiara, la propunerea echipei de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, cu avizul sefului de serviciu/birou/compartiment.

ART. 2

Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata cand este indeplinita una dintre urmatoarele conditii si numai daca neindeplinirea acesteia impiedica finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara:

a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate;
b) pentru remedierea unor deficiente constatate in timpul inspectiei economico-financiare;
c) pentru efectuarea de expertize sau alte tipuri de controale necesare finalizarii actiunii de inspectie economico-financiara, solicitate de organele de inspectie economico-financiara;
d) in cazul aparitiei unor situatii care necesita clarificarea unor aspecte de natura legislativa, prin solicitarea de puncte de vedere de la structuri de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau al altor institutii/autoritati publice;
e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane fizice sau stabilirii realitatii unor tranzactii;
f) la solicitarea scrisa si motivata a operatorului economic, ca urmare a aparitiei unei situatii obiective, confirmata de echipa de control, care conduce la imposibilitatea continuarii actiunii de inspectie economico-financiara. Pe parcursul unei actiuni de inspectie economico-financiara operatorul economic poate solicita suspendarea acesteia o singura data. Durata suspendarii se stabileste de catre organul de inspectie economico-financiara;
g) pentru valorificarea unor informatii rezultate din alte actiuni de inspectie economico-financiara, primite de la alte institutii ale statului sau de la terti, la propunerea Directiei generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice care coordoneaza activitatea de inspectie economico-financiara;

h) pentru efectuarea altei actiuni de inspectie economico-financiara, al carei termen de solutionare se suprapune cu perioada de desfasurare a actiunii de inspectie, la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice.

ART. 3
(1) Propunerea de suspendare se face, in scris, de catre echipa de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, prin intocmirea unui referat.
(2) Referatul contine propunerile de suspendare, bazate pe una sau pe mai multe dintre conditiile prevazute la art. 2.
(3) Referatul se inainteaza pentru avizare sefului de serviciu/birou/compartiment coordonator al actiunii de inspectie economico-financiara si spre aprobare conducatorului organului de inspectie economico-financiara.
(4) Referatul aprobat se anexeaza la actul de control incheiat la finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara.

ART. 4
(1) Data de la care se suspenda actiunea de inspectie economico-financiara se comunica in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data aprobarii suspendarii.

(2) In situatia prevazuta la art. 2 lit. f), operatorul economic va fi instiintat in scris asupra respingerii solicitarii de suspendare, precum si asupra perioadei pentru care a fost aprobata suspendarea, in cazul in care aceasta nu corespunde cu cea solicitata, in termen de 5 zile de la data solutionarii cererii.

ART. 5
Dupa incetarea conditiilor care au generat suspendarea initiata de organul de inspectie economico-financiara, se reia actiunea de inspectie economico-financiara, data acesteia fiind comunicata in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data constatarii incetarii conditiilor de suspendare.

ART. 6
Directia generala de inspectie economico-financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.


ART. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme noi privind suspendarea inspectiei financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • ASF este obligata sa plateasca Fondului Proprietatea circa 28.000 de lei
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va trebui sa plateasca Fondului Proprietatea 27.726 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, in urma deciziei Tribunalului Bucuresti cu privire la un dosar care are legatura cu FNI. Decizia a fost recent publicata si pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB). "Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Sucursala Bucuresti, in calitate de administrator de investitii al Fondul Proprietatea, doreste sa informeze actionarii si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.