Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Norme noi privind suspendarea inspectiei financiare

15-Ian-2013
1500
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 20 din 10 ianuarie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 1.553/2012 privind conditiile si modalitatile de suspendare a actiunii de inspectie economico-financiara.


Redam mai jos continutul noului ordin:

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 20 din 10 ianuarie 2013


Avand in vedere prevederile art. 16 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 107/2012, cu modificarile ulterioare,
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

in temeiul dispozitiilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

ART. 1
Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata de catre conducatorul organului de inspectie economico-financiara, la propunerea echipei de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, cu avizul sefului de serviciu/birou/compartiment.

ART. 2

Actiunea de inspectie economico-financiara poate fi suspendata cand este indeplinita una dintre urmatoarele conditii si numai daca neindeplinirea acesteia impiedica finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara:

a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate;
b) pentru remedierea unor deficiente constatate in timpul inspectiei economico-financiare;
c) pentru efectuarea de expertize sau alte tipuri de controale necesare finalizarii actiunii de inspectie economico-financiara, solicitate de organele de inspectie economico-financiara;
d) in cazul aparitiei unor situatii care necesita clarificarea unor aspecte de natura legislativa, prin solicitarea de puncte de vedere de la structuri de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau al altor institutii/autoritati publice;
e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane fizice sau stabilirii realitatii unor tranzactii;
f) la solicitarea scrisa si motivata a operatorului economic, ca urmare a aparitiei unei situatii obiective, confirmata de echipa de control, care conduce la imposibilitatea continuarii actiunii de inspectie economico-financiara. Pe parcursul unei actiuni de inspectie economico-financiara operatorul economic poate solicita suspendarea acesteia o singura data. Durata suspendarii se stabileste de catre organul de inspectie economico-financiara;
g) pentru valorificarea unor informatii rezultate din alte actiuni de inspectie economico-financiara, primite de la alte institutii ale statului sau de la terti, la propunerea Directiei generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice care coordoneaza activitatea de inspectie economico-financiara;

h) pentru efectuarea altei actiuni de inspectie economico-financiara, al carei termen de solutionare se suprapune cu perioada de desfasurare a actiunii de inspectie, la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice.

ART. 3
(1) Propunerea de suspendare se face, in scris, de catre echipa de inspectie economico-financiara care efectueaza controlul, prin intocmirea unui referat.
(2) Referatul contine propunerile de suspendare, bazate pe una sau pe mai multe dintre conditiile prevazute la art. 2.
(3) Referatul se inainteaza pentru avizare sefului de serviciu/birou/compartiment coordonator al actiunii de inspectie economico-financiara si spre aprobare conducatorului organului de inspectie economico-financiara.
(4) Referatul aprobat se anexeaza la actul de control incheiat la finalizarea actiunii de inspectie economico-financiara.

ART. 4
(1) Data de la care se suspenda actiunea de inspectie economico-financiara se comunica in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data aprobarii suspendarii.

(2) In situatia prevazuta la art. 2 lit. f), operatorul economic va fi instiintat in scris asupra respingerii solicitarii de suspendare, precum si asupra perioadei pentru care a fost aprobata suspendarea, in cazul in care aceasta nu corespunde cu cea solicitata, in termen de 5 zile de la data solutionarii cererii.

ART. 5
Dupa incetarea conditiilor care au generat suspendarea initiata de organul de inspectie economico-financiara, se reia actiunea de inspectie economico-financiara, data acesteia fiind comunicata in scris operatorului economic, in termen de 5 zile de la data constatarii incetarii conditiilor de suspendare.

ART. 6
Directia generala de inspectie economico-financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.


ART. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme noi privind suspendarea inspectiei financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.