Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Norme pentru plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar

01-Feb-2011
1870


Au fost publicate Normele privind plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar prin Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si societatii informationale, ministrului administratiei si internelor si ministrului finantelor publice nr. 168/14/95 /2011. Ordinul a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 74/2011

Cadrul general de aplicare

Implementarea, administrarea si operarea Sistemului national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar se realizeaza de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, prin Centrul National de Management pentru Societatea Informationala.

Adresa de internet la care este disponibil Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar (SNEP) este www.ghiseul.ro.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


Intervalul orar zilnic de plata prin Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar pentru contribuabil este 00,00-24,00, de luni pana duminica.

Inregistrarea participantilor in SNEP

Inregistrarea institutiilor de credit

Inregistrarea institutiilor de credit in SNEP, in vederea furnizarii de servicii de acceptare de plati electronice, se realizeaza in baza unei conventii semnate cu operatorul SNEP, al carei model este prevazut in anexa la ordin.

Inregistrarea institutiilor publice

Institutiile publice isi selecteaza institutia de credit acceptatoare de plati electronice, cu respectarea legislatiei in vigoare.

Dupa semnarea contractului cu institutia de credit acceptatoare, pentru furnizarea serviciilor de acceptare de plati electronice prin intermediul SNEP, institutia publica are obligatia de a transmite operatorului SNEP o cerere privind inregistrarea sa in SNEP, elaborata conform modelului prevazut in anexa la ordin.

In termen de maximum 10 zile lucratoare de la inregistrarea cererii transmise de catre institutia publica, atat operatorul SNEP, cat si institutia publica au obligatia de a semna o conventie.

In termen de maximum 5 zile lucratoare de la semnarea conventiei intre institutia publica si operatorul SNEP, acesta din urma are obligatia de a activa contul institutiei in sistem si de a-i transmite acesteia, prin mijloace securizate, informatiile de autentificare la SNEP.

Inregistrarea si actualizarea listei contribuabililor

Institutia publica are obligatia ca, dupa activarea contului sau in SNEP, sa furnizeze in format electronic, prin mijloacele puse la dispozitie de SNEP, informatiile referitoare la toti contribuabilii care au CNP/NIF sau CIF/CUI (pentru persoane fizice autorizate) valid si au obligatii de plata catre institutia publica respectiva.

Operatorul SNEP are obligatia de a genera informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP si de a le transmite institutiilor publice beneficiare prin mijloace care sa asigure siguranta si securitatea comunicarii.

Informatiile necesare pentru autentificarea contribuabililor in SNEP sunt comunicate, in conditii de confidentialitate, contribuabililor de catre institutia publica beneficiara, prin posta cu confirmare de primire sau la ghiseul institutiei publice beneficiare care a inregistrat contribuabilii, prin mijloace electronice securizate sau prin alte metode identificate si agreate impreuna cu institutia publica beneficiara.

Un contribuabil deja inregistrat in SNEP nu va mai fi inregistrat de catre o alta institutie publica beneficiara, pastrandu-si informatiile de autentificare existente.

In cazul in care contribuabilul a primit si a utilizat prima oara informatiile necesare pentru autentificare, SNEP va informa institutiile publice beneficiare cu privire la faptul ca respectivul contribuabil a primit informatiile necesare pentru autentificare.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare de catre contribuabili

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare catre institutii publice beneficiare cu autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul trebuie sa se conecteze la SNEP pe baza credentialelor primite.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta obligatia de plata aferenta unei institutii publice beneficiare. Informatiile minime furnizate contribuabilului prin intermediul SNEP de catre institutia publica sunt urmatoarele:
- pentru obligatiile cu debit: CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; codul si denumirea obligatiei bugetare (conform clasificatiei indicatorilor bugetari); numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, suma de plata, codul IBAN al obligatiei bugetare;
- pentru obligatiile fara debit (taxe): CNP/NIF sau CIF/CUI al contribuabilului; numele si CIF-ul institutiei publice beneficiare, codul IBAN al obligatiei bugetare; tipurile de obligatii de plata.

In vederea efectuarii unei plati, contribuabilul va selecta obligatia de plata, va introduce suma pe care doreste sa o achite, va confirma acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor oferite de SNEP, va confirma initierea platii, va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului o dovada de plata.

Modalitatea de plata a obligatiilor bugetare fara autentificare

Pentru efectuarea unei plati, contribuabilul se conecteaza la SNEP fara informatiile de autentificare si va accepta termenii si conditiile utilizarii sistemului.

Din interfata SNEP contribuabilul va selecta si/sau va completa, dupa caz:
- denumirea si CIF-ul institutiei publice beneficiare;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei care achita obligatia de plata;
- CNP/NIF sau CIF/CUI al persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- tipul obligatiei de plata, conform nomenclatorului prevazut in anexa nr. 8;
- codificarea interna a veniturilor ? informatie optionala;
- explicatii;
- suma de plata;
- numele si prenumele persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa persoanei pentru care se achita obligatia de plata;
- adresa de e-mail la care se primeste dovada de plata;
- aprobarea si confirmarea initierii platii.

Contribuabilul va introduce datele aferente cardului bancar in interfata procesatorului si va autoriza plata.

Dupa efectuarea tranzactiei, SNEP va emite contribuabilului, la adresa de e-mail comunicata o dovada de plata.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme pentru plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.