Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nota: Corectarea documentelor fiscale

14-Oct-2011
1322



Contribuabilii sunt informati in aceasta perioada cu privire la principalele reglementari in vigoare referitoare la corectarea informatiilor inscrise in facturi sau alte documente care tin loc de facturi, prevazute la art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare.


Documentul care tine loc de factura este documentul emis pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in conformitate cu obligatiile impuse de un acord sau tratat la care Romania este parte, care contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF.


Modalitati de corectare a documentelor


Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2015 editabil
Manual de Politici Contabile 2015 editabil
Vezi detalii

- in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;

- in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza potrivit prevederilor prevazute la art. 138 CF, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.


Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 144 indice 1 CF, aceasta poate corecta facturile emise, conform prevederilor conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b CF, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.


Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale


Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF.


Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.


Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) CF, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.


Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) CF, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.


Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) CF, respectiv 5 ani.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nota: Corectarea documentelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari majore in 2015 in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele! Toate aceste se aplica deja, conform legii.

Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Cum sunt afectate companiile daca se schimba prevederile pentru PFA-uri?
    • Am scris recent despre modificarile potrivit carora PFA-urile risca sa isi piarda circa 40% dintre venituri, amenintate de plata unor contributii retroactive pe ultimii cinci ani. In ce priveste impozitarea specialistilor din domeniul IT, referitor la un articol scris de HotNews.ro pe aceeasi tema, Ministerul Finantelor Publice a transmis recent un mesaj prin care a precizat urmatoarele: "Sistemul de impozitare a persoanelor fizice care desfasoara activitatea de creare de programe pentru...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea unui PFA si incheierea unui contract. Cum procedam?
    • In ce masura se poate tine contabilitatea retroactiv pe mai multe luni (6 luni) a unui P.F.A. in baza unui contract de munca cu timp partial (2 ore pe saptamana) si perioada determinata de o luna incheiat intre P.F.A. si un contabil? O persoana poate incheia un contract individual de munca cu timp partial pentru functia de contabil iar angajatorul sa fie o persoana fizica autorizata insa pentru viitor si nu in mod retroactiv. Contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general...» citeste mai departe aici

  • Compensarea de creante fiscale intre firme fara relatii comerciale. Cum procedam?
    • In ce masura se poate face compensare de creante fiscale in situatia in care intre doua firme nu exista relatii comerciale? In concret, discutam despre cazul in care firma A are de recuperat bani de la buget - creante fiscale, iar firma B are de plata la buget. Firmele A si B nu au avut tranzactii comerciale, insa B cumpara creanta fata de buget a lui A. Care e procedura de urmat in aceasta situatie? Prevederile art. 30 din Codul de procedura fiscala reglementeaza cesiunea creantelor detinute de...» citeste mai departe aici

  • Obtineti bani pentru afaceri: Se lanseaza programul Comert 2015!
    • Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata, denumit in continuare Program, este un program multianual de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Ministerul Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri (MEIMMMA), prin Directia Politici Antreprenoriale si Implementare Programe pentru IMM (DPAIPIMM), in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004...» citeste mai departe aici

  • Comunicatul Uniunii Profesiilor Liberale din Romania cu privire la intentia Ministerului de Finante de a recalifica activitatile desfasurate de profesionistii liberali ca dependente
    • Existenta conflictului legal intre prevederile Codului Fiscal si Normele Metodologice de aplicare privind reconsiderarea activitatii desfasurate de o persoana fizica independenta ( PFI ) este, de acum, de notorietate, este acceptata si mai ales a fost abordata intr-un sens constructiv, cel putin pana la proba contrarie, de catre autoritati. TRECUTUL Este legal, dar si moral ca, atata timp cat se admite existenta unui conflict legislativ evident si indiscutabil, nu contribuabilul trebuie sa fie...» citeste mai departe aici

  • Cresterea produselor alimentare luna trecuta, influentata de scaderea TVA, a fost semnificativa
    • In primele doua saptamani din luna iunie s-a constatat o crestere cu 17% a numarului produselor vandute, crestere pusa pe seama reducerii TVA la alimente la 9%. Aceste date au fost facute publice de o companie globala de management al performantei. Studiul intocmit de companie si transmis Agerpres arata ca preturile au scazut, in medie cu 11% in categoriile monitorizate de Nielsen Romania, retailerii impreuna cu producatorii mentinandu-si promisiunea facuta consumatorilor. De asemenea, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.