Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nota: Corectarea documentelor fiscale

14-Oct-2011
1477



Contribuabilii sunt informati in aceasta perioada cu privire la principalele reglementari in vigoare referitoare la corectarea informatiilor inscrise in facturi sau alte documente care tin loc de facturi, prevazute la art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare.


Documentul care tine loc de factura este documentul emis pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in conformitate cu obligatiile impuse de un acord sau tratat la care Romania este parte, care contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF.


Modalitati de corectare a documentelor


Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
Cartea rosie a fiscalitatii 2016: lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Cartea rosie a fiscalitatii 2016: lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Vezi detalii
 Cheltuieli deductibile si nedeductibile conform noului Cod fiscal
Cheltuieli deductibile si nedeductibile conform noului Cod fiscal
Vezi detalii
Deduceti cheltuielile cu autovehiculele pe care le detineti
Deduceti cheltuielile cu autovehiculele pe care le detineti
Vezi detalii


- in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;

- in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza potrivit prevederilor prevazute la art. 138 CF, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.


Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 144 indice 1 CF, aceasta poate corecta facturile emise, conform prevederilor conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b CF, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.


Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale


Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF.


Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.


Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) CF, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.


Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) CF, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.


Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) CF, respectiv 5 ani.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nota: Corectarea documentelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Reguli completare Registru evidenta fiscala de catre un PFA
    • Stabilim, prin cele ce urmeaza, cum se completeaza de catre un PFA Registrul de evidenta fiscala si daca se inscriu venituri si cheltuieli sau incasari si plati. De asemenea, vom vedea daca Declaratia anuala se face tinand cont de incasari si plati. In cazul prezentat, un PFA determina in sistemul real venitul net din activitatea desfasurata. Venitul net este determinat conform regulilor prevazute in art.68 Cod fiscal (art.48 in Codul fiscal valabil pana in 31.12.2015). Ca si regula generala,...» citeste mai departe aici

  • Nu uitati ca puteti beneficia de anularea penalitatilor de intarziere!
    • Reamintim contribuabililor persoane fizice si juridice, ca pot beneficia de facilitati fiscale pentru obligatiile de plata accesorii aferente creantelor fiscale principale datorate la 30 septembrie 2015, conform prevederilor O.U.G. nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale si O.M.F.P. nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 44/2015. Potrivit prevederilor actelor normative mai sus mentionate, contribuabilii persoane fizice sau juridice pot...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF si MFP: Acte normative cu incidenta fiscala
    • Regasiti mai jos o noua lista cu acte normative din ultima perioada, alaturi de unele precizari referitoare la aspectele din legislatie pe care aceste noutati legislative le modifica. 1. Ordonanta Guvernului nr.11/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Solutia fiscala individuala anticipata in 2016 si tendinte in inspectia fiscala
    • Va aducem la cunostinta ca in cadrul Conferintei Anuale de Fiscalitate organizate de Ey Romania si ajunsa la cea de-a 10 editie s-au adus in discutie si au fost prezentate si aspectele procedurale actuale privind Solutia Fiscala Individuala Anticipata (SFIA). Pentru reglementarile curente vom tine cont de Ordinul 3736/2015 privind noua procedura SFIA. Astfel, retinem ca situatia pentru care se va emite o SFIA trebuie sa fie ulterioara depunerii cererii de emitere SFIA. De asemenea, tratamentul...» citeste mai departe aici

  • Ce a modificat si aprobat OANAF 3845/2015?
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 din 08 ianuarie 2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare. Prin actul normativ mentionat au fost aprobate urmatoarele proceduri: · Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in...» citeste mai departe aici

  • Retur marfa la un magazin de vanzare cu amanuntul. Ce documente intocmim?
    • Discutam mai jos despre o societate care desfasoara activitatea de comert cu amanuntul in magazine specializate. Exista situatii cand clientii vin si returneaza produsul solicitand in schimb banii sau un alt produs. Vom vedea astfel daca in momentul in care acestia produsul inapoi trebuie intocmita o factura storno si facut NIR sau daca se poate face direct operatiune de storno pe casa de marcat care inregistreaza produsul adus inapoi cu valoare in rosu (iar produsul cumparat in schimb cu...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.