Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nota: Corectarea documentelor fiscale

14-Oct-2011
1944



Contribuabilii sunt informati in aceasta perioada cu privire la principalele reglementari in vigoare referitoare la corectarea informatiilor inscrise in facturi sau alte documente care tin loc de facturi, prevazute la art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare.


Documentul care tine loc de factura este documentul emis pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in conformitate cu obligatiile impuse de un acord sau tratat la care Romania este parte, care contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF.


Modalitati de corectare a documentelor


Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
Tratamente fiscal-contabile  pentru gestiunea corecta a trezorerie
Tratamente fiscal-contabile pentru gestiunea corecta a trezorerie
Vezi detalii
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016
Vezi detalii


- in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;

- in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza potrivit prevederilor prevazute la art. 138 CF, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.


Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 144 indice 1 CF, aceasta poate corecta facturile emise, conform prevederilor conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b CF, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.


Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale


Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF.


Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.


Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) CF, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.


Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) CF, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.


Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) CF, respectiv 5 ani.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nota: Corectarea documentelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA
    • Prin OANAF 2393/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 629 din 17/08/2016 au fost aprobate noile criterii pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA inainte de inceperea activitatilor, la depasirea plafonului de scutire ori carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Corespondenta de la domiciliul fiscal este foarte importanta!
    • Va reamintim ca o noua controversa pe tema Formularului 088 a avut loc recent dupa ce unui antreprenor i-a fost anulat codul de TVA, desi afacerea nu avea datorii si avea peste 50 de angajati. Ca urmare, Formularul 088 va include o etapa de gratie sau un status intermediar (cititi AICI). ANAF a explicat printr-un comunicat ca "situatia relatata de dl Valentin Radu, administrator al Marketizator Friends SRL, a ajuns in atentia conducerii ANAF si au fost adoptate masurile legale pentru facilitarea...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394 si importuri. Care sunt implicatiile privind TVA-ul?
    • In randurile de mai jos, stabilim daca TVA-ul platit in vama la import din afara UE se declara in Declaratia 394. Informatiile cu privire la continutul Declaratiei 394 se regasesc in Ordinul 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 august 2016
    • Un nou buletin legislativ ANAF aduce in prim-plan mai multe acte normative importante, cu incidenta fiscala, publicate in Monitorul Oficial in intervalul 13-19 august 2016. 1. Ordonanta Guvernului nr.14/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.627 din 16 august 2016); 2. Ordonanta Guvernului nr.15/2016 pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.628 din 16 august 2016); 3. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de anulare a codurilor de TVA pentru contribuabilii cu risc fiscal mediu. OPANAF 2393/2016
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.629/17.08.2016 a fost publicat OPANAF 2393/2016 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art.316 alin.(12), lit.e) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, supuse inmatricularii la registrul...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Transfer drepturi de proprietate. Ce regim TVA se aplica?
    • In randurile de mai jos, avem o societate platitoare de TVA care are in dotare mobilier achizitionat in luna decembrie 2013 si are o durata de utilizare 9 ani. Asociatul unic doreste lichidarea societatii. Vom vedea daca mobilierul se vinde asociatului si daca TVA-ul dedus in anul 2013 se ajusteaza. In cazul lichidarii societatii activele ramase dupa lichidare reprezinta un transfer impozabil catre particiantii sai (asociati). Distribuirea activelor catre actionari este o operatiune de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.