Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nota: Corectarea documentelor fiscale

14-Oct-2011
1887



Contribuabilii sunt informati in aceasta perioada cu privire la principalele reglementari in vigoare referitoare la corectarea informatiilor inscrise in facturi sau alte documente care tin loc de facturi, prevazute la art. 159 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF), cu modificarile si completarile ulterioare.


Documentul care tine loc de factura este documentul emis pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in conformitate cu obligatiile impuse de un acord sau tratat la care Romania este parte, care contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF.


Modalitati de corectare a documentelor


Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii
Manual Politici contabile pentru ONG
Manual Politici contabile pentru ONG
Vezi detalii
Manual de politici contabile, 100% editabil
Manual de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii


- in cazul in care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;

- in cazul in care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din documentul initial, numarul si data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite un nou document continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus in care se inscriu numarul si data documentului corectat.

In situatiile in care baza de impozitare a TVA se ajusteaza potrivit prevederilor prevazute la art. 138 CF, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului, cu exceptia situatiei in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului.


Daca o persoana impozabila a emis facturi aplicand regimul de taxare si ulterior intra in posesia documentelor justificative care ii dau dreptul la aplicarea unei scutiri de TVA prevazute la art. 143, 144 sau 144 indice 1 CF, aceasta poate corecta facturile emise, conform prevederilor conform prevederilor art. 159 alin. (1) lit. b CF, aplicand regimul de scutire corespunzator operatiunilor realizate.


Corectarea documentelor in cazul unei inspectii fiscale


Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate si stabilite erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF.


Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea TVA in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) CF sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.


Furnizorul/Prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) CF, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.


Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) CF, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze TVA inscrisa in respectivele facturi.


Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a TVA inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 147 indice 1 CF, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) CF, respectiv 5 ani.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nota: Corectarea documentelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Sfatul specialistului: Noi modificari ale legislatiei privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
    • In conformitate cu prevederile articolului 56 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, sunt interzise restrictiile privind libera prestare a serviciilor in cadrul acesteia, cu privire la resortisantii statelor membre, stabiliti intr-un alt stat membru decat cel al beneficiarului serviciilor. Prin aceasta este garantat dreptul intreprinderilor de a furniza servicii intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, dar si de a detasa lucratori pentru o perioada limitata, cu scopul de a...» citeste mai departe aici

  • O fiscalizare la nivel inalt se va face din 2018. Noi obligatii pentru casele de marcat
    • De la trecerea de la rola tiparit la jurnalul electronic si pana in prezent, operatorii economici au avut o perioada de pauza in ce priveste alte modificare neasteptate. Insa daca abia s-a incheiat agitatia pe aceasta tema, ANAF pregateste punctul final al proiectului de transmitere a datelor de la casele de marcat la nivel national. Vorbim de o modernizare a sistemului de transmitere a datelor de ordin fiscal. Toate informatiile preluate de casele de marcat ar urma sa fie transmise, incepand...» citeste mai departe aici

  • Contract de comision. Cum declaram impozitele retinute?
    • In cazul urmator, exista doua contracte civile de comision pentru intermedierea de cereale. La primul s-a retinut doar impozitul de 16% pentru ca este si salariat. La celalat s-au retinut impozitul de 16% si 5.5% contributia la sanatatea pentru ca nu are si calitatea de salariat. Vom vedea cum se declara impozitele retinute in Declaratia 100 (sau Declaratia 112) si la ce randuri. Conform art. 2.043 din Codul civil, contractul de comision este mandatul care are ca obiect achizitionarea sau...» citeste mai departe aici

  • Tranzactii imobiliare si taxele datorate. Ce forma de organizare ar trebui sa aiba persoana care face tranzactiile?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra se refera la o persoana fizica (fara forma de organizare) care cumpara si vinde ulterior imobile vechi avand un numar de 25 tranzactii imobiliare intre anii 2010-2015. Avand in vedere faptul ca desfasoara activitati scutite fara drept de deducere pentru care nu este necesara inregistrarea in scopuri de TVA, platind impozit conform art. 77 alin. (1), vom stabili daca are obligatia de a se inregistra cu o forma de organizare (activitate independenta) si de...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1437/2016 modifica unele regulile pentru stabilirea cazurilor speciale de executare silita
    • Redam mai jos Ordinul nr. 1437/2016 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.744/2015 privind stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita. Ordinul a intrat in vigoare de la 03.05.2016. Modificarea de mai jos consta in faptul ca NU mai constituie cazuri speciale de executare silita hotararile judecatoresti...» citeste mai departe aici

  • Cine e obligat sa depuna Declaratia 201 in 2016?
    • Reamintim contribuabililor faptul ca termenul limita pentru depunerea formularului 201 "Declaratie privind veniturile realizate din strainatate" este data de 25 mai 2016. Aceasta se depune de catre: - persoanele fizice rezidente romane cu domiciliul in Romania; - persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin una din conditiile de rezidenta, respectiv: >>> centrul intereselor vitale ale persoanei este amplasat in Romania >>> este prezenta in Romania pentru o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.