Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

NOU: Infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiare

09-Mar-2012
1651
Inspectia economico-financiara se infiinteaza si se organizeaza la nivel central in cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si la nivel teritorial in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si se exercita prin structuri specializate.

La nivel teritorial, serviciile, birourile sau compartimentele din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care au exercitat control financiar in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, cu modificarile ulterioare, sunt structurile specializate care efectueaza inspectia economico-financiara.

Sfera de activitate

Inspectia economico-financiara se efectueaza la urmatorii operatori economici:

- regiile autonome, infiintate de stat sau de o unitate administrativ-teritoriala;
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

- companiile si societatile nationale, precum si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic;

- societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala detine o participatie majoritara;

- societatile comerciale si regiile autonome la care persoanele juridice mentionate mai sus detin participatii majoritare;

- institutele nationale de cercetare-dezvoltare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;

- alti operatori economici, indiferent de forma de proprietate, pentru fundamentarea si justificarea utilizarii sumelor acordate de la bugetul general consolidat sub forma subventiilor, transferurilor, alocatiilor sau a altor sume asimilate acestora, pentru subventionarea unor produse sau sustinerea unor activitati.

Criterii de selectie

Selectarea operatorilor economici ce urmeaza a fi inclusi in programele proprii de activitate se face folosindu-se analiza de risc, in principal pe baza urmatoarelor criterii:

- importanta operatorului economic (regionala, locala);

- situatia economico-financiara (inclusiv, dar nelimitandu-se la pierderi, arierate, creante);

- facilitati acordate (inclusiv, dar nelimitandu-se la subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului);

- raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;

- perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;

- solicitari ale unor institutii/autoritati publice.

Verificarile efectuate de catre aparatul de inspectie economico-financiara la operatorii economici vizeaza, in principal, urmatoarele:

- respectarea reglementarilor economico-financiare si contabile de catre operatorii economici verificati;

- exactitatea si realitatea datelor inregistrate in evidentele financiar-contabile prevazute de lege si in actele de constituire a operatorilor economici;

- gestiunea economico-financiara in raport cu scopul, obiectivele si atributiile prevazute in actele de constituire ale operatorului economic verificat, respectiv:

- fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli in conditiile respectarii prevederilor legale in domeniu;

- executia bugetelor de venituri si cheltuieli cu respectarea principiilor legalitatii, regularitatii, economicitatii, eficientei si eficacitatii;

- masurile luate de managementul operatorului economic pentru realizarea veniturilor, reducerea cheltuielilor si diminuarea arieratelor;

- fundamentarea programelor de investitii si a programelor de achizitii de bunuri, lucrari si servicii aferente bugetelor de venituri si cheltuieli si executia acestora;

- indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli si respectarea modului de raportare a acestora;

- obligatiile catre bugetul general consolidat, cu exceptia celor fiscale, conform competentelor legale;

- fundamentarea si justificarea utilizarii, conform destinatiilor stabilite, a sumelor alocate de la bugetul general consolidat pentru sustinerea unor activitati;

- constituirea si asigurarea surselor de rambursare si de plata a ratelor, dobanzilor, comisioanelor si/sau a celorlalte costuri de catre beneficiarii finantarilor rambursabile garantate de stat sau subimprumutate;

- organizarea si exercitarea controlului intern si controlului financiar preventiv.

Atributii speciale

Aparatul de inspectie economico-financiara reprezinta structura de control care realizeaza atributiile MFP de constatare a neregulilor aparute in utilizarea fondurilor europene si/sau fondurilor publice nationale aferente acestora si de stabilire a creantelor bugetare, in conditiile prevazute de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.

Alte precizari

In aplicarea prevederilor acestor norme, MFP va emite ordine in termen de 30 de zile de la publicarea acestora in Monitorul Oficial al Romaniei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "NOU: Infiintarea si organizarea inspectiei economico-financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.