Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou Ordin privind finantarea Autoritatilor de management

20-Mar-2013
1070
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 143 din 18 martie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 326 din 8 martie 2013 privind asigurarea necesarului de finantare al Autoritatilor de management.

Redam mai jos continutul acestuia:

Avand in vedere prevederile:
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 218/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
- Hotararii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare,
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 8 alin. (4) din Hotararea Guvernului privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene nr. 43/2013,

viceprim-ministrul, ministrul finantelor publice, si ministrul fondurilor europene emit urmatorul ordin:

ART. 1
(1) in scopul asigurarii necesarului de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cererile de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata din cadrul Ministerului Finantelor Publice analizeaza sumele disponibile din:

a) fonduri primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational;
b) contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) sume alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, prin hotarari ale Guvernului, conform art. 25 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;
d) sume aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", dupa prima rectificare bugetara.


(2) In cazul in care necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management cuprinde atat cereri de rambursare/fonduri, cat si cereri de prefinantare, Autoritatile de management au obligatia transmiterii catre Autoritatea de certificare si plata a acestor cereri, simultan, pana pe data de 10 a lunii pentru care se solicita finantarea, si a situatiei cererilor de rambursare/prefinantare ale beneficiarilor autorizate la plata de catre Autoritatile de management.
(3) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de rambursare/fonduri/prefinantare in ordinea cronologica a primirii acestora.
(4) Onorarea unei cereri de rambursare/fonduri se face cu conditia primirii de catre Autoritatea de certificare si plata a unei declaratii de cheltuieli de la Autoritatea de management, corecta si completa, a carei valoare (fonduri comunitare) sa fie cel putin egala cu valoarea fondurilor transferate pentru rambursare de Autoritatea de certificare si plata in luna precedenta.
(5) Autoritatile de management efectueaza platile de prefinantare si rambursare catre beneficiari in ordinea cronologica a primirii si autorizarii la plata a acestora.

ART. 2
Din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, Autoritatea de certificare si plata asigura efectuarea urmatoarelor operatiuni:


a) virarea la bugetul de stat a sumelor primite suplimentar de Romania, conform prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, si al ministrului afacerilor europene nr. 1.022/851/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 14^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta;
b) reintregirea sumelor alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
c) reintregirea in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale" a sumelor utilizate in cazul indisponibilitatii temporare a fondurilor din instrumente structurale;
d) transferarea in conturile Autoritatilor de management a sumelor necesare efectuarii restituirii de catre ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management, conform prevederilor art. 13 alin. (3) din Legea nr. 5/2013, precum si a sumelor necesare onorarii cererilor de rambursare/fonduri/prefinantare, in limita sumelor autorizate la plata de catre Autoritatile de management, pe baza solicitarilor primite de la Autoritatile de management.

ART. 3
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana
pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, asigura partial necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management, Autoritatea de certificare si plata onoreaza:

1. cererile de prefinantare, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:
a) din sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa onorarea cererilor de fonduri/rambursare;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

2. cererile de fonduri, din urmatoarele surse de finantare, in aceasta ordine:

a) din sumele alocate temporar din varsaminte din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;
b) din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale";
c) din sumele aprobate in bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", in limita sumelor autorizate la plata de Autoritatile de management.

(2) Autoritatea de certificare si plata onoreaza cererile de fonduri in conformitate cu alin. (1) pct. 2 lit. c), pe baza avizului Directiei generale de sinteza a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finantelor Publice, emis din punctul de vedere al incadrarii in sumele aprobate la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana", transmis in maximum doua zile lucratoare de la data primirii solicitarii de la Autoritatea de certificare si plata.

ART. 4
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 1 lit. b) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerul Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele disponibile in contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentand prefinantari si fonduri in cazul indisponibilitatii temporare aferente instrumentelor structurale", altele decat cele provenite din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".

ART. 5
In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2
, si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) pct. 2 lit. c) nu acopera integral necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din sumele alocate in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, la pozitia globala distincta denumita "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana".


ART. 6
(1) In cazul in care sumele disponibile din fondurile primite de la Uniunea Europeana pentru fiecare program operational, dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2,
si fondurile mentionate la art. 3 alin. (1) nu acopera necesarul de finantare solicitat de Autoritatile de management prin cereri de rambursare/fonduri/prefinantare, Autoritatea de certificare si plata si directiile de specialitate din cadrul Ministerului Fondurilor Europene intocmesc o nota prin care se propune conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene aprobarea sumelor care se transfera fiecarui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana aferente altor programe operationale, numai dupa consultarea autoritatilor de management responsabile de gestionarea programelor operationale de la care se vor transfera fondurile. Decizia finala apartine conducerii Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Fondurilor Europene.

(2) Autoritatea de management responsabila de gestionarea programului operational de la care se transfera fondurile, in urma consultarii, are obligatia sa raspunda fundamentat in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii.

ART. 7
(1) La intocmirea notelor prevazute la art. 4-6 se ia in considerare urmatorul algoritm de calcul:


1. se calculeaza ponderea valorii cererii de fonduri/rambursare/prefinantare aferente fiecarei Autoritati de management in valoarea totala a cererilor de fonduri/rambursare/prefinantare primite de la Autoritatile de management;
2. se stabileste suma care se distribuie fiecarui program operational in functie de ponderea calculata la pct. 1.
(2) Algoritmul de calcul prevazut la alin. (1) se utilizeaza atat pentru cererile de fonduri/rambursare, cat si pentru cele de prefinantare.

ART. 8

Dupa efectuarea operatiunilor prevazute la art. 2, Autoritatea de certificare si plata restituie sumele utilizate pentru finantarea unui program operational din disponibilitatile de fonduri primite de la Uniunea Europeana ale altor programe operationale, daca nu exista nicio cerere de rambursare/fonduri/prefinantare primita de la Autoritatea de management care gestioneaza programul operational de la care se restituie sumele respective.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou Ordin privind finantarea Autoritatilor de management":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.