Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou Ordin: Raportarea situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale

24-Iul-2013
1367
Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor ca, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 299/24.05.2013, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiara si insolventa unitatilor administrativ-teritoriale.

Pentru aplicarea ordonantei, a fost adoptat Ordinul comun al viceprim-ministrilor, ministrul Finantelor Publice nr. 821/2013 si ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice nr. 2.247/2013 privind aprobarea Normelor Metodologice pentru aplicarea procedurilor privind raportarea situatiilor de criza financiara a unitatilor administrativ-teritoriale, precum si pentru aprobarea Normelor Metodologice pentru aplicarea procedurilor privind raportarea situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410/8.07.2013.

In documentarul de mai jos, prezentam principalele aspecte privind procedura raportarii situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

Insolventa

Insolventa este starea patrimoniului unitatii administrativ-teritoriale caracterizata prin existenta unor dificultati financiare, prin lipsa acuta de disponibilitati banesti, ce conduce la neachitarea obligatiilor de plata, lichide si exigibile, pe o anumita perioada de timp. Insolventa este prezumata in urmatoarele situatii:
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


- neachitarea obligatiilor de plata, lichide si exigibile, mai vechi de 120 de zile si care depasesc 50% din bugetul general al unitatii administrativ-teritoriale, fara a se lua in calcul cele aflate in litigiu comercial;

- neachitarea drepturilor salariale izvorate din raporturile de munca si prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli, pe o perioada mai mare de 120 de zile de la data scadentei.



Procedura de declarare a starii de insolventa

Orice creditor sau grup de creditori care are una ori mai multe creante certe, lichide si exigibile impotriva unei unitati administrativ-teritoriale, cu o valoare insumata care depaseste 50% din bugetul acesteia pe o perioada de 120 de zile consecutive, poate introduce la tribunalul in a carui circumscriptie isi are sediul unitatea administrativ-teritoriala o cerere de deschidere a procedurii insolventei acesteia. in termen de 30 de zile de la solicitarea oricarei persoane interesate, ordonatorul principal de credite al unitatii administrativ-teritoriale are obligatia furnizarii situatiei economico-financiare si a concluziei de incadrare sau neincadrare in situatia de insolventa.

Directorul directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti desemneaza structura organizatorica din cadrul directiei care intocmeste si gestioneaza Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale. in registru sunt inscrise toate unitatile administrativ-teritoriale aflate in situatia de deschidere/inchidere a procedurii de insolventa. Acesta se actualizeaza permanent, ori de cate ori pentru o unitate administrativ-teritoriala este deschisa/inchisa procedura de insolventa.

In termen de 5 zile de la declararea situatiei de insolventa, ordonatorul principal de credite solicita inregistrarea acesteia la directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza situatiile de deschidere a procedurii de insolventa in ordinea depunerii lor de catre ordonatorii principali de credite.

In vederea solicitarii inregistrarii hotararii judecatoresti, ordonatorul principal de credite depune la directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti urmatoarele documente:

- adresa de solicitare a inregistrarii hotararii judecatoresti de deschidere a procedurii de insolventa;

- hotararea judecatoreasca de deschidere a procedurii de insolventa;

- situatia privind analiza deschiderii procedurii de insolventa;

- situatia privind analiza declararii situatiei de criza financiara;

- lista creditorilor fata de care exista obligatii de plata mai mari de 120 de zile.

La verificarea documentelor mentionate, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti au in vedere urmatoarele:

- adresa de solicitare a inregistrarii hotararii judecatoresti de deschidere a procedurii de insolventa sa fie semnata de ordonatorul principal de credite si sa aiba aplicata stampila unitatii administrativ-teritoriale;

- totalul cheltuielilor bugetului general centralizat al unitatii administrativ-teritoriale sa corespunda cu totalul cheltuielilor prevazute in ultimul buget general centralizat al unitatii administrativ-teritoriale, depus la directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;

- valoarea obligatiilor de plata, lichide si exigibile, mai vechi de 120 de zile, cu exceptia celor aflate in litigiu comercial, sa corespunda cu valoarea platilor restante mai vechi de 120 de zile declarate in "Situatia platilor restante". in situatia in care valoarea platilor restante mai vechi de 120 de zile este mai mare/mica decat cea raportata la finele lunii anterioare deschiderii procedurii de insolventa, ordonatorii principali de credite depun o nota justificativa, prin care motiveaza diferenta, pe propria raspundere;

- valoarea platilor restante aferente drepturilor salariale corespunde cu valoarea platilor restante fata de salariati mai vechi de 120 de zile declarate in "Situatia platilor restante". in cazul in care valoarea platilor restante mai vechi de 120 de zile este mai mare/mica decat cea raportata la finele lunii anterioare deschiderii procedurii de insolventa, ordonatorii principali de credite depun o nota justificativa, prin care motiveaza diferenta, pe propria raspundere;

- valoarea obligatiilor de plata mai vechi de 120 de zile, sa fie egala cu valoarea obligatiilor de plata, lichide si exigibile, mai vechi de 120 de zile, cu exceptia celor aflate in litigiu comercial;

- documentatia sa fie transmisa in termen de 5 zile de la notificarea hotararii judecatoresti de deschidere a procedurii de insolventa, intrucat nerespectarea termenului constituie contraventie.

Atentie! Ordonatorii principali de credite raspund pentru corectitudinea si realitatea datelor inscrise in documentele prezentate.

Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza hotararea judecatoreasca de deschidere a procedurii de insolventa in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.



Procedura de inchidere a insolventei

in cazul in care nu mai sunt indeplinite conditiile starii de insolventa a unitatii administrativ-teritoriale, judecatorul-sindic pronunta o sentinta de inchidere a procedurii, chiar daca nu au fost stinse toate creantele cuprinse in planul de redresare a starii de insolventa. Sentinta de inchidere a procedurii este notificata de ordonatorul principal de credite/ administratorul judiciar directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru efectuarea mentiunii in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

Dupa adoptarea hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii de insolventa, ordonatorul principal de credite notifica, in termen de 5 zile, directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in vederea inregistrarii acesteia in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

In vederea mentiunii inchiderii procedurii de insolventa in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar depune la directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti urmatoarele documente:

- adresa de solicitare a mentiunii inchiderii procedurii de insolventa in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale;

- sentinta de inchidere a procedurii de insolventa;

- situatia privind analiza inchiderii procedurii de insolventa. Aceasta se completeaza de catre ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar cu informatiile inregistrate la data inchiderii procedurii de insolventa.

Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza solicitarile de mentiune a inchiderii procedurii de insolventa in ordinea depunerii lor de catre ordonatorii principali de credite/administratorii judiciari.

Pe baza documentelor depuse de ordonatorul principal de credite/administratorul judiciar directia generala a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza sentinta de inchidere a procedurii de insolventa in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale.

Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice mentiunea inchiderii procedurii de insolventa a unitatii administrativ-teritoriale in Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale si comunica lunar, pana la data de 10 a lunii in curs pentru luna anterioara, Ministerului Finantelor Publice, Directiei generale de sinteza a politicilor bugetare, situatiile de deschidere/inchidere a procedurii de insolventa.



Alte precizari

Prin actul normativ mentionat mai sus a fost aprobat modelul si continutul formularelor utilizate in aplicarea procedurii, respectiv:

- Situatia privind analiza deschiderii/inchiderii procedurii de insolventa;

- Lista creditorilor fata de care exista obligatii de plata mai mari de 120 de zile;

- Registrul local al situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale;

- Situatia de deschidere/inchidere a procedurii de insolventa pe luna ................ .


Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou Ordin: Raportarea situatiilor de insolventa a unitatilor administrativ-teritoriale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • ASF este obligata sa plateasca Fondului Proprietatea circa 28.000 de lei
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va trebui sa plateasca Fondului Proprietatea 27.726 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, in urma deciziei Tribunalului Bucuresti cu privire la un dosar care are legatura cu FNI. Decizia a fost recent publicata si pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB). "Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Sucursala Bucuresti, in calitate de administrator de investitii al Fondul Proprietatea, doreste sa informeze actionarii si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.