Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou proiect de Ordin privind schimbul de informatii dintre ANAF si unitatile administrativ-teritoriale

17-Oct-2013
1128
Va prezentam mai jos proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a modului de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, publicat de Ministerul Finantelor in data de 15.10.2013.

PROCEDURA de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale


ARTICOLUL 1
Dispozitii generale


(1) Persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole, precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, denumite in continuare obligatii fiscale pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


a) in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
b) intre unitatea administrativ-teritoriala, prin primar si directia generala regionala a finantelor publice in a carei raza se afla localitatea, prin directorul general sau imputernicitul acestuia, s-a incheiat un protocol in acest scop, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura.
(2) Prin protocol se stabilesc:
a) acordul unitatii administrativ-teritoriale cu privire la incasarea obligatiilor fiscale;
b) modalitatea de comunicare a informatiilor intre compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale si organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala referitoare la obligatiile fiscale;
c) orice alte masuri de colaborare pe care partile le considera necesare pentru aplicarea art. I si III din Ordonanta Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
(3) in termen de 2 zile de la publicarea in Monitorul Oficial a prezentului ordin, directia generala regionala a finantelor publice transmite, prin administratia judeteana a finantelor publice, fiecarei unitati administrativ-teritoriale din raza sa teritoriala, pentru care este indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. a), doua exemplare semnate ale protocolului. in situatia in care unitatea administrativ-teritoriala este de acord cu incheierea protocului, aceasta comunica, in termen de 2 zile de la data primirii, administratiei judetene a finantelor publice un exemplar al protocolului semnat si completat in mod corespunzator.

(4) in cazul in care unitatea administrativ-teritoriala nu comunica, in termenul prevazut la alin. (3), protocolul semnat, procedura de incheiere a protocolului poate fi reluata ulterior din initiativa unitatii administrativ-teritoriale.
(5) Lista unitatilor administrativ-teritoriale care au incheiat protocolul cu directia generala regionala a finantelor publice se publica pe pagina proprie de internet a acesteia, precum si pe cea a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a prefecturii judetului.
(6) Primariile asigura publicarea protocolului la sediul acestora precum si in alte locuri de interes public, cum ar fi unitati medicale, culturale si altele asemenea, pe care le apreciaza ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunostinta contribuabililor interesati.

(7) Agentia Nationala de Administrare Fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice informeaza contribuabilii despre posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, prin metodele si canalele utilizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv prin comunicate de presa.

ARTICOLUL 2

Procedura de transmitere a datelor de la organul fiscal competent la unitatea administrativ-teritoriala


(1) In cazul in care sunt indeplinite conditiile de la art. 1 alin. (1) organul fiscal competent prevazut la art. 33 sau 36, dupa caz, din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, intocmeste si comunica fiecarui compartiment de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale, lista contribuabililor care datoreaza obligatii fiscale aferente veniturilor din activitati agricole, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
(2) Lista prevazuta la alin. (1) se intocmeste lunar si se transmite in primele 5 zile ale lunii urmatoare si cuprinde informatii actualizate privind obligatiile fiscale datorate la sfarsitul lunii de referinta.
(3) Pentru obligatiile fiscale datorate de contribuabili pana la data incheierii protocolului, lista prevazuta la alin. (1) se comunica compartimentului de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale in termen de 2 zile de la data incheierii protocolului.
(4) Lista prevazuta la alin. (1) cuprinde cel putin urmatoarele elemente: numele si prenumele contribuabilului, codul numeric personal si domiciliul fiscal, suma datorata si natura obligatiei fiscale (impozit, contributii sociale, dobanzi si penalitati de intarziere).
(5) Ori de cate ori apar neclaritati privind suma obligatiilor fiscale datorate de un contribuabil compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale este obligat sa solicite operativ organului fiscal competent clarificari. in acest caz, organul fiscal competent are obligatia de a comunica operativ informatiile solicitate.

ARTICOLUL 3
Incasarea si virarea sumelor reprezentand obligatiile fiscale


(1) Plata sumei privind obligatiile fiscale se face in numerar la compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale.

(2) Compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale incaseaza sumele platite de contribuabil in baza listei prevazute la art. 2 alin. (1) sau in baza deciziilor de impunere ori a deciziilor referitoare la obligatiile de plata accesorii prezentate de contribuabil. Compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale incaseaza sumele platite de contribuabil chiar daca acesta efectueaza o plata mai mica decat cuantumul obligatiilor fiscale datorate.
(3) Data platii obligatiilor fiscale este data inscrisa in documentul de plata eliberat de compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale care a incasat suma. in documentul de plata eliberat de compartimentulul de specialitate al unitatii administrativ- teritoriale acesta mentioneaza cuantumul si natura obligatiei fiscale achitata de contribuabil, precum si contul bugetar al obligatiei fiscale ce face obiectul platii astfel:
a) 20.03.01.13 - pentru impozitul pe veniturile din activitati agricole si accesoriile acestuia stabilite prin decizia de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit sau decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii;
b) 26.21.05.03.02 - pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate si accesoriile acestora stabilite prin decizia de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate sau decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii;
c) 20.03.01.60 - pentru impozitul pe veniturile din activitati agricole si accesoriile acestuia stabilite prin decizia de impunere anuala sau decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii.

(4) Pe baza informatiilor din documentul de plata, compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale intocmeste situatia privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura.


(5) Pentru sumele achitate eronat de catre contribuabili pe alte tipuri de obligatii fiscale sau stinse eronat de catre organele fiscale, contribuabilul va depune, la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, o cerere in acest sens, la care va atasa o copie a documentului de plata, prevederile Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1311/2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, aplicandu-se in mod corespunzator. in acest caz, data platii obligatiilor fiscale este data inscrisa in documentul de plata eliberat de compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale care a incasat suma.

(6) Sumele incasate in numerar reprezentand obligatii fiscale datorate de contribuabili in conditiile prezentului ordin, se depun de catre compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriala, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la incasare, in contul 50.42 "Disponibil din sume colectate de unitatile administrativ-teritoriale pentru alte bugete" care se deschide pe numele acestora la unitatea teritoriala a trezoreriei statului.

(7) La depunerea sumelor in contul prevazut la alin. (6), compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale prezinta unitatii teritoriale a trezoreriei statului si situatia privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale.

(8) La depunerea sumelor de catre compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale, unitatea teritoriala a trezoreriei statului efectueaza urmatoarele verificari:
a) sumele inscrise in coloana 5 sa fie egale cu sumele din coloana 6 + coloana 7 + coloana 8 din situatia privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale.

b) suma inscrisa in coloana 5 pe randul "Total" din situatia privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale sa fie egala cu suma in numerar care se depune de catre compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale in contul 50.42 "Disponibil din sume colectate de unitatile administrativ-teritoriale pentru alte bugete".

(9) in situatia in care sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (8), unitatea teritoriala a trezoreriei statului va incasa suma de la compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale in contul prevazut la alin. (6).

(10) in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (8), unitatea teritoriala a trezoreriei statului nu va incasa suma si va solicita compartimentului de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale refacerea situatiei privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale.

(11) Sumele inscrise in coloana 6, 7 si 8 din situatia privind sumele incasate reprezentand obligatii fiscale se vireaza de catre unitatea teritoriala a trezoreriei statului in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate codificate cu codul de identificare fiscala inscris in coloana 2 din aceeasi situatie depusa de catre compartimentul de specialitate al unitatii administrativ-teritoriale, in termen de 2 zile lucratoare de la depunerea acestora.

(12) Unitatea teritoriala a trezoreriei statului transmite organului fiscal competent prevazut la art. 2 alin. (1), la sfarsitul fiecarei zile lucratoare, sumele incasate in ziua respectiva reprezentand obligatii fiscale, pentru fiecare contribuabil in parte, in fisierele ce contin incasarile zilnice, in vederea stingerii obligatiilor fiscale.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou proiect de Ordin privind schimbul de informatii dintre ANAF si unitatile administrativ-teritoriale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.