Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua legislatie privind impozitarea bacsisului. A aparut un ghid practic!

12-Mai-2015
1411

Specialistii nu au stat mult timp pe ganduri. Au lansat ghidul care explica totul in materie de bacsis si registrul de bani personali, ca sa nu mai existe nelamuriri si amenzi inutile.

De ce sa fii amendat cand legislatia a fost explicata in 47 de cazuri practice pe care trebuie sa le cunoasteti acum.

7 exemple de probleme ce tin de bacsis si registrul de bani personali:

1. Problema: “Conform OUG 8/2015, orice suma lasata de catre client, adica restul neridicat, reprezinta bacsis. Trebuie intocmit bon fiscal de bacsis pentru sume de ordinul a 1 ban, 3 bani, 10 bani, sume neluate de client?” detalii mai multe aici >>>

2. Problema: “Se poate ca, prin decizia administratorului, banii lasati de clienti sa se adune intr-un recipient sigilat, in vederea donarii acestora in scop caritabil? Daca da, care sunt pasii ce trebuie urmati pentru a respecta legea?” detalii mai multe aici >>>

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

3. Problema: “Este obligatorie inregistrarea bacsisului ca articol in casa de marcat? Registrul de bani personali trebuie completat chiar daca se primeste sau nu bacsis de la clienti?”

4. Problema: “Bacsisul este purtator de TVA in situatia in care nu se distribuie salariatilor? Se declara in decont 300? Pe ce coloana?” detalii mai multe aici >>>

5. Problema: “In cazul in care societatea opteaza pentru distribuirea bacsisului catre salariati, la ce articol scrie ca, daca suma primita ca bacsis se acorda salariatilor, nu se plateste decat impozit 16%, nu si celelalte contibutii sociale de sanatate?” detalii mai multe aici >>>

6. Problema: “O agentie de turism care are casierie trebuie sa detina si sa completeze si registrul de bani personali?”

7. Problema: “Conform legislatiei specifice in domeniu, casele de amanet sunt scutite de la utilizarea caselor de marcat fiscale. Intrebarea noastra este: suntem obligati conform noii legislatii sa avem in punctele de lucru caiete de bani personali? Cum putem evidentia eventualul bacsis primit de la clienti?” detalii mai multe aici >>>

In lucrarea Totul despre bacsis si registrul de bani personali in 47 de studii de caz gasiti toate cele 47 de aspecte sensibile create de OUG 8/2015, impreuna cu solutiile aferente.

detalii mai multe aici >>>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua legislatie privind impozitarea bacsisului. A aparut un ghid practic!":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.