Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Cod fiscal, amanat pentru noiembrie. Ce explicatii a dat Guvernul?

09-Sep-2014
2616
Termenul final privind rescrierea Codului fiscal a fost amanat pentru luna noiembrie. Aceasta amanare e inclusa in calendarul de desfasurare a Planului de Actiune pentru implementarea unor masuri de buna guvernare in economie.

Potrivit HotNews.ro care citeaza acest document, in conditiile amanarii prezentarii proiectului de Cod Fiscal, "intalnirile pe aceasta tema cu reprezentantii mediului de afaceri se organizeaza in momentul in care exista noi propuneri de modificare sau pentru a clarifica anumite elemente ramase in discutie".

Aceeasi sursa reaminteste ca la 20 mai a.c., Guvernul a aprobat un memorandum privind aprobarea unui plan de actiune pentru implementarea unor masuri de buna guvernare in economie. Parteneri in sustinerea implementarii planului sunt reprezentantii Camerei Americane de Comert si ai Ambasadei Statelor Unite. Una dintre masurile cuprinse in Planul de Actiune este infiintarea unor grupuri de lucru la nivel ministerial ca interfata intre administratia centrala si mediul de afaceri.

Printre aceste obiective se nbumara si rescrierea Codului fiscal. Documentul privind planul de actiune al Guvernului si citat de HoTNews.ro, precizeaza:

"Intalnirile au fost organziate pe domenii, respectiv tipuri de
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
impozite prevazute in Codul Fiscal in functie de necesitate. Obiectivul intalnirilor a fost acela de a discuta/dezbate propunerile de modificare a legislatiei fiscale propuse atat de mediul de afaceri cat si de reprezentantii ministerului. Comunicarea materialelor supuse discutiilor s-a realizat electronic, iar organizarea intalnirilor s-a realizat telefonic/e-mail. Pentru fiecare sedinta a grupurilor de lucru a fost intocmita o minuta".


Masurile propuse trebuie anuntate cu sase luni inainte de a fi introduse, noteaza sursa, reamintind totodata de nevoia de predictibilitate de care are nevoie mediul de afaceri. Astfel, devine esentiala anuntarea cu cel putin sase luni inainte a unor masuri care vor intra in vigoare.


Masurile cuprinse in Planul de Actiune al Guvernului

Infiintarea unui birou unic la nivelul Guvernului care sa centralizeze informatiile, propunerile si observatiile furnizate de catre mediul de afaceri (termen: 30 septembrie 2014)

Realizarea unui Ghid de procedura pentru o buna guvernare in domeniul economic, care sa contina descrierea normelor si procedurii referitoare la initierea si emiterea actelor normative in administratia centrala (termen: 31 decembrie 2014)

Monitorizarea numarului de ordonante de urgenta si a situatiilor care le-au generat, in vederea reducerii acestui tip de act normativ (termen: permanent)
Infiintarea unor grupuri de lucru la nivel ministerial ca interfata intre administratia centrala si mediul de afaceri, in scopul informarii reciproce referitoare la necesitatile si masurile care privesc mediul de afaceri si activitatile economice, in general (termen: 15 iunie 2014)

Adoptarea unui plan de masuri in scopul accelerarii implementarii Agendei Digitale a Guvernului, monitorizarea implementarii acestor masuri si informarea trimestriala a GUvernului cu privire la progresele inregistrate in acest sens (termen: 30 septembrie 2014)

Verificarea dreptului comparat si constituirea unui format larg de consultare publica cu scopul realizarii unui cadru lgeal referitor la activitatile de lobby (termen: 31 decembrie 2014)

Demararea unui proiect pilot privitor la modul de implementare a masurilor planului de actiune si verificarea gradului de raspuns la problemele supuse analizei. Tema proiectului pilot este promovarea mijoacelor de prevenire si combatere a criminalitatii informatice, de intarire a securitatii in domeniul tehnologiei informatiei. Rezultatele obtinute vor sta la baza formularii unor noi masuri si practici in domeniul bunei guvernari.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod fiscal, amanat pentru noiembrie. Ce explicatii a dat Guvernul?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

13-Sep-2014

Dar parca,in ani electorali,Codul Fiscal era interzis a se modifica!Oricum,doar atat pot spuneRUSINE!

11-Sep-2014

Romanilor ori ii dati jos pe aceste odrasle ale vechilor comunisti ,ori luativa-ti lumea in cap si carativa si lasatii sa se impoziteze intre ei pana le-o iesi pe nas..Jos comunismul,minciuna,nepotismul si toate relele date de aceste nulitati care conduc aceasta natiune!





Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.