Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Cod Fiscal: Cateva aspecte privind impozitarea cladirilor aflate in proprietatea persoanelor fizice

02-Nov-2015
3353

Clarificam, prin cele ce urmeaza, unele aspecte valabile, in Noul Cod fiscal, pentru cladiri nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice. In concret, facem referire la stabilirea destinatiei unor astfel de cladiri si obligatia evaluarii lor. Astfel, raspundem urmatoarelor intrebari:

1) Se declara o astfel de cladire ca fiind nerezidentiala, prin contractul de inchiriere? Care va fi documentul care atesta aceasta destinatie?

2) Trebuie, in mod obligatoriu, efectuata evaluarea cladirii o data la 5 ani? Rezulta ca persoanele fizice care au cladiri nerezidentiale sa-si efectueze evaluarea lor pana la 31.12.2015? Art.458 alin.(4) face referire la faptul valoarea nu poate fi calculata?


1) Da, orice contract privind utilizarea apartamentului (unei parti din apartament) de catre societate ca sediu social poate fi documentul prin care se atesta acest fapt, la care se poate adauga un certificat constatator de la ONRC, din care reiese adresa sediului social al firmei.

2) Nu exista obligativitatea reevaluarii cladirilor nerezidentiale detinute de persoanele fizice (dupa cum nici pana acum nu exista obligativitatea efectuarii reevaluarilor de catre societati, aceasta fiind, de fapt, o metoda de optimizare fiscala privind impozitul pe cladiri, in sensul de a nu se aplica acea cota majorata).

Metoda reevaluarii cladirilor nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice este doar o metoda mai facila propusa de legiuitor pentru stabilirea valorii de impozitare corecte a acestor cladiri. Daca persoana fizica nu doreste sa efectueze reevaluarea cladirii o data la 5 ani si, acum la data de 31.12.2015, atunci impozitul datorat pentru cladirile nerezidentiale se calculeaza prin aplicarea procentului de 2% aplicat la o baza impozabila a cladiri determinata conform art. 457 - ca pentru cladirile rezidentiale.

Insa in functie de procentul aprobat de catre Consiliul Municipiului Bucuresti, din intervalul de 0,2 - 1,03%, se poate ajunge la situatia in care, pentru cladirile nerezidentiale, sa fie mai optim ca valoarea impozabila sa fie stabilita ca pentru cladirile rezidentiale, conform art. 257 si sa se aplice procentul fix de 2%, decat sa fie reevaluate si sa se aplice procentul stabilit de catre Consiulul local.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Trebuie urmarita decizia Consiliului Municipiului Bucuresti pentru stabilirea cotei de impozit si abia apoi se poate face o analiza rezonabila.

Alin. (4) al art. 458 se refera la faptul ca: fie nu s-a efectuat reevaluarea; fie din diverse motive nu se cunoaste valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta; fie nu se cunoaste, din varii motive, valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.

Daca valorile acestea nu se pot raporta la Directia de Taxe Locale in vederea impunerii cladirilor nerezidentiale, atunci, ca varianta, este data cea prevazuta la alin. (4) al art. 458, si anume impozitarea acestora pe baza valorii stabilite ca pentru cladirule rezidentiale, insa prin aplicarea procentului de 2%.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si consultant fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod Fiscal: Cateva aspecte privind impozitarea cladirilor aflate in proprietatea persoanelor fizice":
Rating:

Nota: 2.42 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.