Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Cod Fiscal: Cateva aspecte privind impozitarea cladirilor aflate in proprietatea persoanelor fizice

02-Nov-2015
3491

Clarificam, prin cele ce urmeaza, unele aspecte valabile, in Noul Cod fiscal, pentru cladiri nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice. In concret, facem referire la stabilirea destinatiei unor astfel de cladiri si obligatia evaluarii lor. Astfel, raspundem urmatoarelor intrebari:

1) Se declara o astfel de cladire ca fiind nerezidentiala, prin contractul de inchiriere? Care va fi documentul care atesta aceasta destinatie?

2) Trebuie, in mod obligatoriu, efectuata evaluarea cladirii o data la 5 ani? Rezulta ca persoanele fizice care au cladiri nerezidentiale sa-si efectueze evaluarea lor pana la 31.12.2015? Art.458 alin.(4) face referire la faptul valoarea nu poate fi calculata?


1) Da, orice contract privind utilizarea apartamentului (unei parti din apartament) de catre societate ca sediu social poate fi documentul prin care se atesta acest fapt, la care se poate adauga un certificat constatator de la ONRC, din care reiese adresa sediului social al firmei.

2) Nu exista obligativitatea reevaluarii cladirilor nerezidentiale detinute de persoanele fizice (dupa cum nici pana acum nu exista obligativitatea efectuarii reevaluarilor de catre societati, aceasta fiind, de fapt, o metoda de optimizare fiscala privind impozitul pe cladiri, in sensul de a nu se aplica acea cota majorata).

Metoda reevaluarii cladirilor nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice este doar o metoda mai facila propusa de legiuitor pentru stabilirea valorii de impozitare corecte a acestor cladiri. Daca persoana fizica nu doreste sa efectueze reevaluarea cladirii o data la 5 ani si, acum la data de 31.12.2015, atunci impozitul datorat pentru cladirile nerezidentiale se calculeaza prin aplicarea procentului de 2% aplicat la o baza impozabila a cladiri determinata conform art. 457 - ca pentru cladirile rezidentiale.

Insa in functie de procentul aprobat de catre Consiliul Municipiului Bucuresti, din intervalul de 0,2 - 1,03%, se poate ajunge la situatia in care, pentru cladirile nerezidentiale, sa fie mai optim ca valoarea impozabila sa fie stabilita ca pentru cladirile rezidentiale, conform art. 257 si sa se aplice procentul fix de 2%, decat sa fie reevaluate si sa se aplice procentul stabilit de catre Consiulul local.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Trebuie urmarita decizia Consiliului Municipiului Bucuresti pentru stabilirea cotei de impozit si abia apoi se poate face o analiza rezonabila.

Alin. (4) al art. 458 se refera la faptul ca: fie nu s-a efectuat reevaluarea; fie din diverse motive nu se cunoaste valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta; fie nu se cunoaste, din varii motive, valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.

Daca valorile acestea nu se pot raporta la Directia de Taxe Locale in vederea impunerii cladirilor nerezidentiale, atunci, ca varianta, este data cea prevazuta la alin. (4) al art. 458, si anume impozitarea acestora pe baza valorii stabilite ca pentru cladirule rezidentiale, insa prin aplicarea procentului de 2%.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman, expert contabil si consultant fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod Fiscal: Cateva aspecte privind impozitarea cladirilor aflate in proprietatea persoanelor fizice":
Rating:

Nota: 2.42 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.