Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul Cod fiscal pune probleme la aplicarea sa. Dilema unei primarii

18-Ian-2016
1231

Daca ne gandeam ca cele doua ultime acte normative care au adus completari si modificari noului Cod fiscal, respectiv OUG 50/2015 si Legea 358/2015, sunt de ajuns, iata ca problemele nu se opresc si mai sunt necesare clarificari.

O dovedeste primaria municipiului Alba Iulia care s-a vazut nevoia sa sisteze pentru o perioada colectarea taxelor si impozitelor locale din cauza unor neclaritati din noul Cod fiscal. Pentru a intelege care este metoda corecta de aplicare, primaria a solicitat Guvernului clarificari in aceasta privinta.

Astfel, potrivit Mediafax, seful Directiei Taxe si Impozite Locale din cadrul Primariei Alba Iulia, Anuta Sinar, a declarat joi ca administratia locala a sistat colectarea taxelor si impozitelor locale pana luni (18 ianuarie – n.r.) din cauza unor neclaritati privind aplicarea noilor prevederi ale Codului Fiscal.

Potrivit reprezentantului primariei, in 31 decembrie 2015 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 358/2015 prin care au fost aduse o serie de modificari Codului Fiscal, un exemplu fiind o suprafata de teren de 400 de metri patrati care, conform Codului Fiscal adoptat initial, trebuia calculata ca si teren cu constructii pentru fiecare parcela de teren intravilan, fiecarei parcele de teren atribuindu-i-se obligatoriu denumire de strada si numar postal.

De asemenea, Sinar a explicat, citata de Mediafax, ca Legea nr. 358/2015 publicata in Monitorul Oficial in 31 decembrie 2015 modifica aceasta prevedere legala si stabileste ca suprafata de 400 de metri patrati se ia o singura data din suprafata de teren cea mai mare in ordine descrescatoare.

"Normele metodologice de aplicare a Codului Fiscal aprobate prin HG nr. 1/2016 si publicate in Monitorul Oficial din 13 ianuarie 2016 prevad ca suprafata de 400 de metri patrati se calculeaza ca teren cu constructii pentru fiecare categorie de folosinta a terenurilor, respectiv: arabil, pasune, faneata etc. Sub rezerva ca normele metodologice nu au tinut cont de Legea nr. 358/2015, in asteptarea unor clarificari din partea Ministerelor de resort, am sistat incasarea impozitelor si taxelor locale din data de 14 ianuarie 2016 pana in data de 18 ianuarie 2016, ora 12.00", a precizat Sinar, conform sursei de mai sus.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Totodata, Anuta Sinar a amintit de faptul ca cel putin in Alba Iulia impozitele au crescut pentru apartamente cu circa 25 la suta, in vreme ce o crestere de pana la opt ori s-a produs in cazul spatiilor comerciale detinute de persoane fizice.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul Cod fiscal pune probleme la aplicarea sa. Dilema unei primarii":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.