Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul ordin pentru Programul Operational Competitivitate

26-Aug-2015
498

Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice a emis Ordinul nr. 4668/2015 privind Aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea ”Parteneriatelor pentru transfer de cunostinte" prin Programul Operational Competitivitate (POC).

Schema are ca obiectiv incurajarea interactiunii institutiilor de invatamant superior si institutiilor de cercetare-dezvoltare (CD) cu mediul de afaceri, prin finantarea accesului intreprinderilor la expertiza extinsa si la facilitatile organizatiilor de cercetare in scopul comercializarii rezultatelor de cercetare catre intreprinderile care isi dezvolta afaceri cerute de piata.

De asemenea, Schema sprijina valorificarea potentialului infrastructurilor de CD dobandite sau modernizate incepand cu anul 2007 si a celorlalte resurse de cercetare obtinute concomitent cu acestea, pentru a raspunde nevoilor de inovare a intreprinderilor, in scopul cresterii valorii adaugate a unor produse/procese, tehnologii cerute de piata.

Aceasta Schema se adreseaza intreprinderilor, conform art. 2, alin (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, intreprinderea fiind definita drept orice forma de organizare a unei activitati economice, autorizata potrivit legilor in vigoare sa faca activitati de productie, comert sau prestari de servicii, in scopul obtinerii de venituri, in conditii de concurenta.

In cadrul acestei scheme se acorda sprijin financiar intreprinderilor ce activeaza in toate sectoarele, cu exceptia:


Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii;

Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;

Ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Cand valoarea ajutoarelor este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii unor astfel de produse achizitionate de la producatori primari ori introduse pe piata de intreprinderile respective;

Cand ajutoarele sunt conditionate de transferarea lor partiala sau integral catre producatorii primari.

Ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie ori destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

Ajutoarelor conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate.


In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea in mai multe sectoare, sprijinul financiar se acorda pentru sectoarele ori activitatile care nu sunt excluse, cu conditia separarii clare a activitatilor sau a asigurarii unei distinctii intre costuri, care sa asigure ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse nu beneficiaza de finantare in cadrul contractului.

Criterii de eligibilitate ce trebuie respectate de beneficiari:


Intreprinderea sa fie inregistrata si sa desfasoare activitati in Romania;

Intreprinderea sa nu se afle in niciuna din urmatoarele situatii:


In stare de faliment ori lichidare;

Nu si-a indeplinit obligatiile de plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale;

A fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat, decizia sa nu fi fost deja executata si creanta sa nu fi fost integral recuperata;

Reprezentantul legal a fost condamnat in ultimii 3 ani, prin hotarare definitiva a unei instante judecatoresti, pentru o fapta care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greseli in materie profesionala;
Daca se afla ”in dificultate”, aceste cazuri fiind prezentate in continutul art. 6, lit. f) in cadrul prezentului Ordin.

Daca prezinta informatii false sau nu prezinta informatiile cerute.

Intreprinderea indeplineste si alte conditii specificate in apelul de proiecte si Ghidul solicitantului afferent actiunii 1.2.3 a POC, fara a aduce atingere prevederilor in materie de ajutor de stat/de minimis.


Numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis este de maximum 1000.
Valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei intreprinderi unice nu poate depasi echivalentul in lei a 200.000 euro, pe o perioada de 3 ani fiscali consecutiv, indiferent daca ajutorul a fost acordat din surse nationale sau comunitare.

Asistenta financiara se acorda de catre autoritatea care administreaza schema sub forma de granturi nerambrusabile, in numerar, unor organizatii de cercetare, care detin competente, abilitati si facilitati de interes pentru intreprinderi si, ulterior, ofera acces intreprinderilor la un portofoliu de activitati de cercetare si inovare, inclusiv detasare de personal si acces la facilitati CD.

Contractul subsidiar tip de minimis dintre organizatia de cercetare si intreprindere constituie actul prin care sprijinul financiar este acordat indirect beneficiarului intreprindere, contract prin care se stabilesc modalitatile de sprijin acordat prin activitati eligibile specifice prestate de organizatia de cercetare ca raspuns al nevoilor si cerintelor intreprinderii identificate in piata.

Ajutorul de minimis va reprezenta maximum 80% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile prevazute in contractul subsidiar cu organizatia de cercetare. Procentul de 20% din cheltuielile eligibile ale contractului va fi sustinut din fondurile proprii ale beneficiarului.

Efectele si beneficiile rezultate prin aplicarea Schemei sunt urmatoarele:


Cresterea numarului intreprinderilor care stabilesc relatii contractuale de parteneriat cu organizatii de cercetare si care pot astfel accesa facilitatile si infrastructura CD ale organizatiilor de cercetare si prelua competente, abilitati si rezultate ale cercetarii pe care sa le transforme in produse noi sau imbunatatite oferite pe piata;

Cresterea numarului intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domenii de inalta tehnologie;

Cresterea numarului publicatiilor stiintifice scrise cu participarea intreprinderilor;

Cresterea numarului cererilor de brevete;

Cresterea numarului locurilor de munca pentru cercetatori;

Cresterea calitatii produselor si a indicelui de productivitate.


Schema se aplica de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 31 decembrie 2020, in limita bugetului alocat, platile urmand a se efectua pana in 2023.

Articol realizat de Elena Niculae,
consilier juridic – Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania

Sursa: Monitorul Oficial al Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul ordin pentru Programul Operational Competitivitate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.