Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati 2013: reducerea unor arierate din economie si alte masuri financiare

31-Ian-2013
3323
Ministerul Finantelor a publicat in categoria Transparenta decizionala proiectul de Ordonanta de urgenta privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare in anul 2013 .

Redam mai jos continutul proiectului de act normativ amintit:

Avand in vedere:

volumul mare al arieratelor inregistrate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale
fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, necesitatea deblocarii activitatii furnizorilor de bunuri, servicii si lucrari care au de recuperat de la autoritatile administratiei publice locale, sume ce reprezinta arierate, prevederile acordului stand-by dintre Romania si Fondul Monetar International, referitoare la reducerea arieratelor unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, necesitatea deblocarii disfunctionalitatilor inregistrate in aprovizionarea cu medicamente esentiale in tratamentul unor patologii spitalizate cu impact major in starea de sanatate a populatiei si care nu prezinta interes comercial pentru producatori si nu mai pot fi cumparate prin proceduri de achizitie publica,

intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 49 alin. (132) si (138) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ordonatorii de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, care inregistreaza arierate la data de 31 ianuarie 2013 au obligatia diminuarii volumului acestora cu cel putin 85%, pana la data de 31 martie 2013. Nu se iau in considerare arieratele aflate in litigiu.

(2) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si institutiilor de subordonare locala, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate.

(3) Dupa diminuarea volumului arieratelor pana la nivelul prevazut la alin.(1) ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativteritoriale si ai institutiilor publice de subordonare locala, li se aplica prevederile art.49 alin.(132) - (1310) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la achitarea integrala a arieratelor.

Art. 2. - (1) Prin exceptie de la prevederile art. 61 alin. (1) si 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta de la Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 29 martie 2013, imprumuturi din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, in limita sumei totale de 800.000 mii lei, prevazuta la art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012 privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2013, 2014 si 2015, pentru finantarile rambursabile care pot fi contractate si pentru tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de
unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cu completarile ulterioare.

(2) Imprumuturile prevazute la alin. (1) se acorda cu o rata a dobanzii situata la nivelul ratei dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei.

(3) in intelesul prezentei ordonante de urgenta, arieratele inregistrate in contabilitatea institutiilor publice finantate partial din bugetul local si a spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finantate din bugetele locale.

(4) Sumele acordate cu titlu de imprumut din varsamintele din privatizare se utilizeaza exclusiv pentru achitarea arieratelor inregistrate, la finele lunii anterioare depunerii cererii pentru autorizarea contractarii imprumutului, fata de furnizorii de bunuri, servicii si lucrari, in contabilitatea:

a) unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local;
b) institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, in limita sumelor datorate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale;
c) spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale in limita cheltuielilor pe care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala le poate finanta.

Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale prin derogare de la prevederile art.190^6 din
Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, pot aloca sume din imprumuturile contractate pentru plata arieratelor spitalelor publice cu exceptia celor provenite din cheltuieli ce se finanteaza din bugetul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si din bugetele programelor nationale de sanatate.

Art. 3. - (1) Rambursarea imprumutului se efectueaza in transe lunare egale incepand cu luna urmatoare acordarii. Dobanda aferenta reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la art. 2 alin. (2) la soldul imprumutului,
incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste lunar.

(2) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(3) Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(4) In cazul nerespectarii prevederilor alin.(1), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului sunt autorizate sa nu opereze plati din conturile unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente acestora, pentru stingerea arieratelor, precum si pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din institutiile de asistenta sociala si a celor din institutiile de sanatate, respectiv pentru plata serviciului datoriei aferente imprumutului contractat potrivit prevederilor art.2. Plata serviciului datoriei se face din bugetul local in limita veniturilor proprii ale acestuia prevazute la art.5 alin.(1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si in limita sumelor defalcate din taxa pe valoare adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale.

Art. 4. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la art.2 numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Limita de indatorare pentru aceste imprumuturi este de maxim 70%, calculata conform prevederilor art.63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Documentele in baza carora se obtine avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale sunt urmatoarele:

a) hotararea autoritatii deliberative prin care se aproba contractarea imprumutului;
b) cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, semnata de catre ordonatorul principal de credite, in care se mentioneaza beneficiarii sumelor si detaliile privind plata;
c) situatia arieratelor la finele lunii anterioare depunerii cererii;

d) calculul gradului de indatorare a bugetului local al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in vederea determinarii valorii imprumutului de catre Comisia de autorizare a imprumuturilor locale;

e) serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada imprumutului pentru care se solicita autorizarea;

f) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativteritoriala, aflate in derulare.

(3) Documentele prevazute la alin. (2) se depun la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care le verifica si vizeaza. Documentatia vizata de acestea se transmite Ministerului Finantelor Publice.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, Ministerul Finantelor Publice transmite unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale conventia de imprumut in vederea semnarii.

(5) In termen de maxim 2 zile lucratoare de la primirea conventiei, transmisa in format electronic de catre Ministerul Finantelor Publice, unitatile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligatia de a o retransmite semnata, scanata, in format electronic, catre Ministerul Finantelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea in aplicare si efectuarea platii. in acelasi termen originalul conventiei, semnat in doua exemplare, se depune la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti in vederea transmiterii la Ministerul Finantelor Publice, in regim de urgenta.Ministerul Finantelor Publice vireaza suma aprobata intr-un cont distinct de disponibil deschis pe numele unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondata, mentionat in conventia de imprumut, in termen de 3 zile lucratoare de la data semnarii conventiei de imprumut de ambele parti.

(6) Imprumuturile acordate conform art.2 alin. (3) din prezenta ordonanta de urgenta nu intra sub incidenta prevederilor art.1, alin. (2) si art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.182/2012, cu completarile ulterioare.

Art. 5. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiaza de imprumuturi contractate in conditiile art.2 achita arieratele proprii si ale institutiilor publice finantate integral din bugetul local, in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea conturilor de disponibil, in baza bugetului imprumuturilor interne, aprobat de autoritatile deliberative, prin derogare de la prevederile art.39 alin.(6) din Legea nr.273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. in cadrul aceluiasi termen unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale vireaza sumele din imprumut contractate pentru achitarea arieratelor institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c), in conturi distincte de disponibilitati deschise pe numele acestora la trezoreria statului. Virarea sumelor in conturile institutiilor publice prevazute la art.2 alin.(4) lit.b) si c) se efectueaza de catre unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu conditia prezentarii de catre acestea a ordinelor de plata prin care isi achita arieratele pentru care au fost solicitate imprumuturile.

(2) In cazul institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale, pana la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizeaza in limita sumelor transferate cu aceasta destinatie din bugetul imprumuturilor aprobat de autoritatile deliberative. La intocmirea bugetelor institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii din bugetul local, precum si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale ordonatorii de credite au obligatia sa-si prevada si sa-si aprobe in buget sumele primite si utilizate pentru plata arieratelor.

(3) Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

(4) In cazul in care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (1) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei si pentru beneficiarii prevazuti in cererea pentru autorizarea contractarii imprumutului, unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile in care a fost virata contravaloarea imprumutului, suma corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat.

(5) Suma retrasa conform alin. (4) se restituie in contul Ministerului Finantelor Publice din care aceasta a fost virata. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.

Art. 6. - (1) Unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita contractarea de finantari rambursabile, in conditiile Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, din suma ramasa neutilizata aferenta limitei prevazuta la art.2 alin.(1), incepand cu data de 1 aprilie 2013. Cererile pentru autorizarea de finantari rambursabile, transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale anterior acestei date, se restituie.

(2) Finantarile rambursabile contractate de catre unitatile/subdiviziunile administrativteritoriale
potrivit alin.(1) vor avea ca obiect exclusiv finantarea investitiilor publice locale din urmatoarele domenii:

a) alimentare cu apa, canalizare si epurarea apelor uzate, pentru investitiile aflate in derulare;
b) infrastructura rutiera, pentru investitiile aflate in derulare;
c) infrastructura in unitati scolare din invatamantul prescolar si preuniversitar;
d) infrastructura in unitati sanitare.

(3) Unitatile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la alin. (1) numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) La documentatia pentru obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, cu modificarile si completarile ulterioare, se anexeaza avizul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, din care sa rezulte valoarea aferenta fiecarui proiect de investitii eligibil a fi finantat din imprumut.

(5) In aplicarea alin. (2) al prezentului articol se emit norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice.

Art. 7. - (1) La solicitarea Companiei Nationale UNIFARM S.A., Ministerul Finantelor Publice acorda un imprumut in limita sumei de 3.600 mii lei, cu scadenta la data de 18 decembrie 2013, din varsaminte din privatizare, inregistrate in contul curent general al
Trezoreriei Statului.

(2) Suma prevazuta la alin. (1) va fi utilizata pentru achizitia de medicamente necesare
in efectuarea tratamentului bolnavilor critici cuprinsi in programele nationale de oncologie /
oncohematologie, TBC, HIV/SIDA si transplant, precum si pentru asigurarea accesului la
tratamentul bazat pe dovezi si rezolvarea oportuna a oricaror altor situatii de nevoi speciale.

(3) Suma acordata potrivit alin. (1) si neutilizata pana la data de 28 iunie 2013 se
restituie in maximum o zi lucratoare de la aceasta data de catre Compania Nationala
UNIFARM SA in contul curent general al Trezoreriei statului.

(4) In termen de maximum 3 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice incheie o conventie cu Compania Nationala UNIFARM SA, in care vor fi precizate drepturile si obligatiile partilor, precum si termenii si conditiile de derulare a imprumutului.

(5) Dupa semnarea conventiei, Ministerul Finantelor Publice vireaza suma prevazuta la alin. (1) in contul deschis pe numele Companiei Nationale UNIFARM S.A., mentionat in conventie.

(6) Imprumutul prevazut la alin. (1) se acorda cu o dobanda situata la nivelul pietei, respectiv rata dobanzii de politica monetara practicata de Banca Nationala a Romaniei, la care se adauga 4 (patru) puncte procentuale, si se ramburseaza integral la termenul prevazut la alin. (1), cu posibilitatea rambursarii anticipate, pe masura constituirii veniturilor, dar nu mai tarziu de 18 decembrie 2013.

(7) Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului, se calculeaza prin aplicarea ratei dobanzii prevazute la alin. (6) la soldul imprumutului si se plateste lunar, incepand cu luna acordarii imprumutului.

(8) Pentru neplata la termen a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(9) Compania Nationala UNIFARM S.A. restituie imprumutul si dobanzile aferente, din veniturile proprii si sume legal constituite, in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia. in termen de 3 zile lucratoare de la alimentarea acestui cont, obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzile de intarziere, dobanzile si ratele de capital.

(10) In situatia in care Ministerul Finantelor Publice nu recupereaza sumele, creantele rezultate din gestionarea imprumutului se urmaresc si se executa in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind executarea creantelor fiscale si se recupereaza conform legislatiei in vigoare privind colectarea creantelor fiscale de catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal imprumutatul, in baza inscrisurilor intocmite de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prin care se individualizeaza la data scadentei, sumele de recuperat si care constituie titluri executorii. in cazul in care instantele judecatoresti s-au pronuntat asupra acestor sume, executarea silita se efectueaza in temeiul hotararii judecatoresti definitive si irevocabile care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

Art. 8. - Sumele prevazute la art.2, art. 6 si art. 7 au destinatie speciala in conditiile prevederilor art.452 alin.(2) lit.a) din Codul de procedura civila.

Art. 9. - In aplicarea prevederilor art. 2 - 5, Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice si ministrului delegat pentru buget.

PRIM-MINISTRU
Victor-Viorel Ponta

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati 2013: reducerea unor arierate din economie si alte masuri financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

22-Dec-2013

ave?i nevoie de un Ómprumut? dac? da, s? ne contacta?i prin lobitohelpfunds@hotmail.com pentru mai multe informa?ii

18-Apr-2013

Buna Ziua toÈ?i Sunt Mrs.Rosita Dawson, un, legitimÄ? È?i o companie de camatar acreditat de renume. ne împrumut bani de la persoane fizice la nivelul de 3%, care au nevoie de asistenÈ?Ä? financiarÄ?. Ai un credit rÄ?u sau vÄ? aflaÈ?i în nevoie de bani pentru a plÄ?ti facturile? Vrem sÄ? utilizaÈ?i acest mediu pentru a vÄ? informa cÄ? am acordÄ? asistenÈ?Ä? beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroÈ?i sÄ? vÄ? un împrumut oferit. Nici o verificare de credit, 100% garantat. E-mail: dawsonrositaloans@live.com solicitantul va începe rambursarea creditului trei luni de la împrumut a fost transferat la el / ea. Imposibilitatea de a plÄ?ti înapoi împrumutul de la aceastÄ? datÄ? / perioadÄ? de asteptat, acÈ?iuni legale vor fi luate împotriva reclamantului de cÄ?tre avocatul nostru imediat. Solicitantul care nu este în mÄ?surÄ? sÄ? se întâlneascÄ? cu rambursare va fi dat douÄ? sÄ?ptÄ?mâni mai mult ca o perioadÄ? de graÈ?ie înainte de acÈ?iunile legale vor fi luate. PROPRIETÄ?È?I: împrumutatul trebuie sÄ? furnizeze fie una dintre urmÄ?toarele:-un permis de conducere, un paÈ?aport internaÈ?ional sau o carte de identitate valabilÄ? poartÄ? numele lui / ei. Vi se cere sa completati formularul de mai jos înainte de a putea continua cu împrumut dumneavoastrÄ?. Cererea de credit FORMULAR: Numele solicitantului: ............... Adresa: ................ OraÈ?: ....................... De stat: ........................ È?ara: .................... Gen: ...................... Starea civila: ................ Varsta: .......................... OcupaÈ?ia: ................... Rata veniturilor: ................... Spune: ........................... Numarul de birou: ................ Mobil: ....................... Suma solicitatÄ?: ............... Durata imprumut: .................. Scopul creditului ..................... DupÄ? depunerea cererii de împrumut, vÄ? puteÈ?i aÈ?tepta la un rÄ?spuns preliminar de mai puÈ?in de 24 de ore È?i de finanÈ?are în termen de 72-96 de ore de la primirea informaÈ?iilor avem nevoie de tine ma contactati pe email compania noastra: dawsonrositaloans@live.com Cu respect. Mrs.Rosita Dawson.





Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.