Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 10 - 14 august 2009

20-Aug-2009
2303

HOTARARE nr. 803 din 8 iulie 2009


pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.164/2007 privind acordarea de ajutoare de minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea intreprinderilor

Emitent: GUVERNUL
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 555 din 10 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza intreprinderile care primesc ajutor de minimis, ajutor de stat care nu depaseste intr-o perioada determinata de timp plafonul prevazut de reglementarile
comunitare in vigoare.

Important!
Prezenta hotarare se aplica ajutoarelor acordate intreprinderilor din toate sectoarele, cu exceptia celor prevazute in art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei,

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

astfel:

a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura;

b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in productia primara de produse agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratatul de constituire a
Comunitatii Europene, denumit in continuare Tratat;

c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in transformarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratat, atunci cand valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor in cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de intreprinderile in cauza;

d) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in transformarea si comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate in anexa I la Tratat, atunci cand ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatorii primari;

e) ajutoarelor destinate activitatilor legate de exportul catre tari terte sau catre state embre ale Uniunii Europene, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

f) ajutoarelor subordonate folosirii marfurilor autohtone in locul celor importate;

Beneficiarii ajutorului de minimis in temeiul prezentei hotarari sunt intreprinderile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt inregistrate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;

b) desfasoara activitate economica de cel putin un an;

c) pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitarii, nu au primit ajutoare de minimis sau, daca au primit ajutoare de minimis, acestea cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei cu 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier;

d) la momentul solicitarii ajutorului de stat, prezinta un plan de investitii care sa reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate;

e) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;

f) nu se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare;

Ministerul Finantelor Publice va acorda un nou ajutor de minimis doar dupa ce a verificat ca acesta nu ridica suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul perioadei relevante de 3 ani fiscali consecutivi, la un nivel care sa depaseasca echivalentul in lei al pragului de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier."

Beneficiarii ajutorului de minimis in temeiul prezentei hotarari sunt intreprinderile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt inregistrate potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si sunt incadrate in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;

b) desfasoara activitate economica de cel putin un an;

c) pe o perioada de 3 ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitarii, nu au primit ajutoare de minimis sau, daca au primit ajutoare de minimis, acestea cumulate nu depasesc plafonul echivalent in lei cu 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier;

d) la momentul solicitarii ajutorului de stat, prezinta un plan de investitii care sa reflecte modul de utilizare a sumelor solicitate;

e) nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;

f) nu se afla in procedura de executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare;

g) nu intra in categoria "intreprinderilor in dificultate" potrivit prevederilor cap. 2 sectiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene - Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;

h) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate.
==================================

CIRCULARA nr. 26 din 29 iulie 2009
privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unei monede dedicate aniversarii a 140 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferata din Romania: Bucuresti - Giurgiu

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 11 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor persoanelor interesate de emisiunile monetare ale Bancii Nationale a Romaniei, cu scop aniversar.

Important!
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 5 august 2009, o moneda din argint dedicata aniversarii a 140 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferata din Romania: Bucuresti - Giurgiu.

Monedele, ambalate in capsule de metacrilat transparent, vor fi insotite de brosuri de prezentare a tematicii emisiunii, redactate in limbile romana, engleza si franceza.

Brosurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central. Monedele vor fi prezentate in cutii adecvate, pe al caror capac este inscriptionata sigla BNR, cu folio argintiu.

Monedele din argint dedicate aniversarii a 140 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferata din Romania: Bucuresti - Giurgiu au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.

Punerea in circulatie, in scop numismatic, a monedelor din argint din emisiunea dedicata aniversarii a 140 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferata din Romania:

Bucuresti - Giurgiu se realizeaza prin sucursalele Bucuresti, Cluj, Iasi si Timis ale Bancii Nationale a Romaniei.
==================================

CIRCULARA nr. 28 din 6 august 2009
privind ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii incepand cu perioada de aplicare 24 iulie-23 august 2009

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 11 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza bancile, persoane juridice romane, sucursalele din Romania ale institutiilor de credit straine, casele centrale ale cooperativelor de credit, institutiile emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, si casele de economii pentru domeniul locativ, care trebuie sa mentina rezerve minime obligatorii, in moneda nationala si in valuta, in conturi deschise la Banca Nationala a Romaniei.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 iulie-23 august 2009, ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii sunt urmatoarele:

- 4,81% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in lei;
- 1,76% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in euro;
- 1,03% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in dolari S.U.A.
==================================

CIRCULARA nr. 29 din 6 august 2009
privind modificarea ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele banesti in valuta

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 11 august 2009

Pe cine vizeaza?
La fel ca si in cazul actului precedent, si aceasta circulara se adreseaza institutiilor de credit si prevede modificarea ratelor la rezervele minime obligatorii.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 august-23 septembrie 2009, rata rezervei minime obligatorii pentru mijloacele banesti in valuta cu scadenta mai mica de 2 ani de la finele perioadei de observare si mijloacele banesti in valuta cu scadenta reziduala mai mare de 2 ani de la finele perioadei de observare, care prevad clauze contractuale referitoare la rambursari, retrageri, transferari anticipate, se stabileste la un nivel de 30%.
==================================

CIRCULARA nr. 30 din 6 august 2009
privind rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii in moneda nationala

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 11 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit, stabilind dobanda penalizatoare pentru deficitul de rezerva minima obligatorie.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 august-23 septembrie 2009, rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala este de 18,75 % pe an.
==================================

ORDIN nr. 2.361 din 21 iulie 2009
privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2008 pentru completarea art. 5 alin. (1^1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate Romaniei de catre Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare aferente acestora

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE 
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 13 august 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile reprezentand structuri de implementare a proiectelor ex-ISPA.

Important!
Cheltuieli neeligibile

Prin cheltuieli neeligibile pentru articolele de cheltuieli aprobate de catre Delegatia Comisiei Europene in Romania, prin documentele de licitatie si contractare, si ulterior
declarate ca neeligibile de catre Comisia Europeana/autoritatile nationale de control si audit se inteleg urmatoarele categorii de cheltuieli:

a) costurile pentru echipamente durabile achizitionate, care nu indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute in memorandumurile de finantare, dar care au fost incluse in contractele si/sau amendamentele la contractele andosate de Delegatia Comisiei Europene; prin echipament durabil "achizitionat" se intelege echipamentul durabil cuprins in documentatia de achizitie publica, in urma careia a rezultat atribuirea unui contract;

b) costurile pentru consumabile si intretinere pentru echipamentele durabile de la lit. a) de mai sus, incluse in contractele andosate de Delegatia Comisiei Europene;

c) costurile pentru oricare alte articole de cheltuieli aprobate de catre Delegatia Comisiei Europene in Romania, prin documentele de licitatie si contractare, si ulterior declarate ca neeligibile de catre Comisia Europeana/autoritatile nationale de control si audit.

Cheltuielile de mai sus, inclusiv majorarile de intarziere aferente, reprezinta debite, in principal, fata de contul ex-ISPA al fiecarui proiect, care trebuie transferate in contul de disponibil din fonduri rambursate de Comisia Europeana, aferent fiecarui proiect ex-ISPA.

Prin majorari de intarziere se intelege acele sume rezultate din intarzieri la plata facturilor care au avut drept cauza indisponibilitati temporare de numerar in conturile bancare din care se efectueaza platile sau alte motive obiective, ce vor fi justificate de la caz la caz, de catre autoritatea contractanta si care sunt aferente categoriilor de cheltuieli mentionate anterior, precum si acele sume datorate de beneficiari pentru neplata la termenul scadent a debitelor care fac obiectul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2008, aprobata prin Legea nr. 188/2008, stabilite de autoritatea contractanta prin titluri de creanta.

Sistemul de conturi
3.1. Pentru finantarea de la bugetul de stat a cheltuielilor de la art. 2, vor fi utilizate urmatoarele conturi:

a) contul de recuperari debite lei/euro 264 RD FN deschis la societatea bancara, denumit in continuare 264 RD FN;

b) conturile de recuperari debite lei/euro 264RD, ale OPCP, CNADNR, CN CFR si MTI, deschise la societatea bancara, denumite in continuare 264RD OPCP/CNADNR/CN
CFR/MTI;

c) conturile de disponibil din fonduri ex-ISPA euro 2511xxx, ale OPCP, CNADNR, CN CFR si MTI, deschise la societatea bancara pentru fiecare masura ex-ISPA;

d) conturile de disponibil din fonduri ex-ISPA euro/lei 2511 PE/PT/PA, ale ACP, deschise la societatea bancara;

e) contul 50.94.01 "Disponibil din fonduri de la bugetul de stat aferente masurilor ex-ISPA pentru finantarea cheltuielilor prevazute de OUG nr. 8/2008" ce se deschide pe numele OPCP/CNADNR/CN CFR/MTI la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti;

f) conturile de disponibil ale OPCP, CNADNR, CN CFR, MTI deschise la societatea bancara pentru cheltuieli neeligibile de tip lei/euro 264xxx.

Mecanismul de finantare
Mecanismul de finantare de la bugetul de stat a cheltuielilor neeligibile prevazute la art. 2 se refera, in principal, la debitele fata de conturile ex-ISPA prin care se gestioneaza fondurile de la Comisia Europeana.

Inventarierea cheltuielilor care se incadreaza in art. 2 trebuie sa ia in considerare atat prevederile Instructiunii nr. 3/2007 privind tratamentul echipamentului durabil, emisa de ACP si AM ex-ISPA, cu completarile ulterioare, cat si recomandarile rapoartelor de audit emise de Comisia Europeana si Autoritatea de Audit, concluziile rapoartelor de control emise de autoritatile nationale cu competente in controlul proiectelor finantate din fonduri europene, concluziile rapoartelor AM ex-ISPA aferente misiunilor de verificare a eligibilitatii cheltuielilor, precum si evaluarea proprie a autoritatii contractante.

Cota-parte a cheltuielilor de cofinantare de la bugetul de stat reprezentand cheltuielile neeligibile prevazute la art. 2 se considera in continuare eligibile fata de contract si se finanteaza din contul de cofinantare de la bugetul de stat.

Cota-parte a cheltuielilor de cofinantare de la bugetul local sau din imprumuturi de la Institutii financiare internationale, reprezentand cheltuielile neeligibile prevazute la art. 2,
se considera in continuare eligibile fata de contract si se finanteaza din conturile de cofinantare aferente.

Autorizarea facturilor care contin cheltuieli neeligibile prevazute la art. 2 se face in proportiile stabilite prin contract, defalcand cheltuielile aferente contributiei Comisiei Europene in cheltuieli eligibile, conform memorandumului de finantare, platibile din contul ex-ISPA, si cheltuieli neeligibile, conform memorandumului de finantare, dar eligibile conform contractului, platibile de la bugetul de stat, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2008, aprobata prin Legea nr. 188/2008.

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra - Neamt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 10 - 14 august 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.